וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמת המלוכלכת נחשפת: ככה מנקים את חדר המלון שלכם

20.2.2018 / 8:52

דוקומנטרי מטלטל שנעשה בבריטניה חשף כיצד מנקים את חדרי המלון, וגם את הסיבה לכך: התנאים הנוראיים בהם מועסקים עובדי הניקיון. כתבת חדשות נכנסה לשם בזהות בדויה וחשפה אמת מטרידה

Channel 4

סרט דוקומנטרי חדש ומטלטל חשף בשבוע שעבר את האמת המטרידה שמסתתרת בין כותלי בתי המלון היוקרתיים ביותר באנגליה, את הצורה בה נוהגים לנקות שם את החדרים ואת התנאים המחפירים בהם מועסקים עובדי הניקיון. כתבת של אחת מערוצי החדשות בבריטניה התקבלה לעבודה באחד מסניפי רשת "פרמייר אין" ותיעדה את ההתרחשויות - שחוללו סערה גדולה.

הסרט צולם בסניף "לונדון ברידג'", שם החלה לעבוד הכתבת לעבוד תחת השם 'אירינה' דרך חברת קבלן בשם ISS. בין השאר, הסרט מציג כיצד חדרניות משתמשות באותה מגבת מלוכלכת כדי לנקות את חדר הרחצה כולו, כולל את השירותים, על מנת לחסוך זמן. זה קורה בניגוד למה שמלמדים אותן בהכשרה המקצועית, אך הכרחי עבורן על מנת לעמוד בהספק המצופה מהן.

אחת מהן צולמה כאשר היא אומרת לאירינה, שאם היא נתפסת משתמשת במגבת או סמרטוט אחד כדי לנקות הכל, היא צריכה להכחיש ולטעון שהחליפה מספר מטליות. עובדות הניקיון מצופות להשלים משימות רבות בפרק זמן לא מספיק, ומתוגמלות בצורה לא הוגנת, לא הן מחפשות דרכים לזרז את עבודתן - וזה קורה על חשבון אורחי המלון.

עוד בנושא

לכלוך במלונות. אתר רשמי
הכתבת 'אירינה', מתוך הדוקומנטרי/אתר רשמי

אירינה סיפרה כי נדרשה לנקות שלושה חדרים כל שעה עגולה, בלי קשר לגודלם או לרמת הלכלוך בהם. הסרט אף חשף כי החדרניות נאלצות לעבוד מספר שעות נוספות בכל יום כדי לעמוד בדרישות, ובזמן שהן אמורות להרוויח 7.5 ליש"ט לשעה (כ-46 ש"ח), למעשה הן מרוויחות בפועל רק בערך 30 ש"ח.

מעבר לזה, החדרניות מחויבות להשתתף בתדרוך יומי שנארך חצי שעה, עליו הן לא מקבלות תשלום, ולדווח בכל יום על הפסקה של חצי שעה מהעבודה. פעמים רבות הן לא מצליחות לנצל את זמן ההפסקה, אך למרות זאת הוא נרשם ואין עליו תשלום. בסרט ניתן לראות כיצד אירינה אומרת שוב ושוב למנהל מחלקת הניקיון ש-20 דקות לא מספיקות כדי לנקות חדר גדול, בו ישנה משפחה בת ארבע נפשות - אך נאמר לה שהיא "חייבת" לסיים בזמן הזה.

"אנחנו מאוד מודאגים לשמוע את ההאשמות על שיטות עבודה קלוקלות של ISS באחד המלונות שלנו", מסרה הרשת בתגובה לדוקומנטרי, "אנו בתהליכי בדיקת ההאשמות הללו וננקוט בכל פעולה שצריך על מנת לפתור את הבעיות האלה. לא נסבול ספקים שעוברים על חוקי העבודה ולא עומדים בציפיות המוצדקות של האורחים שלנו".

עוד באותו נושא

הסודות המלוכלכים של חדרניות בבתי מלון

לכתבה המלאה

צפו בתחקיר המלא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully