וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתב"ג נבחר לאחד מעשרת נמלי התעופה הטובים בעולם ב-2017

12.7.2017 / 2:18

נמל התעופה בן גוריון קטף את המקום ה-8 בסקירת נמלי התעופה הטובים בעולם של מגזין הנסיעות האמריקני Travel + Leisure. וגם: באיזו מקום דורגה ירושלים מבין הערים הטובות במזה"ת ואפריקה?

צילום: ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

בווידאו: טירוף הנסיעות בנתב"ג בקיץ הזה

מגזין התיירות האמריקני הנחשב Travel + Leisure, הציג אתמול (שלישי) את הזוכים בתחרות בקטגוריות תיירות שונות שהוא מקיים מדי שנה. התחרות נערכת במגוון רחב של קטגוריות, כאשר בקטגוריות נמלי התעופה, קטף נמל התעופה בן גוריון את המקום ה-8, ובכך נכנס לעשירייה הפותחת והמכובדת.

הסקירה בקטגוריה זו שיקללה נתונים כגון שירותים שונים המוצעים למבקרים, טרקליני נוסעים, אפשרויות שופינג ועיצוב פנים. כמו כן, נלקחו בחשבון זמני ההליכה בטרמינלים, פתרונות בילוי למשפחות עם ילדים קטנים ועוד.

אין זה סוד כי נמל תעופה שמתוכנן היטב ומציע מגוון אפשרויות בילוי, הופך את השהייה ליותר מנסבלת. באופן זה, בין הזוכים ניתן למצוא נמלי תעופה שמציעים למבקריהם מקלחות, מסעדות ובתי אוכל מגוונים, מתקני בריאות שונים ואפשרויות בילוי רבות.

מעניין לגלות כי רק שני נמלי תעופה אירופאיים מצויים בעשירייה הפותחת - בציריך ובאמסטרדם. נמל התעופה בדוחא שבקטאר (מקום שני), מציע מרכז בריאות וספורט מתקדם, הכולל מגרשי סקווש ובריכת שחייה מקורה, לצד יצירות אמנות שהובאו ממוזיאונים שונים ומוצגים לראווה ברחבי הטרמינל.

בנמל התעופה של הונג קונג (מקום חמישי), תמצאו אולם קולנוע IMAX, משחקי גולף, שוק אוכל חדש ועוד. נמל התעופה של סינגפור (מקום ראשון, זו השנה החמישית) מתהדר בעיצוב מתקדם וחכם המקל על ההתמצאות במידה רבה, שפע של גנים פורחים (כולל גן פרפרים ייחודי), מפלים, אזורי שינה, בית קולנוע (כניסה בחינם), מרכז ספא, בריכת שחייה על הגג, חדרי מנוחה להשכרה, בתי מלון ושפע של אפשרויות שופינג וקולינריה.

כך או אחרת, אם אתם טסים ליעדים הבאים, יותר ממומלץ לגנוב עוד שעה קלה ולהתענג על מה שיש לנמלי התעופה הללו להציע.


10 נמלי התעופה הטובים בעולם

1. צ'נגי (Changi), סינגפור
2. חמד בדוחא, קטאר
3. דובאי
4. אינצ'ון (Incheon), דרום קוריאה
5. הונג קונג
6. ציריך, שוויץ
7. האנדה (Haneda), טוקיו
8. בן גוריון, תל אביב
9. אבו דאבי
10. סכיפהול (Schiphol), אמסטרדם

נתב"ג שדה תעופה. ShutterStock
במקום ה-8 והמכובד מבין שדות התעופה בעולם. נתב"ג/ShutterStock

בתי מלון, ערים, איים. ואיפה ירושלים?

תחרות פרסי התיירות השנתית של המגזין נסמכת על חוות הדעת של גולשיו, המתבקשים לדרג את חוויותיהם בתחומי תיירות שונים: בתי מלון, חברות תעופה, נמלי תעופה, ערים ברחבי העולם, איים, סוכנויות השכרת רכב, מתחמי נופש, קווי שיט, מרכזי ספא ועוד.

כך למשל, את התואר "המלון הטוב בעולם" לקח השנה מלון ניהי סומבה (Nihi Sumba) באינדונזיה. המדרגים קבעו כי זהו מתחם נופש שמזכיר גן עדן על פני אדמות, השוכן על האי סומבה, "ומשלב בריחה מטרדות היומיום, הרפתקאות ויוקרה". הוא מצוי בלב שמורות טבע ומסלולי טיול יפהפיים, ובקתות הנופש המפוארות שלו נושקות לג'ונגל מצד אחד, ולחופים הבתוליים מצד שני.

בקטגוריית המלונות הכי טובים באזור אפריקה והמזרח התיכון, דורג מלון וולדורף אסטוריה בירושלים במקום ה-2, ואילו מלון נורמן בתל אביב במקום ה-7. את המקום הראשון גרף מלון ג'ומיירה במגדלי אתיחד שבאבו דאבי.

בקטגוריית הערים הטובות בעולם למטיילים, זכתה סן מיגל דה איינדה (San Miguel de Allende) שבמקסיקו. יש בה עתיקות לצד בתי קפה תחת כיפת השמיים, בוטיקים מיוחדים וגלריות לאמנות, מסעדות שמגישות מטעמים מקומיים ורחובות השזורים במבנים היסטוריים מרתקים.

בקטגוריית "הערים הכי טובות באזור אפריקה והמזרח התיכון", זכתה ירושלים במקום השני, אחרי קייפטאון שבדרום אפריקה. את המקום השלישי לקחה ביירות, ואחריה מרקש ופז במרוקו.

10 הערים הטובות בעולם

1. סן מיגל דה איינדה, מקסיקו
2. צ'רלסטון, דרום קרוליינה, ארה"ב
3. צ'יאנג מאי (Chiang Mai), תאילנד
4. קיוטו, יפן
5. פירנצה, איטליה
6. אואחאקה (Oaxaca), מקסיקו
7. הוי אן (Hoi An), וייטנאם
8. קייפטאון, דרום אפריקה
9. אובוד (Ubud), אינדונזיה
10. לואנג פרבאנג (Luang Prabang), לאוס

עוד באותו נושא

לידיעת נוסעי הלואו-קוסט: טרמינל 1 נפתח מחדש. מה יש בדיוטי-פרי?

לכתבה המלאה
ירושלים כיפת הסלע הר הבית. ShutterStock
הגיעה למקום ה-2 במזרח התיכון ואפריקה. ירושלים/ShutterStock
מלון וולדורף אסטוריה ירושלים. עמית גרון,
במקום השני באזור שלנו ואפריקה. מלון וולדורף אסטוריה בירושלים/עמית גרון

האיים הטובים בעולם

ואי אפשר בלי אתרי הנופש האולטימטיביים: האיים. במקום הראשון ניצב פלאוואן (Palawan) בפיליפינים, שמצוקים והרים מתרוממים לצד מי הטורקיז המקיפים אותו. בזכות השוניות הצבעוניות, זהו גם גן עדן לחובבי צלילה ושנרקול. וכמובן, פלאוואן מתהדר בחופים חלומיים שמציעים בריחה נהדרת למבקרים.

10 האיים הכי טובים בעולם

1. פלאוואן (Palawan), פיליפינים
2. בורקאי (Boracay), פיליפינים
3. איסקיה (Ischia), איטליה
4. וואיהקה (Waiheke), ניו זילנד
5. סנטוריני, יוון
6. סבו (Cebu), פיליפינים
7. מאווי (Maui), הוואי
8. הילטון הד (Hilton Head), דרום קרוליינה, ארה"ב
9. קאואיי (Kauai), הוואי
10. באלי, אינדונזיה

האי פלאוואן הפיליפינים. ShutterStock
האי הטוב בעולם, ולא בפעם הראשונה. פלאוואן/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully