וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם יפה, גם עפה: הטייסת שהפכה לכוכבת אינסטגרם

23.4.2018 / 8:05

יותר מ-67 אלף עוקבים יש לאווה קלייר מרסל, טייסת הולנדית יפהפייה בת 31, שלא מפסיקה לתעד את הרפתקאותיה - באוויר, בים וביבשה

טייסת הולנדית/DutchPilotGirl

בווידאו: הטייסת השבדית היפהפייה שעושה את העולם

הכירו את אווה קלייר מרסל, טייסת הולנדית בת 31, שמציתה את דמיונם של יותר מ-67 אלף עוקביה באינסטגרם. אווה מעלה לחשבון שלה תמונות מעוררות קנאה, בעת שהיא מתכוננת להמראה בקוקפיט של מטוס הבואינג 737 שהיא מטיסה, רוכבת על גמלים במדבריות אפריקה, מוצאת נקודות מדהימות בטבע לתרגולי היוגה שלה או מוציאה מרץ באימוני אגרוף תאילנדי.

אווה, המתגוררת כעת בברצלונה, סיימה את קורס הטייס שלה לפני ארבע שנים, ובקרוב היא אמורה לעבור להונג קונג ולהתמחות בהטסת מטוסי בואינג 747 ("ג'מבו") עבור קתאי פסיפיק. היא מבצעת 4-2 טיסות יומיות ברחבי אירופה. בזמנה החופשי, היא יוצאת לטיולים רגליים, טיפוס הרים, מתרגלת יוגה ולומדת אגרוף תאילנדי. "למעשה, רציתי להיות עיתונאית, מאחר שזה מקצוע שבאמצעותו הייתי יכולה לנסוע הרבה ולהכיר אנשים מסוגים שונים", היא מספרת. אך לקראת קבלת התואר הראשון, היא הבינה כי קריירת כתיבה פחות תתאים לה, והיא מעדיפה את עולם התעופה.

"לא חשבתי שאצליח להתקבל"

"להיות טייסת נראה לי כקריירה מדהימה", היא נזכרת, "אך לא חשבתי שאוכל להתקבל. החלטתי לבקר בבית ספר לטיסה ולבדוק את הדרישות. מסתבר שעמדתי בכולן. מאותו רגע, החלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות, מיד לאחר שאסיים את התואר באוניברסיטה".

לדבריה, אחד היתרונות הבולטים בקריירה מסוג זה הוא האפשרות להתגורר במקומות שונים בעולם. יתרון נוסף הוא המראות הנשקפים אליה מחלון ה"משרד" שלה, כלומר, הקוקפיט.

בתוך זמן לא רב, היא זכתה לפרסום ניכר באינסטגרם. "אני אוהבת לטוס וכן לעסוק בכל ההיבטים התפעוליים הכרוכים בכך. אני סבורה שאהבתי הגדולה למקצוע, משתקפת היטב בחשבון האינסטגרם שלי", מסבירה אווה את סוד הצלחתה.
"בהתחלה, שיתפתי בפייסבוק תמונות של מראות נהדרים שצילמתי מתא הטייס. אבל לא רציתי להציק לחברים שלי עם תמונות מעבודתי, לכן החלטתי לפתוח חשבון באינסטגרם, חשבון ציבורי שפתוח לכולם. הוא גדל עוד ועוד, ושמתי לב שתגובות רבות הגיעו בזכות תמונות הסלפי שהעליתי".

עוד באותו נושא

כולם רוצים לטוס ולטייל עם טייסת המסוק היפה בעולם

לכתבה המלאה

השראה לנערות צעירות

לדבריה, רבים מוצאים עניין במקצועות התעופה, והיא שמחה לגלות כי התמונות שלה גורמות לרבים השראה ואף למימוש חלומותיהם, בין אם בעולם התעופה ובין אם בתחומים אחרים. "אני מקווה לגרום לאנשים להחליט להוציא את המיטב בחייהם", היא מספרת.

"אנחנו חיים בחברה שבה לעתים מקצועות מסוימים נתפסים כגבריים או נשיים. כאשר נערות צעירות לא נתקלות באישה טייסת, הן אולי יבחרו מקצוע אחר, שנחשב 'נשי' יותר. האפשרות להיות טייסת פשוט לא עולה בדעתן של צעירות רבות. כמובן, בדור הנוכחי, טייסות כמוני אינן נחשבות חלוצות, אבל ככל שיהיו יותר ויותר טייסות, וככל שהבשורה תופץ ברשתות חברתיות, כך ייחשפו לכך בנות הדור הצעיר. אני מקווה שכתוצאה מכך, צעירות רבות יבחרו במקצוע זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully