וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת הלהבה הנצחית שבוערת בתוך מפל בניו יורק

16.4.2018 / 0:02

בתוך "מפלי הלהבה הנצחית", מאחורי זרם המים, דולקת אש כמעט לאורך כל ימות השנה. אפילו אם מכבים אותה, נראה שהיא נדלקת מעצמה לאחר ימים ספורים. איך זה קורה?

Mike Kuhl

הלהבה התמידית שדולקת מתחת למפל מים שוצף בפארק צ'סטנט ברידג' (Chestnut Bridge) במערב ניו יורק היא אחת מהתופעות המוזרות שניתן למצוא בטבע ובמהלך השנים הרבה מאוד תיירים חשו בלבול מול המחזה הלא שגרתי הזה. זה נראה כאילו מישהו הצית את הסלע מאחורי המים. אולם באופן מפתיע, הלהבה ניזונה מגז והיא פועלת בצורה טבעית לגמרי.

עוד בנושא
תמונות נדירות: כך הפך מפל המים ל"מפל האש"
רודפת המפלים: היפהפייה שמטיילת בעקבות מים בעולם

מפל להבה. GettyImages
מחזה עוצר נשימה/GettyImages

איך זה קורה אתם שואלים? ובכן, מחקר שנערך בנושא הראה שמקורה של האש ב"מפלי הלהבה הנצחית" (Eternal Flame Falls) נמצא בגז מתאן שדולף מתחת לפני הקרקע, מה שיוצר פני שטח דליקים מאוד. מבקרים שהגיעו למקום החליטו לנסות להבעיר אש, ומאז האש בוערת מתת למפל, או כך לפחות מספרת האגדה. למען האמת, ולמרות השם המבטיח, מדי פעם המים מכבים את הלהבה והיא חוזרת לבעור שוב רק אחרי שמטייל נחוש מדליק אותה מחדש.

התיירים יכולים לתפוס את המחזה הזה מבלי לשלם על סיור מיוחד, הם רק צריכים לפלס את דרכם ברגל ולטפס כדי לתפוס עמדה טובה ולצפות בפלא הטבעי הזה. המאמץ הפיזי שהם צריכים להשקיע לא מרתיע את התיירים, והמפלים האלו נחשבים לאחד המוקדי התיירות הכי מדהימים בניו יורק. אז אם יוצא לכם לטוס לניו יורק בקרוב, כדאי שתקפצו לשם ותצפו בעצמכם בפלא.

עוד באותו נושא

תיעוד מרהיב: איפה עוד נתקלתם במפל מים שזורם אחורה?

לכתבה המלאה

ככה זה נראה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully