וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: הצצה לחייהם של שבטים מנותקים מהעולם החיים באמזונס

15.5.2018 / 8:54

באופן מדהים, גם בשנת 2018 קיימים בעולם כ-100 שבטים שלא מתקשרים עם העולם שמסביבם. אחד מהם הוא הקאוואהיבה, שלאנשיו ידע נרחב בבוטניקה ובזואולוגיה - והם נמצאים בסכנה קיומית

תיעוד נדיר של שבט הסנטינלים/Youtube - Guardians Of Fire

בסרטון - שבט הסנטינלזים, השבט המבודד היחיד בעולם שיהרוג כל מי שינסה להתקרב אליו

תאמינו או לא, גם בשנת 2018 עתירת הטכנולוגיה והחדשנות עדיין יש ברחבי העולם - בפינות מבודדות ומרוחקות - אנשים מנותקים לחלוטין מהסביבה ומכל רמז לחיים המודרניים. על פי מומחים בתחום, יש כ-100 שבטים ברחבי הגלובוס שלא מתקשרים בשום צורה עם אף אחד ב"עולם האמיתי", הם חיים בקומונות ומתקיימים אך ורק מסביבתם וממשיכים לחיות כציידים ולקטים בדיוק כמו פעם.

עוד בנושא

בני שבט עברו אבולוציה המאפשרת להם "לחיות מתחת למים"
קניבלים על עצים: נחשפו תמונות מדהימות של שבט מבודד
תיעוד נדיר: צלם מצא שבט אבוד באמזונס, שירה לעברו חיצים

התופעה הזו קיבלה תשומת לב עולמית כאשר ממשלת ברזיל הפיצה תמונות של אנשי שבט שמציתים שלטים, תמונות שהיוו הוכחה מדהימה לכך שיש כאלה שהקימו לעצמם חברה שלא נתמכת בשום צורה בעולם שמסביבם.

אחד מאותם שבטים מנותקים הוא הקאוואהיבה, שאנשיו חיים ביערות הגשם של האמזונס ונאלצים באופן קבוע לברוח מחוטבי עצים שהורסים את בתיהם. למזלם, העובדה שאינם מתקשרים עם העולם לא מונעת מאנשים מסוימים לבוא לעזרתם בכל זאת, כמו למשל אלה המשתייכים לארגון הפועל למען אותם שבטים (Survival International).

"יש להפסיק את תהליך ההכחדה של השבטים הללו", אמרה ג'סיקה פרנקלין מ-Survival International, "הם בני הדור שלנו וחלק בלתי נפרד מהגיוון של האוכלוסייה העולמית. אנחנו יודעים עליהם מעט מאוד אבל כן יודעים שיש להם ידע נרחב בבוטניקה וזואולוגיה, ודרך מיוחדת להבנת החיים והקיום. יש הוכחות חותכות לכך".

"אנשי השבטים המנותקים עם האנשים הפגיעים ביותר בכדור הארץ", היא הוסיפה, "הם הולכים ונמחקים בשל אלימות של הסובבים אותם, שגונבים להם אדמות ומשאבים, ובשל מחלות פשוטות לכאורה שהם לא מחוסנים בפניהן. צפויה להם קטסטרופה אלא עם השטח שלהם יישאר מוגן, אז אנחנו עושים כמיטב יכולתנו כדי לעזור להם לשמור עליו, כך שיוכלו להחליט בעצמם כיצד לחיות".

ככה נראים החיים של שבט הקאוואהיבה באמזונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully