וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיירה איטלקית מציעה: קנו בית בסיציליה בדולר

כחלק מהמאבק בנטישה ההמונית של תושבי סיציליה מכפריהם, מציעים בעיירה ביבונה (Bivona) בית בדולר וגם הטבות מס. תוכלו לגור בו, להפוך אותו למלון או מסעדה. העיקר שתבואו

העיירה ביבונה בסיציליה. Shutterstock, ShutterStock
בית הקיט החדש שלכם? העיירה ביבונה בסיציליה/ShutterStock, Shutterstock

יותר ויותר עיירות איטלקיות סובלות מנטישת תושביהן, מה שגורם לעתים לראשיהן לחלק את בתיהן בחינם.

אז הנה עיירה שכדאי לכם להוסיף לרשימת המשאלות שלכם: ביבונה (Bivona) שבמערב סיציליה. כאן הוחלט לאחרונה למכור את הבתים ההיסטוריים במחיר סמלי של דולר אחד בלבד. זאת כחלק מהניסיונות להביא אליה תושבים חדשים, בתמורה לנכסים זולים. בנוסף, מי שיעברו לכאן, יגלו כי הם זכאים להטבות מס ובונוסים.

עם זאת, כדאי לקחת בחשבון כי כדי לקבל את ההטבה הזו, יש להפקיד סכום של 2,750 דולרים ולהתחייב לשפץ את המבנה הנבחר בתקופה של עד ארבע שנים.

"על אף שבתים היסטוריים רבים כאן ניצבים נטושים, הרי שליבה העתיק של העיירה עדיין שוקק, ומציע אטרקציות היסטוריות", אומרת אנג'לה קניזארו, חברת מועצת העיירה והאחראית על תחום התרבות. "אנו זקוקים להפיח בה חיים חדשים".

היסטוריה, ארכיאולוגיה וטבע במקום אחד

אתר Travel and Leisure מדווח כי ראשית ההתיישבות בביבונה מתוארכת לשנת 1100 בקירוב, והיא זכתה לתחייה של ממש בתקופת הרנסנס. ככזו, היא מתהדרת בערכי אדריכלות והיסטוריה מגוונים. בנוסף, העיירה מוקפת בטבע, במטעי זיתים ובפרדסי תפוזים. מעבר להם, שוכנים עמקים שבהם מטעי שקד. כאן מקווים כי ההצעה החדשה תקסום בעיקר לחובבי טבע.

ויתרון נוסף שמציעים פה: מי שירכוש בית, יכול להשתמש בו הן למגורים והן כמלון, אכסניה, מסעדה או חנות. עם זאת, הטבות המס יינתנו רק למי שיבחרו להתגורר בבתים אלו בעצמם.

כיאה למצב הדברים השורר בימים אלו בעיירות רבות בסיציליה, שהולכות ומתרוקנות במאה השנים האחרונות, על ביבונה להתחרות במקומות נוספים המציעים הטבות לתושבים חדשים. כך למשל, עיירה אחרת באזור מציעה בונוס כספי, במזומן, למשפחות בעלות ילד אחד לפחות שיעברו להתגורר בה.

על פי הנתונים, בתחילת שנות ה-2000, כחצי מיליון תושבים עזבו את העיירות והכפרים שבהם התגוררו בדרום איטליה. זאת בשל משבר כלכלי מתמשך ואף הדרדרות אל קו העוני. רוב הנוטשים היו צעירים בגילי 34-15, מה שהותיר יישובים רבים עם מספר גדל והולך של תושבים מבוגרים יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully