וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירוק בים האדום: המלונות בירדן הופכים להיות ידידותיים לסביבה

23.9.2019 / 10:01

לידיעת בתי המלון בישראל: משרד האנרגיה הירדני גילה את הנוסחה המנצחת שבה כולם מרוויחים: כך מסייעים לבתי המלון - ועל הדרך הופכים אותם לאקולוגיים

מלון מובנפיק טאלה ביי עקבה. אתר המלון, אתר רשמי
הממשלה הירדנית מעודדת אימוץ טכנולוגיות ירוקות. מלון מובנפיק בעקבה/אתר רשמי, אתר המלון

משרד האנרגיה והמשאבים הלאומיים בירדן הכריז על כוונתו להטמיע תוכנית לשימור אנרגטי "ירוק" ב-48 בתי מלון ברחבי הממלכה, בהם בעקבה, בפטרה ובמידבא.

העיתון The Jordan Times מדווח כי בין השאר, נועד המהלך גם להגביר את התחרותיות של בתי המלון הללו, בשל העובדה שהדבר יביא לצמצום ההוצאות הכספיות שלהם. "עד כה, 14 בתי מלון ברמת שלושה וארבעה כוכבים בפטרה הרוויחו מהמיזם החדש, ובמים אלו מצטרפים אליהם 30 בתי מלון בעקבה וארבעה בתי מלון בעיר ההיסטורית מידבא", אמר חלא זוואתי, שר האנרגיה והמשאבים הלאומיים הירדני.

התוכנית, שאותה מובילה הקרן הירדנית לאנרגיה מתחדשת ויעילות אנרגטית (JREEEF), מהווה חלק מאסטרטגיה ממשלתית לסיוע לבתי מלון, תוך עידודם לאמץ טכנולוגיות ואנרגיות "ירוקות" וידידותיות לסביבה.

מלון קמפינסקי בעקבה, ירדן. Shutterstock, ShutterStock
30 בתי מלון בעקבה הצטרפו למיזם הירוק. מלון קמפינסקי בעקבה, ירדן/ShutterStock, Shutterstock

הכסף שנחסך - מופנה לשיפור השירות

עוד הוסיף השר, כי המלונות שהשתתפו עד כה במיזם החשוב, הפחיתון את צריכת האנרגיה שלהם בטווח של 60-40 אחוזים. הכסף שנחסך, הופנה לשיפור השירות.

נוסף על כך, מתעתד משרד האנרגיה הירדני לשלב את המיזם גם בסקטורים אחרים שעשויים להרוויח ממנו בהיבט החברתי, הכלכלי והסביבתי כאחד. מכך ירוויחו בעלי העסקים, הציבור וכן תקציב המדינה עצמו, שיילך ויפחת. לטובת העניין, גם קרן פיתוח צרפתית מעורבת במיזם, שאמור מצד אחד להביא להפחתת פליטת גזי חממה, ומאידך - לצמצם את ההוצאות הממשלתיות.

רזמי חמזה, מנכ"ל קרן JREEEF, מספק מספר דוגמאות לשינויים שנעשו ואלו הצפויים. כך למשל, כל נושא חימום המים יעבור מדיזל לגז, מה שיגביר את היעילות האנרגטית. שינויים צפויים גם באופי מערכות מיזוג האוויר, תאורה באמצעות שימוש בנורות לד חסכוניות וידידותיות לסביבה ועוד.

כאמור, המיזם יוטמע במלונות נוספים בירדן במהלך 2019 ו-2020, רובם כאלו שעומדים בפני קשיים תקציביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully