וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על פנתה לבג"ץ: רוצים לטוס להודו מעל סעודיה

חברת התעופה הגישה הבוקר (ד') עתירה לבג"ץ בדבר ההיתר לטוס מעל סעודיה, כפי שניתן לאייר אינדיה, שהחלה לטוס לתל אביב בשבוע שעבר. "ממשלת ישראל עושה לנו שיימינג", אמר יו"ר החברה, אלי דפס

עריכת וידאו:ניר חן

בווידאו: הקרב של אל על ואייר אינדיה על הודו

"ברגעים אלה אל על מגישה עתירה לבג"ץ בנושא ההיתר לטוס להודו מעל סעודיה", כך נפתחה היום (ד') מסיבת עיתונאים שהתקיימה בתל אביב במעמד אלי דפס, יו"ר אל על, וגונן אוסישקין, מנכ"ל אל על.

תזכורת:
אל על רוצה לטוס למזרח מעל סעודיה ומבקשת עזרה בינלאומית

כזכור, אייר אינדיה החלה לטוס ביום חמישי בשבוע שעבר מדלהי לתל אביב, כשניתן לה אישור לטוס מעל סעודיה, ובכך לקצר את טווח וזמן הטיסה בשעתיים ו-10 דקות.

"אין סיכוי להתחרות בתנאים אלו ונוצר פה אי שוויון ואפלייה. ממשלת ישראל חתומה על תקדים עולמי שלא מאפשר לחברת תעופה שלה לטוס בדומה לאייר אינדיה", אמר דפס. בכך מתייחס דפס לעקרון שיוויון הזדמנויות בין חברות תעופה ישראליות לבין חברות זרות על בסיס תחרותי, כפי שהתחייבה הממשלה בהחלטתה להפריט את אל על בדצמבר 1994.

אל על מבקשת מבית המשפט העליון "להוציא צו מניעה כנגד מדינת ישראל ולאסור על אייר אינדיה לטוס לישראל מעל שמי ערב הסעודית, כל עוד לא מותר לחברות תעופה ישראליות לטוס מעל שטחה של הממלכה".

מטוס אייר אינדיה נוחת לראשונה בישראל. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
גם אל על רוצה לטוס מעל סעודיה. אייר אינדיה בנתב"ג בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

מנכ"ל אל על: "נעשה מעשה חמור"

גונן אוסישקין, מנכ"ל החברה, אמר שהעתירה היא גם למען 6,000 עובדי אל על ומשפחותיהם שינזקו מאותו מהלך חד צדדי. "אי אפשר למחוק את ההיסטוריה של מועד פתיחת השמיים", אמר והוסיף ש"עתה נעשה מעשה חמור עוד יותר ואין תקדים לזה בתעשיית התעופה ועוד ביוזמת המדינה שאמורה להגן על חברת התעופה שלה".

דפס הוסיף ש"ישנו חרם תעופתי על מדינת ישראל, ולכך מצטרפת מדינת ישראל ועושה לה שיימינג". אל על דורשת שמדינת ישראל תפנה לארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית (ICAO) ולממשלת ערב הסעודית ותדרוש שגם היא תורשה לטוס מעל ערב הסעודית. עוד גורסת החברה, כי ההיתר לאייר אינדיה מפר גם את ההסכם הדו-צדדי בין ישראל להודו משנת 2016, הקובע כי ממשלת ישראל מחויבת לאפשר לחברות תעופה ישראליות "הזדמנות שווה והוגנת" להפעיל את מסלול הטיסה שבין ישראל להודו.

יו"ר אל על אלי דפס מנכ"ל אל על גונן אוסישקין. סיוון פרג', מערכת וואלה! NEWS
"המדינה מחרימה". מנכ"ל אל על גונן אוסישקין ויו"ר אל על אלי דפס, היום בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, סיוון פרג'
  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully