וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על רוצה לטוס למזרח מעל סעודיה ומבקשת עזרה בינלאומית

1.3.2018 / 14:15

האישור הטנטטיבי שקיבלה אייר אינדיה מסעודיה, שבו תוכל לטוס מדלהי לתל אביב מעל שטחה של המדינה הערבית ב-5 שעות בלבד, גרם למנכ"ל אל על לפנות לארגון חברות התעופה הבינלאומי, כדי שתפעל לקבל אישור זהה. האם אנו עדים למהפכה בתעופה הישראלית?

צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

בווידאו: אל על מודיעה על הפסקת טיסות של המותג UP

חברת אל על פנתה לארגון חברות התעופה הבינלאומי - יאט"א (International Air Transport Association - IATA), בבקשה לאפשר לה לטוס מעל ערב הסעודית להודו, וזאת כדי להשוות את זמן הטיסה של המתחרה הצפויה, אייר אינדיה, בקו להודו.

חברת התעופה ההודית צפויה לשבור את המונופול שיש לאל על על הקו להודו כבר החודש, כשתתחיל לטוס בין דלהי לתל אביב, כפי שפורסם בוואלה!. זמן הטיסה המוערך יעמוד על חמש שעות, וזאת בעקבות אישור שניתן לאייר אינדיה על ידי הסעודים (ובינתיים הוכחש) לטוס בשטח האווירי שלה.

הבקשה של אל על הגיעה אתמול (ד') ליאט"א דרך מכתב ששלח מנכ"ל החברה, גונן אוסישקין, ובו נכתב שהוא פנה גם לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כפי שפורסם בסוכנות הידיעות רויטרס. "אני פונה אליך ומבקש שיאט"א תתערב ותייצג את האינטרס של התעופה האווירית בכך שיהיו זכויות טיסה שוות לכל חברות התעופה מעל ערב הסעודית, ולהתנגד לכל סוג של אפלייה", כתב אוסישקין ליו"ר יאט"א, אלכסנדר דה ז'וניאק.

מטוס בואינג 777 של אל על הית'רו. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
האם תקבל אישור לטוס מעל מדינה שאין לה יחסים איתה? אל על/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

כידוע, ערב הסעודית אינה מכירה בישראל, למרות שישנם מגעים מתחת לשולחן בכל הנוגע לאויבת המשותפת - איראן - ושאר נושאים שקשורים למזרח התיכון.

כרגע אל על טסה ארבע פעמים בשבוע למומביי שבהודו, אבל משך הטיסה אורך כשבע שעות. אישור לטיסה מעל ערב הסעודית ייקצר את משך הטיסה בשעתיים לכל כיוון ויחסוך כמובן לא מעט דלק והוצאות לחברה.

אל על טסה ליעדים נוספים במזרח, וייתכן ואישור לטוס מעל ערב הסעודית, ייאפשר לה לקצר גם את זמן הטיסות ליעדים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully