וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראות את אפריקה בדרך ליעד מבלי לשלם שקל אחד

25.1.2018 / 9:37

במקום לשבת ולהתייבש בטרמינל בדרך לתאילנד או הודו, מציעה חברת אתיופיאן אירליינס לנוסעיה סיור חינם באדיס אבבה. הצטרפנו לסיור שכזה וביקרנו במוזיאון לארכאולוגיה, קנינו מזכרות בשוק ואכלנו, איך לא, אינג'ירה במסעדה מקומית

לונלי פלג

בווידאו: כך נראית אתיופיה מעיניו של פלג כהן (לונלי פלג)

לפני קצת למעלה מעשור מצאתי את עצמי בטיסת קונקשיין להודו. המחיר היה זול, וזה בערך כל מה שחיפשתי באותה תקופה, אבל הוא הגיע איך לא גם עם תג מחיר: בילוי של כמה שעות טובות בשדה תעופה של מדינה שששוכנת במרכז אסיה. אין הרבה מה לכתוב על החוויה חוץ מהעובדה שהיא כללה המתנה של כשש שעות באולם שהיה מכוסה אז כמדומני בשטיחים צבעוניים ולא כלל שום מקור אוכל, שתיה, או שמחה. אני מתארת לעצמי ששדה התעופה השתנה, אבל ההמתנה בו ובדומיו היא עדיין לא עניין של מה בכך. או שדווקא כן.

בחברת התעופה אתיופיאן אירליינס שמפעילה טיסות פעמיים ביום לתל אביב - בבוקר ובערב - התחילו בחודשים האחרונים, בשקט בשקט להציע לנוסעים שלהם הפסקה פעילה. המשמעות של זה היא שבמקום להמתין בשדה התעופה באדיס אבבה, החברה האתיופית תיקח אתכם, על חשבונה לסיור ברחבי העיר. כן, שמעתם נכון. אתם לא משלמים על זה שקל וזוכים לראות עיר אפריקאית סואנת, צבעונית, רועשת ומרתקת, ואחר כך ממשיכים ליעד שלכם.

אז איך זה בדיוק עובד?

החברה מטיסה טיסות רבות למזרח הרחוק שעושות עצירות ביניים למשך כשש שעות בשדה התעופה אדיס אבבה בולה. למי מכם שעולים על טיסת הבוקר (טיסה 415) הנוחתת בערך בשלוש בצהריים שעון אתיופיה, מחכה מעבר מהיר בנמל התעופה ישירות למוניות שמחכות לאסוף אתכם לסיור בעיר - עליו תיכף ארחיב. למי מכם שחוזרים דרך אדיס אבבה מציעה החברה בקונקשיין שלה שנמשך שמונה שעות, לילה בבית מלון סמוך לשדה התעופה (שנמצא אגב ממש בתוך העיר) פלוס שתי ארוחות ערב והעברות. נשמע טוב מדי? יש סיכוי.

עוד באותו נושא

הקסם של אקסום: רשמים ממסע מדהים באתיופיה

לכתבה המלאה
שוק מרקטו באדיס אבבה. ShutterStock
צבעונית, סואנת ומסקרנת. שוק באדיס אבבה/ShutterStock

נחזור לסיור הצהריים אליו הצטרפתי לפני כמה שבועות ובמהלכו זכיתי למשך כמה שעות לטעום את טעמה של עיר אפריקאית בת 130 שנים שמאכלסת לא פחות מ-9 מיליון תושבים. אדיס אבבה ובתרגום מאמהרית "פרח חדש", ממוקמת בגובה של 2,500 מטרים מעל פני הים, מוקפת הרים מיוערים ובעלת מזג אויר טוב כל השנה. אגב, הזמן הטוב ביותר לבקר בה הוא בחודשים אלה ממש - מה שהופך את אתיופיה ליעד חורף מושלם עבור ישראלים שמחפשים קצת שמש וגם הרפתקה קטנה.

עבר ועתיד נפגשים

את הסיור שמציעה חברת אתיופיאן אירליינס שקיימת 70 שנה ונמצאת במקום ה-46 בדירוג העולמי של חברות התעופה בעולם, מתחילים בנסיעה לכיוון המוזיאון הלאומי של אתיופיה. בדרך תתחילו לקבל טעימה מהצבעוניות והכאוס שמאפיינים את העיר, יחד עם תנופת בנייה שמבטיחה שבעוד כמה שנים, חלק מהקסם שעוטף את העיר הזו יעלם ככל הנראה לטובת גורדי שחקים ואנשי עסקים שיחפשו פה את מזלם. אבל עד שזה יקרה תוכלו להעיף דווקא מבט אל העבר בממצאים הארכיאולוגים שנמצאים במוזיאון הקטן וכוללים בין היתר פסלים עתיקים, עצמות של חיות פרה-היסטוריות ואת "לוסי" - כינוי לשלד מאובן של נקבת הומיניד שהתפתחה מקופי אדם וגילה מוערך בכ-3.2 מיליון שנים.

אחרי סיור קצר במוזיאון ממשיכים לתצפית מהר אנטוטו (Entoto) שמפסגתו שבגובה 3,200 מטרים מעל פני הים תוכלו ביום עם ראות טובה במיוחד לראות את העיר פרושה לפניכם. ההר מכוסה בעצי אקליפטוס שנשתלו פה במיוחד וכיום מנסים להחליפם בעצים מקומיים שלא ייבשו את הקרקע. ופרט מעניין על שרשרת ההרים הזו: השבילים הצרים שמעטרים את כולה משמשים כדרכי אימון לאצנים האתיופיים שנחשבים לטובים בעולם.

הר אנטוטו אדיס אבבה. ShutterStock
מקיף את אדיס אבבה. הר אנטוטו/ShutterStock
אדיס אבבה. צילום: ליהי שורש, מערכת וואלה!
הזדמנות לקנות תבלינים מעניינים/מערכת וואלה!, צילום: ליהי שורש
שוק באדידס אבבה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
גם באפריקה אוכלים צ'יפס ברחוב/מערכת וואלה!, ליהי שורש
אדיס אבבה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מזכרות הביתה. רוכלות בשוק המקומי באדיס אבבה/מערכת וואלה!, ליהי שורש

בנקודה הזו בסיור הרבה תלוי בכם ובשותפים שלכם. אם הזמן מאפשר, מנקודת התצפית תמשיכו לאחד השווקים הכי מעניינים של אתיופיה ואולי של אפריקה כולה - המרקטו (Mercato), שם תוכלו למצוא תבלינים וקפה, בדים צבעוניים, מזכרות מעץ וקרמיקה וכמובן לטעום כמה מאכלים מקומיים. במידה והזמן לא מספיק, שוק שירמודה הממוקם בירידה מנקודת התצפית יאפשר לכם להצטייד במזכרת או שתיים וגם לחוות את הבלגן שמציע הרחוב הסואן. ניתן להתמקח כמובן בשווקים אבל המחירים מאוד זולים, זו הסיבה אגב שאין צורך להחליף כסף רב בשדה התעופה. כדי שיהיה לכם סדר גודל של מחירים, 8 ביר שווים לשקל אחד וזהו בערך עלותו של בקבוק קולה.

הנקודה האחרונה בסיור היא מסעדת יוד אביסיניה (Yod Abissinia). במבט ראשון המסעדה רחבת הידיים נראית כמו מלכודת תיירים, שכן רוב הסיכויים שתגיעו לשם ראשונים והמקום יהיה ריק. רק בשעה שמונה בערב תגלו שמדובר ככל הנראה באחד המקומות הלוהטים בעיר כשיצטרפו אליכם לא רק תיירים אלא משפחות שלמות של תושבי אדיס (ככל הנראה בני המעמד הגבוה) שבאים כדי ליהנות מהאוכל ומריקודי הפולקלור שהמקום מציע. אל תחמיצו את האינג'ירה, הלחם האתיופי החמצמץ שעשוי מקמח טף ומהווה בסיס לכל התבשילים האתיופים אותם גורפים לפה בעזרתו. הערב הוא חוויה מאוד מיוחדת שמשלבת אוכל טעים מאוד, מוזיקה וגם קהל שמח ומפרגן, שעל אף אחד מהם אתם לא משלמים, כן? זוהי דרך מאוד נעימה וגם מאוד נדיבה יש לומר, לסגור את הסיור. לאחר מכן תמשיכו בנסיעה קצרה ישירות לשדה התעופה לטיסות ההמשך שלכם.

הסיור מתאים גם למשפחות עם ילדים והרחובות של אדיס אבבה מרגישים מאוד בטוחים. מומלץ להחליף מעט כסף בשדה התעופה, גם בגלל המחירים הזולים וגם בגלל שבשדה התעופה לאחר מכן תתקשו להמיר את הבירים שנשארו לכם לכסף אחר.

מסעדת יוד אביסיניה אדיס אבבה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מוזיקה וריקודי פולקלור יחד עם אוכל טעים/מערכת וואלה!, ליהי שורש
אינג'ירה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
אל תוותרו על האינג'ירה/מערכת וואלה!, ליהי שורש

למיטיבי לכם

אם אתם מסוקרנים מאתיופיה ורוצים לטעום יותר מכמה שעות במדינה היפיפייה הזו, אתם יכולים לבלות לילה (מומלץ שניים) במרחק של כארבעים קילומטרים בעיירת הקייט דברה זית, הידועה גם בשם בישופטו (Bishoftu). לא מדובר בעיירות נופש שאתם מדמיינים באירופה אלא בחוויה אפריקאית שונה אבל לא פחות מפנקת בסביבתם של 7 אגמים וולקניים.

בריזורט בו שהינו, Kuriftu Resort & Spa Bishoftu, המצוי על אגם קוריפטו תוכלו למצוא חדרים ענקיים הבנויים מעץ, ריהוט אותנטי הכולל מיטת אפיריון מפנקת, מרפסות עם נוף מרהיב לאגם, ספא, חדר כושר, בריכת שחיה ושתי מסעדות עם אוכל מערבי נהדר, ובשפע.

למי מכם שרוצה להציץ החוצה (ואתם רוצים) הריזורט מספק סיורים באזור, כך שתוכלו במרחק של כמה דקות נסיעה ליהנות מטבע אפריקאי באגם אורה הכולל ציפורי מרבו ענקיות, קופים ועדרי עיזים וחמורים שבאים לשתות עם רועיהם. ניתן גם לעשות סיור בסירה ולעבור לגדה השנייה. באזורי האגמים מצויים אתרי נופש נוספים, חלקם עם בניה מערבית יותר. אחד מהם - הפליקאן פרדייז ריזורט משקיף על אגם בוגאיה. המחירים הממוצעים נעים בין 120 ל-150 דולרים ללילה וכוללים ארוחת בוקר.

ריזורט דברה זית. ליהי שורש, מערכת וואלה!
נוף מהמרפסת בריזורט/מערכת וואלה!, ליהי שורש
Kuriftu Resort & Spa Bishoftu, ריזורט אדיס אבבה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
מרפסת לנוף/מערכת וואלה!, ליהי שורש
Kuriftu Resort & Spa Bishoftu, ריזורט אדיס אבבה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
ארוחת הבוקר בריזורט/מערכת וואלה!, ליהי שורש
ציפור מרבו באדם אורה, דברה זית, אתיופיה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
לראות קצת את הטבע של אפריקה. ציפורי מרבו באגם אורה בדברה זית/מערכת וואלה!, ליהי שורש
ריזורט פליקן פרדייז, דברה זית, אתיופיה. ליהי שורש, מערכת וואלה!
נוף מריזורט פליקן פרדייז שנמצא באגם בוגאיה בדברה זית/מערכת וואלה!, ליהי שורש

לקראת חופשת הפסח אתיופיאן מציעה טיסה מישראל למבחר יעדים: יוהנסבורג החל מ-517$, דולרים, קייפטאון 619$, דלהי 547$, בומביי 749$, בנגקוק החל מ- 689$, הונג קונג 875$, טוקיו 849$ בייג'ינג ושנחאי 775$ - כל המחירים כוללים מיסים והיטלים.

*הכותבת הייתה אורחת של חברת אתיופיאן אירליינס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully