וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתרה התעלומה: כך נבנתה הפירמידה הגדולה של גיזה

25.9.2017 / 8:56

איך הצליחו המצרים באלף השלישי לפנה"ס לבנות פירמידה מרשימה ברמה הנדסית גבוהה יותר ממרבית המבנים שנבנים כיום? מסמך עתיק חושף את תהליך הבנייה המורכב של הפירמידה המרשימה ביותר בעולם

מטייל טיפס על הפירמידה במצרים/Andrej Ciesielski

בסרטון - התייר שטיפס על הפירמידות במצרים בשביל צילום

ארכיאולוגים גילו איך הצליחה המצרים הקדמונים לבנות את אחד משבעת פלאי תבל ששרד עד ימינו - הפירמידה הגדולה של גיזה. בניית הפירמידה סמוך לעיר גיזה שבמצרים החלה באמצע האלף השלישי לפנה"ס ונמשכה כ-20 עד 25 שנים. היא נועדה, כך טוענים, לשמש קבר לפרעה ח'ופו בן סנפרו מהשושלת הרביעית, במטרה לשרת אותו בחיים שאחרי המוות. השאלה שהעסיקה ארכיאולוגים עד היום היא כיצד המצרים הובילו 2.5 טון של אבני גיר וגרניט ממרחק של 800 ק"מ אל הפירמידה בכלים הפשוטים שניתנו בידיהם. כעת כנראה נמצאה התשובה על פי מגילת פפירוס עתיקה שנמצאה בנמל ואדי אל-ג'ארף.

על פי המסמך העתיק, זה נעשה באמצעות סירות ומערכת גאונית של עבודות לניתוב מים. מהחומר הארכיאולוגי המפורט עולה כי אלפי עובדים מיומנים העבירו 170 אלף טונות של אבני גיר לאורך הנילוס בסירות עץ הקשורות זו לזו בחבלים, דרך מערכת תעלות - שנבנתה במיוחד והגיעו לנמל במרחק מטרים ספורים מבסיס הפירמידה.

הפירמידות של גיזה מצרים. GettyImages
הפירמידות של גיזה/GettyImages

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

שווה 3 שנים בכלא? תייר טיפס על הפירמידות במצרים בשביל צילום

לכתבה המלאה

המסמך שנכתב ע"י מרר, שהיה משגיח הממונה על צוות של 40 עובדים מובחרים, מתאר ממקור ראשון את תהליך בניית הפירמידה הגדולה וכיצד נשלחו אבני גיר במורד הזרם מטורה לגיזה. ביומנו מתאר המרר איך הצוות שלו היה מעורב ביצירת תעלות להסתת המים מהנילוס לכיוון הפירמידה. על אף שידוע כבר זמן רב שהגרניט מפנים הפירמידה נחצבה באסואן, 860 ק"מ מגיזה, ואבני הגיר החיצוניות הגיעו מטורה, שמונה קילומטרים משם, ארכיאולוגים חלקו על אופן העברתן לשם. כעת הארכיאולוג מארק להנר, מומחה מוביל בתחום, חושף עדויות לנתיב מים אבוד מתחת לאדמה, "מיפינו את התעלה המרכזית שלדעתנו הייתה לאזור המשלוח המרכזי אל מרגלות גיזה", הוא אמר.

מגילת פפירוס חושפת מידע חדש על הפירמידה הגדולה של גיזה. Channel 4, צילום מסך
ההפירוס עליו נכתב המידע החדש שנחשף על בניית הפירמידה הגדולה של גיזה/צילום מסך, Channel 4

התגליות החדשות נחשפו בתכנית דוקומנטרית של ערוץ 4 הבריטי, "הפירמידה הגדולה של מצרים: הראיות החדשות", שכוללת גם חשיפה של צוות אחר של ארכיאולוגים בנוגע לסירה טקסית שתוכננה עבור ח'ופו ומעניקה תובנות חדשות אודות בניית כלי שיט בזמן ההוא.

"הפירמידה הגדולה של מצרים: הראיות החדשות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully