וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר על הנוסע הישראלי: מעדיף לקבל מים בבקבוק כדי לשמור

28.1.2018 / 10:58

סקר של בריטיש איירוויס על העדפותיו של הנוסע הישראלי מגלה שרובנו הולכים לשירותים לפני הטיסה, מעדיפים לנשנש מלוחים מאשר אגוזים, רוצים לקבל מים בבקבוק ולא בכוס וחטיפים בשקית אטומה וכמעט כולנו (91%) שומרים את הסלולר קרוב אלינו בטיסה

עריכה: אוהד פיטר

בווידאו: עימות בין נוסעים בטיסה מאומן לישראל

48 אחוזים מהנוסעים הישראלים, במחלקת תיירים, מעדיפים כי בכל ארוחה המוגשת במהלך הטיסה, תהיה טבלת שוקולד או מנה אחרונה מתוקה, ולא מוכנים לוותר עליה. כך עולה מסקר מיוחד על הרגלי הנסיעה והצריכה של הנוסע הישראלי שערכה חברת התעופה בריטיש איירווייס, בין הנוסעים בקו שבין תל אביב ללונדון. הסקר נערך כדי ללמוד ולאפיין את העדפותיו של הנוסע ובחירותיו, בשמונה מדינות ובהן ישראל, צרפת, גרמניה, איטליה, שבדיה, נורבגיה ורוסיה.


עוד על הנוסע הישראלי:
"לכי לעזה, שרמוטה": צפו בישראלי המכוער מקלל ומתפרע בטיסה
שוב התפרעות בטיסה: נוסע אל על תקף וקילל, הצוות סירב להתלונן
אחרי "טיסת השוקולד": סרטון הנופשים המשתוללים במלון באילת


הישראלי הטס במחלקת תיירים אוהב מאד לשמור את מכשיר הטלפון הסלולרי שברשותו קרוב אליו, למרות שבעת הטיסה הוא נדרש להעביר אותו ל"מצב טיסה" ולא להפעילו. מן הסקר עולה כי 91% מהעונים לסקר אמרו כי ישמרו את הטלפון הנייד שלהם עליהם בכל מהלך הטיסה, ולא יכניסו אותו למטען היד שלהם או לתאי האיחסון. אילו 84% מהנשאלים הישראלים הדגישו, כי הם שומרים את הדרכון הישראלי שלהם ואת הארנק שלהם בצמוד אליהם ולא יאכסנו אותם בתאים שמעל ראשיהם. לעומת הנוסעים הישראליים, רק 59% מהנוסעים הבריטים ישמרו דרכונים עליהם ו-67% מהבריטים ישמרו את הארנק בצמוד אליהם.

גלישה אינטרנט בטיסה. צילום: ShutterStock, ShutterStock
הנוסע הישראלי אוהב את הסלולר שלו צמוד אליו/ShutterStock, צילום: ShutterStock

העיקר לשמור: חטיפים בשקיות אטומות ומים בבקבוק

ממצאי הסקר נועדו לאפשר לחברת התעופה הבריטית להתאים את המוצר ואת מנות המזון שהיא מגישה לנוסעי מחלקת התיירים, להעדפות ולטעם של הנוסעים בכל קו תעופה. בעקבות ממצאי הסקר, הותאמו התפריטים במחלקת התיירים באותם הקווים לאותן המדינות.

ממצאי הסקר מצביעים כי הנוסע הישראלי מאד אוהב בייגל (כעכים) ופחות אוהב צ'יפס. אותו נוסע מעדיף מנה אחרונה מתוקה על פני מנת גלידה או שלגון. עוד מתברר, כי הנוסע הישראלי מבקש לקבל את החטיפים בשקיות אטומות כדי שיוכל לשמור אותם ולנשנש בשלב מאוחר יותר של מהלך הטיסה. כמו כן, העלה הסקר כי הנוסע הישראלי מבקש שיוגשו לו מים בבקבוקים אישיים, ולא במזיגה לכוס, וזאת בין השאר על רקע רצונו לשמור את הבקבוק לשלב מאוחר יותר בטיסה עצמה.

"הסקר של בריטיש איירווייס שהוזמן על ידי מחלקת המותג וחווית הלקוח, נעשה כדי לאפשר לנו להתאים את הארוחות המוגשות לנוסעי מחלקת התיירים לחיך ולטעם הישראלי", אמרה יעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל. לדבריה, בריטיש איירווייס החליטה לגוון ולהרחיב את הארוחות המוגשות במטוסיה בכל המחלקות, וכי מעתה בטיסות ארוכות הטווח מישראל לבריטניה, יוגשו במחלקת התיירים ארוחות הכוללות ארבע מנות, במקום שלוש מנות עד כה.

הסקר שנערך בין נוסעי החברה בקו מתל אביב ללונדון, העלה כי הם מעדיפים מבחר של יינות בבקבוקים אישיים, ולא מזיגה לכוסות יין מבקבוקים גדולים (כנהוג בחברות תעופה אחרות). למרות שהישראלים נחשבים, ובצדק, לצרכנים קטנים של משקאות אלכוהוליים כמו וויסקי, שמפניה, ג'ין ועוד, מתברר כי כל הנשאלים הישראלים בסקר השיבו כי הם מעדיפים שהחברה תציע להם מבחר של משקאות אלכוהוליים חינם.

עוד באותו נושא

תקרית באתונה: נוסעים יהודים גרמו לנוסעים ערבים ישראלים לרדת מהמטוס

לכתבה המלאה
נוסע שותה מים במהלך טיסה. ShutterStock
מים בכוס זה נחמד אבל אנחנו מעדיפים בבקבוק/ShutterStock

אנחנו אוהבים לנשנש

ממצאי הסקר עולה גם כי הנוסע הישראלי מבקש, לצד המשקה שלו, חטיפים מלוחים והוא מעדיף אותם על פני בוטנים או אגוזים. עוד עולה, כי העדפה של הנוסעים הישראלים היא שהחטיפים המלוחים יוגשו להם לצד מגוון רחב ומבחר של משקאות אלכוהוליים. מה שמעניין הוא שהנוסע הישראלי, בניגוד לעמיתו ממדינות אחרות, אינו חסיד גדול של שתיית בירה עם הארוחות המוגשות לו.

הרגלי האכילה של הנוסע הישראלי בטיסות מבוססים על ממצאים לפיהם יותר מ-86% מהנוסעים נוהגים לאכול את הארוחות המלאות המוגשות להם, מיד כאשר אלה מוגשות לנוסעים על ידי צוות הדיילות והדיילים בטיסה. רק 8% מהנשאלים היו מעדיפים לחכות לארוחות "עד שיהיו רעבים יותר...".

התנהגות הנוסעים לפני ובמהלך הטיסה היא נתון חשוב בסקר. לפי ממצאי הסקר, יותר מ-81% מהנוסעים הישראליים, ממהרים לפקוד את חדרי השירותים טרם העלייה למטוס, ורק 7.2% מהנוסעים הישראלים יתאפקו ויתפנו רק בתאי השירותים במטוס.

האם אנחנו נוהגים להגיע לטיסה רק ברגע האחרון? מסתבר שהנוסע הישראלי הוא "חביב" הסיור בנמלי התעופה, טרם עלותו על המטוס. הישראלי שטס במחלקת התיירים נוהג לפקוד את החנויות הפטורות ממכס בנמלי התעופה, או להתרווח בבתי הקפה והמסעדות בנמל התעופה הית'רו שבלונדון, או בנמל התעופה בן גוריון בישראל. לפי ממצאי הסקר, רק 28.8% מהישראלי ממהרים להגיע לשער העלייה למטוס מיד בעת הכריזה בנמל התעופה (או לפני כן). לעומת זאת, 62.4% מהנשאלים אמרו שהם אוהבים לסייר בנמל התעופה ולא לפספס שום חנות, ולכן הם מתחילים להתארגן ללכת לשער העלייה למטוס רק אחרי הכריזה הראשונה.

הנוסע הישראלי לא תמיד אהב לישון כשהוא עולה על טיסה. מן הסקר עולה, כי פחות משליש מן הטסים בקו שבין תל אביב ללונדון ובחזרה העדיפו לישון מיד בסמוך להמראה. כשני שלישים אמרו שהם רוצים לישון אחרי הארוחה או אחרי משקה ראשון.

פילוח של הגילאים של הטסים במחלקת התיירים מגלה כי הנוסע שגילו 55+ לא מוותר ומבקש טבלאות של שוקולד בעוד שהנוסעים (ובמיוחד הנוסעות) בגילאים של 20-35 מוותרים על השוקולד בנימוק של "שמירה על הגזרה". מה שבולט לעין הוא שהנוסע הישראלי מעל לגיל 55 מבקש לקבל בתום הארוחה מגש גבינות וקרקרים.

"ממצאי הסקר יאפשרו לנו בבריטיש איירווייס להתאים את מהלך הטיסה, כולל הארוחות לפי הדרישה של הנוסע בקו שבין תל אביב ללונדון" הוסיפה יעל קטן. לדבריה, מחלקת התכנון של החברה בלונדון, מייחסת חשיבות רבה לתגובות הנוסעים, כפי שעלו בסקר, ולאור הממצאים, יוכנסו שיפורים ושדרוגים נוספים".
לאחרונה, הכריזה בריטיש איירווייס על השקעה חדשה של מיליוני ליש"ט בשירותי ההסעדה של מחלקת התיירים World Traveller, בטיסות ארוכות טווח, כולל הטיסות לישראל וממנה. התפריט החדש והמורחב מציע אפשרויות בחירה רבות ומגוונות מאי פעם, של ארוחות חמות, קינוחים, שתייה וחטיפים במהלך הטיסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully