וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלון "בצלאל" בירושלים: מוקדש כולו לעיצוב ישראלי

11.1.2017 / 8:10

לא רחוק מבית הספר לאמנות "בצלאל" ובקרבת שוק מחנה יהודה, נפתח לאחרונה מלון בוטיק חדש מרשת "אטלס", כשכל 37 חדריו, הלובי ושאר חלליו מוקדשים לעיצוב של אמנים ישראלים. הצצה ראשונה למלון "בצלאל"

מלון בצלאל בירושלים. סיוון אסקיו, מערכת וואלה! NEWS
העיצוב הופקד בידיו של סטודיו מו. מלון "בצלאל"/מערכת וואלה! NEWS, סיוון אסקיו

בלב ירושלים, סמוך למקום משכנו של בית הספר בצלאל ההיסטורי ובקרבת שוק מחנה יהודה, נפתח בימים אלה מלון "בצלאל" מבית רשת מלונות הבוטיק "אטלס". כיאה למיקומו, מלון הבוטיק החדש מוקדש לתרבות העיצוב המקומית ומזמין את אורחיו למסע מרתק בה, תוך שהוא מתבלה באווירת שוק מחנה יהודה התוסס.

בצלאל הוא מלון בוטיק בן 37 חדרים, השוכן בקרן הרחובות בצלאל ומסילת ישרים, ונבנה בבניין לשימור שלו נוספו שש קומות חדשות. המלון מוקדש לעיצוב ישראלי - החלל וחדריו משלבים אמנות ישראלית עם חומרים מקוריים, רהיטים ופריטים המבטאים את התרבות והאווירה המקומית הקסומה המאפיינת את רחובותיה של ירושלים בכלל ושכונת נחלאות בפרט. כל זאת, תוך הקפדה על אווירה אינטימית וחמה ונוחות עכשווית.

עיצוב המלון הופקד בידיו של סטודיו מו, בבעלותם של אורי בן-דרור ומיכאל אנקווה, מהבולטים באדריכלי הפנים בישראל. קרבתו למבנה בית ספר בצלאל הישן, הידוע במעמדו המיתולוגי במסורת העיר ירושלים ובתרומתו לעולם האומנות והעיצוב הישראלי, הייתה מקור השראה מרכזי לקונספט שהתוו השניים, זאת במטרה לחבר את אורחי המלון אל האנרגיה, התרבות וההיסטוריה הכה ייחודיים לירושלים ומתוך רצון להעניק למלון וחדריו צביון צעיר ומלא חיות מחד ואסתטי ומוקפד מאידך.

במלון 37 החדרים, המתאפיינים בתשומת לב לפרטים. כל חדר מרוהט בריהוט שיוצר והותאם במיוחד למקום. החדרים משלבים נוחות מודרנית עם מגע מקומי איכותי ומוקפד ומאובזרים היטב. בקומת הכניסה ממוקם חדר אוכל הזולג לחצר פרטית, ממנו תוגש לאורחים ארוחת בוקר שעליה הופקד השף ירון וינקלר (המתמחה בסיורי אוכל בבירה) ו- happy hour - כיבוד קל בשעות אחר הצהריים, שיושתתו על מנות המזוהות עם המטבח הירושלמי וחומרי גלם שמקורם בדוכני שוק מחנה יהודה הסמוך.

מלון בצלאל בירושלים. סיוון אסקיו, מערכת וואלה! NEWS
לחבר את אורחי המלון אל האנרגיה, התרבות וההיסטוריה של ירושלים. הלובי במלון/מערכת וואלה! NEWS, סיוון אסקיו
מלון בצלאל בירושלים. סיוון אסקיו, מערכת וואלה! NEWS
37 חדרים המתאפיינים בתשומת לב לפרטים. חדר ב"בצלאל"/מערכת וואלה! NEWS, סיוון אסקיו

במלון שולבו עבודותיהם של אמנים ישראליים עכשוויים

אוצרת האמנות, דינה יקרסון, בחרה לשלב במלון את עבודותיהם של אמנים ישראליים עכשוויים, המציבים במרכז עשייתם את העיר והווייתה. כך, עבודת פיסול של זוהר גוטסמן באבן ירושלמית, הממוקמת בחצר המלון, מציגה את בוריס שץ, מייסד בצלאל, רכוב על טווס וכך מחברת בין חזות עתיקה לבין הומור עכשווי ומתכתבת עם מיקומו של המלון ועברה של העיר.

שיתוף פעולה נוסף הינו עם סדנת ההדפס בירושלים - מוסד שקם לפני למעלה מ-40 שנה במטרה להוות בית לאמנים ולעשייה אמנותית בטכניקות הדפס מסורתיות וכהמשך ישיר למסורת של ההדפס האמנותי העברי בראשית המאה ה-20. כפועל יוצא, מעוטרים קירות החדרים בהדפסי עבודותיהם של אמנים רבים וחשובים ובהם לארי אברמסון, משה גרשוני, הילה בן ארי, נלי אגסי, מידד אליהו ועוד. בלובי המלון ניתלו צילומים בשחור-לבן של אברהם חי, הידוע בתיעוד אמנים ישראלים חשובים כדוגמת מנשה קדישמן ואביבה אורי.

לדברי דני ליפמן ולסלי אדלר, בעלי רשת מלונות אטלס: "אנו מקווים כי 'בצלאל' - האח הצעיר לשני מלונות הרשת הקיימים בירושלים - הרמוני וארתור - ישמש לא רק עוגן לסיורים באזור אלא יעד לחוויית שהות תרבותית, עיצובית ואיכותית העומדת בפני עצמה".

מנהלת המלון ואזור ירושלים: איילה דקל; אדריכל הפרוייקט: ביטמן-בן צור; פיתוח וליווי מלונאי: ויז'ן הוספיטליטי.

מחירי החדרים במלון ינועו החל מ-688 שקלים לזוג כמחיר השקה ללינה וארוחת בוקר באמצע השבוע, והחל מ-820 שקלים בסוף השבוע.

עוד באותו נושא

מלון 65 בתל אביב: לנפוש כמו בפיפטיז בתל אביב

לכתבה המלאה
מלון בצלאל בירושלים. סיוון אסקיו, מערכת וואלה! NEWS
הדגש על יצירות של מעצבים ישראלים/מערכת וואלה! NEWS, סיוון אסקיו
מלון בצלאל בירושלים. סיוון אסקיו, מערכת וואלה! NEWS
בניין מלון "בצלאל"/מערכת וואלה! NEWS, סיוון אסקיו
מלון בצלאל בירושלים. סיוון אסקיו, מערכת וואלה! NEWS
מלון בצלאל בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, סיוון אסקיו
מלון בצלאל בירושלים. סיוון אסקיו, מערכת וואלה! NEWS
מלון בצלאל בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, סיוון אסקיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully