וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית באתונה: נוסעים יהודים גרמו לנוסעים ערבים ישראלים לרדת מהמטוס

5.1.2016 / 9:30

נוסעים של חברת אגיאן פנו לקפטן הטיסה ורשויות התעופה באתונה וביקשו להוריד שני ערבים ישראלים שהיו בדרכם לארץ. לאחר שעוררו מחאה, הסכימו השניים לרדת מהטיסה ונמצאה עבורם טיסה חלופית. חברת התעופה: "מתנצלים, האירוע מצער"

אגיאן. צילום מסך ויקיפדיה,
מטוס של חברת אגיאן היוונית/צילום מסך ויקיפדיה

תחושת חוסר הביטחון שאופפת את רחובות ישראל בעקבות המצב הביטחוני חצתה, כך מסתבר, גם את גבולות המדינה. טיסה של חברת אגיאן היוונית שהמריאה לפנות בוקר (ג') מאתונה לישראל, נאלצה להתעכב בשל מחאה של כמה נוסעים יהודים שסירבו לעלות על המטוס בשל הימצאם של ערבים ישראלים שהיו על המטוס

אותם נוסעים פנו לקפטן הטיסה ורשויות התעופה באתונה וביקשו לעלות על טיסה אחרת לארץ כאשר בינתיים, יזכו למימון לינה על חשבונה של חברת התעופה. אחרי מספר ניסיונות מצדם לגרור למחאה את כלל הנוסעים על המטוס, השתכנע קפטן הטיסה וביקש מהשניים לרדת מהמטוס תוך הבטחה למצוא להם טיסה חלופית.

הנוסעים אף דרשו להוריד את כבודתם מבטן המטוס מחשש לפגיעה במהלך ההמראה אך סורבו על ידי הקפטן.

אין זו הפעם הראשונה בה מבטאים נוסעים יהודים את חוסר רצונם לטוס עם נוסעים או טייסים מהמגזר הערבי. בחודש אוקטובר האחרון סירבו נוסעים לעלות על טיסת ארקיע מנתב"ג לפריז לאחר שגילו כי מדובר בחברת תעופה צ'כית שנחכרה לטוס בקו והעסיקה טייס ממוצא מוסלמי.

תגובת אגיאן: מצטערים על אי הנוחות

קשה לומר שהאירוע התקבל בהפתעה בקרב גורמים בענף התעופה. חברת 'אופן סקיי', נציגת אגיאן בארץ, פרסמה תגובה רשמית בה נמסר: "קבוצה קטנה של נוסעים ישראלים דרשה בקולניות ובתקיפות לבדוק בשנית, מטעמי ביטחון, שני נוסעים ישראליים על הטיסה מאתונה לתל אביב שלשום בערב. לצערנו, אותה קבוצה, קיטלגה את אותם נוסעים, אשר נשאו אזרחות ישראלית, על פי מוצאם.

"קברניט הטיסה, אשר חשש לשלום הטיסה, החליט לא לקחת שום סיכון ואיחר את זמן ההמראה לצורך עירוב המשטרה ולבדיקת המסמכים והכבודה של אותם נוסעים, שארכה זמן ולא העלתה ממצאים חריגים.

"במהלך זמן הבדיקה, קבוצה גדולה יותר של נוסעים יצרה מהומה בשדה בעקבות האיחור בטיסה והטיפול בעניין, למרות שהליך הבדיקה כבר החל ובסופו התברר כי הכל תקין. שני הנוסעים שהושפעו מהמהומה על לא עוול בכפם, הסכימו להצעת החברה ללון באתונה לילה על חשבון החברה, כולל העברות לשדה. מטענם של השניים נמסר להם ובמקביל, הוצעה לכל הנוסעים האפשרות שלא לעלות על הטיסה אם אינם חשים בטוחים".

עוד מסרה החברה, כי "האירוע המצער, אשר איחר את הטיסה בשעה וחצי, הסתיים במהרה בזכות שיתוף הפעולה של שני הנוסעים, שהסכימו לדחות את טיסתם לתל אביב ביום למחרת.
אנו מתנצלים בפני נוסעי הטיסה על האירוע המצער, ובמיוחד בפני שני הנוסעים ששיתפו פעולה והסכימו לדחות את טיסתם לישראל לטובת הנוסעים האחרים, אשר תקפו אותם והאשימו אותם על לא עוול בכפם".

המקרה זכה גם לתגובה של עו"ד נדאל עותמאן, מנהל המטה למאבק בגזענות, שאמר כי לא ניתן להתעלם מהחששות שמקוננים בקרב אזרחים בעקבות המצב הביטחוני הלא פשוט וריבוי הפיגועים. אולם, התנהגות גזענית ואלימה כפי שאנו עדים לה אינה מוצדקת. "לא ייתכן שנשפוט ונתייג אנשים רק על פי מראם ונתייחס לכל מי שנראה ערבי כמפגע פוטנציאלי. אין זה מפתיע שנוסעים ישראלים מסרבים לטוס עם ערבים כאשר נציגי הציבור מכתימים את האוכלוסייה הערבית כולה ומסמנים אותה כאיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully