וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת תעופה: לא הצלחתם להתגבר על פחד הטיסה? קבלו כרטיס חינם

14.1.2018 / 9:16

חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק מציעה קורס יומי בשם "לטוס ללא פחד", שבו פסיכולוגים וטייסים יינסו לתת כלים להתמודדות עם הפחד בשחקים. החברה הבטיחה שמי שיעבור את הקורס ועדיין יסבול מהחרדה - יקבל החזר כספי מלא על כרטיס הטיסה

פחד טיסה הפתעה נוסעת מופתעת. ShutterStock
כ-6.5 אחוזים מהאוכלוסייה בבריטניה סובלת מפחד טיסה/ShutterStock

המכון הלאומי לבריאות הנפש בבריטניה מעריך כי כ-6.5 אחוזים מהאוכלוסייה סובלת מפחד טיסה. זוהי הערכה שמרנית, וישנם מחקרים הטוענים כי המספרים גבוהים בהרבה.

כך או אחרת, יש סיכוי טוב שכמות הסובלים מחרדה נפוצה זו תרד בקרוב. חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק (Virgin Atlantic) מציעה בימים אלו קורס יומי בשם "לטוס ללא פחד" (Flying Without Fear). נוסף על כך, הצהירו בחברה כי מי שיעבור את הקורס ועדיין יסבול מחרדת טיסה - יקבל החזר כספי מלא על כרטיס הטיסה.

טיסה נוסעת מטוס. ShutterStock
הקורס לא מנע את פחד הטיסה? המשתתפים יקבלו החזר כספי/ShutterStock

איך עושה מטוס?

החברה השיקה את הקורס הייחודי במטרה ללמד את משתתפיו מושגי יסוד בתחום התעופה, הטכנולוגיה והפסיכולוגיה שמאחורי הפחד. כאשר המשתתפים מגיעים אל הקורס, הם מתכנסים בחדר לימוד ומאזינים להרצאות מפי מומחים בתחומים השונים. כך למשל, טייסים מסבירים על האופן שבו מטוס פועל, ואף מתארים את פעולותיהם בקוקפיט במהלך הטיסה.

בהמשך, פסיכולוגים דני בדרכים השונות שבאמצעותן ניתן להתמודד עם פחדים שונים. בסיומו של היום הלימוד המרוכז, המשתתפים אף מוזמנים לעלות לטיסה קצרה, במטרה להעמיד למבחן את מה שלמדו.

מגזין התיירות Travel and Leisure מדווח כי הקורס הראשון הוצע לפני מספר ימים ללא תשלום, ואם כאמור עדיין ילקו משתתפיו בחרדת טיסה בנסיעתם הקרובה, חברת התעופה תעניק להם החזר כספי מלא על הכרטיס. עוד דווח כי במהלך שנת 2018, תציע החברה את הקורס ב-20 מועדים שונים ברחבי בריטניה.

כדאי לדעת כי קורסים דומים מתקיימים גם בארצות הברית. כך למשל, "מרפאת הפחד מטיסות" (The Fear of Flying Clinic), מציעה סדנאות הנמשכות יום שלם, ונערכות בנמל התעופה הבינלאומי של סן פרנסיסקו. קורסים נוספים נערכים גם בערים פיניקס ומילווקי.

עוד באותו נושא

אמאל'ה, מטוס: איך להתמודד עם חרדת טיסה

לכתבה המלאה

אפליקציית הרגעה

כמובן, בתחום זה ישנם אף פתרונות מעולם הדיגיטל. כך למשל, קורס ממוחשב שנועד לסייע בהתמודדות עם חרדת טיסה ואף אפליקציה לטלפון הנייד העושה שימוש בחיישני הטלפון ומיועדת להסביר על מערבולות אוויר בטיסה עצמה, בזמן אמת. באופן זה, היא מספקת הסברים מרגיעים על מה שצפוי בשלבי הטיסה השונים.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות
  • פחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully