וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרז יום שביל ישראל: 56% מהישראלים כבר טיילו בו

20.3.2017 / 7:54

לקראת "חג הטיולים", הלא הוא פסח, תכריז היום החברה להגנת הטבע על חג טיולים נוסף: יום שביל ישראל - שבמסגרתו יוצעו טיולים מודרכים ופעילויות בחינם. סקר שנערך בנושא, מצא שיותר מחצי מאזרחי המדינה טיילו בשביל. ואיזה אזור בארץ הם הכי מעדיפים?

יום שביל ישראל/צילום: החברה להגנת הטבע

לקראת חג הפסח, הידוע כ"חג הטיולים", מצטרף חג נוסף לתקופת האביב: החברה להגנת הטבע תכריז היום (ב') על יום "שביל ישראל" - יום חג ישראלי בשביל הטיולים של המדינה.

בסקר מיוחד שבוצע החודש עבור החברה להגנת הטבע, על ידי חברת גיאוקרטוגרפיה לקראת יום שביל ישראל, נמצא כי 82 אחוז מהישראלים מכירים את השביל, 56 אחוז טיילו לפחות באחד הקטעים בו, וכ-80 אלף איש טיילו עד כה לכל אורכו - כ-1,100 ק"מ.

יום שביל ישראל, בדומה ליום השבילים האמריקני, הוא יום שיצדיע לאנשים, למורשת ולטבע הישראלי, לכל אורכו של השביל. ביום חמישי, 13 באפריל, חול המועד פסח, תקיים החברה להגנת הטבע את יום שביל ישראל - חגיגה של טיולים בטבע, בכל רחבי הארץ וללא תשלום. במסגרת יום שביל ישראל, יוכל הציבור לטייל במסלולי טיול נבחרים לאורך נופיו הייחודיים של שביל ישראל, המיועדים למשפחות ולציבור הרחב. בין המסלולים תוכלו למצוא טיולים בסובב דן; ברמת הנדיב; בשפך נחל חדרה; בפארק הירקון; בלטרון; במכתש רמון; בהרי אילת. במסלולים ייהנו המטיילים ממגוון של פעילויות, הדרכות בתחנות חוויה ותוכן, שיוצבו בשטח. כל הפעילויות והטיולים, כאמור, הם ללא תשלום.

שביל ישראל. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
דווקא הרוב מעדיף לטייל במקטעים הצפוניים. שביל ישראל בנגב/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת שביל ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

שביל ישראל נחנך בשנת 1995, במטרה ליצור שביל הליכה רגלי לאורך המדינה. השביל מתחיל בבית אוסישקין שבקיבוץ דן בצפון ומסתיים בבית ספר שדה אילת בדרום והוא עובר בגליל, בכרמל, לאורך חוף הים התיכון, בתל אביב, ראש העין , מרחב מודיעין, בשפלת יהודה, בבית גוברין, ביער להב וביער יתיר, בשלושת מכתשי הנגב ולבסוף בהרי אילת.

שביל ישראל נבחר לאחד מ-20 הטרקים הטובים בעולם על ידי הנשיונל ג'יאוגרפיק ושביל הטיולים הראשון בעולם שעלה למפות גוגל סטריט וויו, שחוצה מדינה שלמה, מתחילתה ועד סופה.

לדברי דבורה ווליניץ, מנהלת אגף התיירות בחברה להגנת הטבע: "החברה להגנת הטבע רואה חשיבות רבה בחשיפת שביל ישראל לציבור הרחב. בחרנו ליזום ולציין את יום שביל ישראל, כדי לעודד תושבים רבים מישראל ומחוצה לה, לצאת ולחוות את השביל הייחודי ברגליהם, להתאהב בנופיו הטבעיים והמגוונים של הטבע הישראלי לאורכו של השביל ולפעול לשמירתו".

לכבוד הכרזת יום החג, נערך, כאמור, סקר של מכון גיאוקרטוגרפי שכלל 500 נסקרים. הם נשאלו לגבי הדבר הראשון שעולה בראשם כשהם שומעים את הביטוי "שביל ישראל". 36 אחוז השיבו שמסלולים וטיולים, 18 אחוז כי זהו שביל שחוצה את כל הארץ, 14 אחוז ענו כי מה שעולה להם בראש, זה טבע, נופים ואתרי טבע, 11 אחוז קישרו זאת להליכות וצעידות ועוד 11 אחוז לאהבת הארץ וציונות.

בשאלה השלישית, נשאלו המשיבים האם יצא להם לטייל בשביל, או בחלקים ממנו. 56 אחוז ענו כי הם טיילו בקטע אחד, או יותר, 1 אחוז השיבו כי הם הלכו את כל השביל, 24 אחוז ענו כי טרם הלכו בו, אך מתכוונים לעשות זאת בעתיד ועוד 14 אחוז השיבו כי לא הלכו בו וגם לא מתכוונים לעשות זאת בעתיד.

לבסוף, כשנשאלו המשיבים איזה אזור בארץ מועדף עליהם לטיול לאורך השביל, ענו 71 שהצפון (מהגליל, עד הכרמל), 14 אחוז שהדרום (הנגב והערבה, עד אילת) ו-5 אחוז שהמרכז (חדרה, עד ירושלים).

עוד באותו נושא

שביל הזהב: בנות 80 פלוס שעושות את שביל ישראל

לכתבה המלאה
שביל ישראל. דב גרינבלט, מערכת וואלה! NEWS
24 אחוז טרם הלכו בו. השביל בירקון/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully