וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש, חדיש ומחודש: היעדים החמים והחדשים של קיץ 2018

3.6.2018 / 9:21

בטומי, וייטנאם, אלבניה ואודסה הם רק חלק מהמקומות החדשים שיקרצו הקיץ הזה לישראלים. זאת לצד טוויסטים עדכניים ביעדים הקלאסיים - מסקסוניה שבגרמניה ועד ריביירת האולימפוס שביוון. וגם: כמה יעלה לטוס לשם מישראל?

עריכת וידאו:ניר חן

מגמת הגידול בכמות הישראלים היוצאים לחו"ל תימשך גם הקיץ, כך צופים בחברות התיירות בארץ. ההערכה היא כי בעונה החמה צפויים לעבור בנתב"ג למעלה משני מיליון ישראלים, בדרכם אל החופשה הנכספת.

בקיץ הקרוב מתחזקים היעדים הקלאסיים באגן הים התיכון כרודוס, כרתים, פאפוס, מיקונוס ועוד, וכן יעדים קלאסיים באירופה כאגם גרדה באיטליה, היער השחור בגרמניה - לצד יעדים חדשים במדינה, ברצלונה, פריז, לונדון וכמובן תאילנד, ששומרת על מעמדה כלהיט.

בחברת "וואלה טורס" מסבירים כי בנוסף לכך, וכמדי שנה, מציעות סוכנויות הנסיעות וחברות התעופה יעדים חדשים לטיסות ונופשים שעולים הקיץ לראשונה על מפת התיירות של הישראלים.

כך למשל, אודסה שבאוקראינה, בטומי שבגיאורגיה, אלבנה שבבולגריה, וגם האזור המכונה "ריביירת האולימפוס" שביוון.
הבלקן מתחזק אף הוא, עם אלבניה כיעד לחבילות נופש וטיולים מאורגנים, ולראשונה הקיץ - עם טיסות ישירות. אך זוהי כמובן רק חלק מהתמונה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על החם, הטרנדי והלוהט ביעדי קיץ 2018 של הישראלים.

פסל של האל נפטון ליד תיאטרון הדרמה בטומי גיאורגיה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
העיר שתמיד פופולרית עבור ישראלים. בטומי, גיאורגיה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

אלבניה

אלבניה הפכה בעת האחרונה לאחד היעדים החמים ביותר לא רק עבור ישראלים, שמתחילים לגלות אותה, אלא גם עבור תיירים אירופאיים. עד לפני רבע מאה, היא היתה סגורה למבקרים מהעולם, ומאז היא נפתחת אט-אט. כאן, באזור הבלקן שבדרום-מזרח אירופה, תגלו חופי ים פסטורליים ויפהפיים, כמעט בראשיתיים, רכסי הרים פוטוגניים, ערים עתיקות, מצודות מרשימות וטבע פראי שכולל נחלים ואגמים.

חובבי הטיולים האורבניים ייהנו ממה שמציעה טירנה הבירה, יעד מסקרן שרק ממתין שתגלו אותו. וכמובן, כיאה ליעד שרק נפתח לעולם, הכל כאן זול יחסית. כדאי לדעת כי לאחרונה נחנכו טיסות ישירות מתל אביב לטירנה, שנמשמכות כשעתיים וחצי בלבד.

מחירים לדוגמה:
שבעה לילות במלון 5 חמישה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר, כולל שני טיולים במתנה, בתאריכים 19-26.6.18: 599 אירו לאדם בחדר זוגי; שבעה לילות במלון 5 חמישה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר, כולל רכב לשמונה ימים, בתאריכים 31.7-7.8.18: 1,095 אירו לאדם בחדר זוגי (אשת טורס).

עוד באותו נושא

הלונלי פלנט קבע: אלו 10 היעדים הכי טובים באירופה לקיץ

לכתבה המלאה
טירנה אלבניה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
יעד מסקרן שרק ממתין שתגלו אותו. טירנה, בירת אלבניה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

בטומי, גיאורגיה

אין זה סוד שגיאורגיה נהפכה ליעד כמעט חובה בשנים האחרונות, וישראלים רבים כבר הספיקו לבקר במדינה המרתקת הזו, שבכל פעם חושפת בפני מבקריה אתר חדש ומעניין. כזו היא בטומי, החבויה לחופי הים השחור בדרום-מערב המדינה. יש בה פארקים רחבי ידיים, חנויות זולות, אנשים לבביים, המון שמש וים, מועדוני לילה, בתי קזינו, שפע של בילויים וכמובן, מחירים נמוכים.

וחשוב לא פחות: עיר הקיט המקסימה הזו ממתינה לכם במרחק של כשעתיים וחצי טיסה מנתב"ג.

מחירים לדוגמה:
שלושה לילות ב-30.8.18, במלון חמישה כוכבים: החל מ-499 דולר לאדם (קשרי תעופה).

ארבעה לילות בין התאריכים 2-6.7.18, ברמת אירוח "הכל כלול": 627 דולר לאדם בהרכב של זוג פלוס שניים (וואלה טורס).

הגן הבוטני בטומי גיאורגיה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
החבויה לחופי הים השחור בדרום-מערב המדינה. בטומי/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

אודסה, אוקראינה

גם אודסה שבאוקראינה זוכה להתעניינות בקרב יותר ויותר ישראלים, שמבקשים לחקור את עיר הנמל הגדולה. העיר, המכונה "פנינת הים השחור", מהווה מרכז תעשייתי, מסחרי, מדעי ותיירותי חשוב במדינה, ומעבר לבילויי החוף ה"קלאסיים", יש בה אדריכלות מרתקת, תרבות עשירה (כולל כמה מוזיאונים מצוינים) וגם מסעדות טובות.

מחירים לדוגמה:
חבילת הכל כלול בתאריכים 5-9.8.18 במלון ארבעה כוכבים: 637 דולר לאדם (וואלה טורס).

ארבעה לילות ב-10.6 במלון ארבעה כוכבים: החל מ-449 דולר לאדם (קשרי תעופה).

פארק שבצ'נקו, אודסה, אוקראינה. מערכת וואלה! NEWS
זוכה להתעניינות בקרב יותר ויותר ישראלים. פארק שבצ’נקו באודסה/מערכת וואלה! NEWS

ריביירת האולימפוס, יוון

המרחב המכונה "ריביירת האולימפוס" היא יעד חדש ובלעדי לאשת טורס, המשלב חופשת בטן-גב יחד עם טיולים בטבע ובעיר. כאן, בין הים האגאי להר האולימפוס, שוכנת אחת מרצועות חוף היפות והפחות מוכרות של יוון, שבה אף בתי מלון חדשים שהוקמו בעת האחרונה. מיקומה המצוין של ריביירת האולימפוס מאפשר גם לפקוד בקלות שמורות טבע ואתרי טיול פופולריים, כגון הר האולימפוס, המנזרים התלויים של מטאורה, העיר סלוניקי, מפלי אדסה והמעיינות התרמיים בפוזאר ועוד. כדאי לדעת כי באזור שפע אטרקציות ופעילויות ספורט אקסטרים, המיועדות גם למשפחות.

ההגעה בטיסות ישראייר ו-Tus Airways לסלוניקי ומשם העברות, הכלולות במחיר החבילה.

מחירים לדוגמה:
שלושה לילות במלון חמישה כוכבים על בסיס חצי פנסיון בתאריכים 7-10.6.18: 399 אירו לאדם בחדר זוגי; ארבעה לילות במלון חמישה כוכבים, על בסיס חצי פנסיון בתאריכים 1-5.7.18: 659 דולר לאדם בחדר זוגי (אשת טורס).

החוף במלון סנטידו פאראליה קאטריניס פיאריה ביוון. ניצן אסף, מערכת וואלה! NEWS
החוף במלון סנטידו פאראליה קאטריניס, פיאריה שבריביירת האולימפוס/מערכת וואלה! NEWS, ניצן אסף

פאפוס, קפריסין

לעיר החוף פאפוס שבקפריסין, שאף הוכרזה על ידי אונסק"ו אתר מורשת עולמי, יש יתרון אחד גדול: העובדדה שהיא מתאימה לחופשה לזוגות, למשפחות וגם לחבר'ה בקבוצה. יש בה שפע של פעילויות ואטרקציות תיירותיות הכוללות חופי ים נעימים, אתרים ככנסיות ומצודות, אתרים ארכיאולוגיים, מוזיאונים וגם טברנות תוססות שבהן תוכלו לחגוג מול הים. בנוסף, הוקמו בה בתי מלון חדשים, בין השאר בידי החברות איסתא ופתאל, הפועלים במתכונת של "הכל כלול". כך, מדובר באלטרנטיבה מצוינת לחופשות הישראליות הקלאסיות בטורקיה.

ובשורה מצוינת עבור תושבי גוש דן ואזור השרון - אל פאפוס ניתן להגיע בטיסות ישירות לא רק מנתב"ג אלא גם משדה דב.

מחירים לדוגמה:
ארבעה לילות במלון ארבעה כוכבים על בסיס "הכל כלול" בתאריכים 16-20.7.18: 645 דולר לאדם בחדר זוגי; חמישה לילות במלון ארבעה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר בתאריכים 29.8-3.9.18: 620 דולר לאדם בחדר בהרכב של זוג + שניים (אשת).

ארבעה לילות על בסיס "הכל כלול" בתאריכים 4-8.6.18: 439 דולר לאדם בהרכב של זוג + שניים (איסתא).

מלון סיפריה מאריס פאפוס. אתר המלון, מערכת וואלה! NEWS
הוקמו בה בתי מלון חדשים. מלון סיפריה מאריס בפאפוס/מערכת וואלה! NEWS, אתר המלון

סקסוניה וברנדנבורג, גרמניה

מסתבר שגרמניה היא הרבה יותר מברלין ומהיער השחור, שני יעדים שישראלים רבים מאמצים בחום. צמד יעדים חדשים, שכמעט לא תמצאו בהם ישראלים (ולעתים אף לא תיירים) הם סקסוניה וברדנבורג - מרחבים שמציעים טבע נהדר וערים עתיקות, כמו גם חוויות לכל המשפחה. וכל זאת, במרחק נסיעה קצרה יחסית מברלין, כך שבהחלט ניתן לשלב שבוע בטבע ועוד מספר ימים בברלין.

סקסוניה היא אחת המדינות הקטנות בגרמניה ובירתה היא דרזדן, עיר תיירותיות יפהפייה שמתהדרת באתרים מעניינים ובסגנון אדריכלות בארוקי. גם ברנדנבורג השכנה - המכונה "ונציה הקטנה" - מציעה טבע פסטורלי וכפרים ציוריים בלב יערות. כאן נמתחות אינספור תעלות שייט קטנות שמזמנות טיולי קיאקים וסירות למשפחות, אם באופן עצמאי ואם באופן מודרך. באזור זה ניתן ללון בבתי מלון, בצימרים, בדירות נופש ואף בבתים פרטיים.

מחירים לדוגמה:
מחירי החופשות באזור משתנים בהתאם לפעיליות ולמגוון אפשוריות הלינה. מחיר לאדם לשבוע, כולל טיסות: 1,000-700 אירו (ביס גרמניה).

שיט נהר השפרה ברנדנבורג. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
טבע פסטורלי וכפרים ציוריים בלב יערות. שיט בנהר השפרה בחבל ברנדנבורג/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

אלבנה, בולגריה

יעד מפתיע נוסף הוא אתר הנופש אלבנה שבצפון-מזרח בולגריה, הממוקם ברצועת החוף הצפונית של הים השחור, כ-35 ק"מ צפונית לוורנה. זוהי עיירת נופש ברמה בינלאומית, שבה כ-15,000 מיטות במעל ל-40 בתי מלון מקטגוריות שונות. המלונות ממוקמים באזור הפארק וחופי הים המקסימים. צפו גם לחיי לילה תוססים.

מעניין לגלות כי כמי שנבנתה במיוחד כאתר נופש, אלבנה נהנית מסגנון ארכיטקטוני ייחודי, בתי מלון רבים הממוקמים על גדות החוף, כמו גם מרכזי בריאות ומכוני ספא מתקדמים, המון שמש ואווירת חופשה מושלמת. באזור גם שוכנת שמורת הטבע בלאטה - אחת משמורות הטבע היפות בבולגריה. עוד באזור: פארק מים ענקי שמציע מתקנים לילדים ולמבוגרים.

מחירים לדוגמה:
ארבעה לילות במלון חמישה כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר בתאריכים 25-29.6.18: 499 דולר לאדם בהרכב של זוג + שלושה (איסתא).

אלבנה בולגריה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
אתר נופש בצפון-מזרח בולגריה, הממוקם ברצועת החוף הצפונית של הים השחור. אלבנה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

וייטנאם: הגרסה המשפחתית

וייטנאם היא כמובן יעד ותיק ואהוב על תרמילאים, אך בעת האחרונה, נראה שהיא הפכה ליעד פופולרי גם עבור משפחות. ילדים ייהנו לשוט בקיאק במפרץ הא-לונג, לנוע בריקשה ברחובות האנוי ולבקר באזורים שבהם מתגוררים שבטים. וייטנאם היא גם שפע של מקדשים עוצרי נשימה, ערים שוקקות, שמורות טבע עם נהרות רחבים ויערות עבותים, חופים ים פראיים ואוכלוסייה לבבית, בעיקר באזורים הכפריים. נוסף על כך, זהו יעד שקל יחסית להסתדר ולהתמצא בו.

מחירים לדוגמה:
עבור המשפחות המטיילות באופן עצמאי, המחירים משתנים כמובן בהתאם למשך החופשה ולפעילויות הנבחרות. באשר לטיסות: ניתן למצוא כרטיסי טיסה לתחילת יולי במחירים של 1,000-800 דולר לאדם.

דלתת המה קונג וייטנאם. ShutterStock
שמורות טבע עם נהרות רחבים ויערות עבותים. דלתת המקונג בוייטנאם/ShutterStock

יפן

נראה כי בעת האחרונה, ניתן לשמוע יותר ויותר עברית ברחובות טוקיו, וביפן בכלל. זאת כחלק מהגילוי המאוחר של יפן על ידי המטייל הישראלי, כולל זוגות ומשפחות עם ילדים. יפן היא כמובן עושר תרבותי ונופי בלתי נשכח, טבע פסטורלי וכמובן - ערים שוקקות חיים, ובראשן טוקיו - העיר שאף תייר לא יוכל (וגם לא ירצה) לשכוח.

המחירים משתנים כמובן בהתאם למשך החופשה ולפעילויות הנבחרות. באשר לטיסות: ניתן למצוא כרטיסי טיסה לתחילת יולי במחירים של 1,100-900 דולר לאדם.

טוקיו יפן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
העיר שאף תייר לא יוכל לשכוח. גן יפני בטוקיו/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

באקו, אזרבייג'ן

בירת רפובליקת אזרבייג'ן, השוכנת בצדו המערבי של הים הכספי, עדיין לא התגלתה על ידי ישראלים רבים, אך קווי התעופה הישירים בין תל אביב לבאקו משנים את התמונה. באקו ממזגת היטב בין הישן לחדש, והיא מערבית ואותנטית במידה שווה. כאן תתענגו על בילויים מהנים, מרכזי ספא מצוינים, שופינג ממכר, היסטוריה ותרבות עשירים, אוכל מעולה וגם מחירים יחסית נמוכים.

מחירים לדוגמה:
שלושה לילות בסופ"ש במלון חמישה כוכבים, חצי פנסיון: 629 דולר לאדם בחדר זוגי בחודש יוני, 719 דולר בחודשים יולי ואוגוסט (השטיח המעופף).

מגדלי הלהבה על רגע העיר העתיקה של באקו בירת אזרבייג'ן. ShutterStock
באקו, בירת אזרבייג’ן, על רגע מגדלי הלהבה בעיר העתיקה/ShutterStock

קייב, אוקראינה

קייב שבצפון אוקראינה היא הפתעה אורבנית נעימה להפליא, המצויה במרחק של שלוש ורבע שעות טיסה בנתב"ג. יש בה סצנת בתי קפה תוססת, שפע של פארקים ירוקים ורחבי ידיים, שדרות יפות ומטופחות, מוזיאונים מיוחדים (כולל מוזיאון המוקדש לאסון צ'רנוביל) וגם מחירי מחייה נמוכים במיוחד, מה שהופך את החופשה בה לזולה להפליא.

מחירים לדוגמה:
טיסות ישירות לקייב (ללא חבילות): 234 דולר בתחילת יולי, 218 דולר בסוף יולי ותחילת אוגוסט (הדקה ה-90).

פסל אמא מולדת Rodina Mat בקייב. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
הפתעה אורבנית נעימה. קייב/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock
  • עוד באותו נושא:
  • טיסות
  • קיץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully