וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלון 65 בתל אביב: לנפוש כמו בפיפטיז בתל אביב

13.11.2016 / 8:16

שדרת רוטשילד מתחדשת במלון בוטיק חדש, הפעם בבניין משרדים שנודע כבניין העגול הראשון בארץ, והפך למלון בוטיק. העיצוב עושה הומאז' לשנות ה-50 בתל אביב, ואיך אפשר בלי מסעדת שף צמודה? בדקנו מה יש לו להציע

מלון 65 בתל אביב. סיוון אסקיו, מערכת וואלה! NEWS
שעתו היפה בשקיעה. מלון 65 בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, סיוון אסקיו

שדרת רוטשילד היא מהרחובות הראשונים בעיר ללא הפסקה. ראשיתה ב-1910, אז נפרצה הדרך על דיונות החול ונטעו הפיקוסים הראשונים כמחווה לברון רוטשילד. כבר אז הייתה השדרה מהרחובות החשובים ונחשבים בעיר לראות ולהראות, כשהמקומיים חלמו להפוך אותה לבלווארד עם שיק אירופאי, כמו במחוזות גלותם.

בעשור האחרון שבה תהילתה של השדרה והיא הפכה למוקד של תרבות, בילוי וקולינריה. תהילתה חצתה גבולות גם מעבר לים וכל תייר, כמעט, המגיע לעיר מסמן אותה כנקודת חובה על מפת התיירות שלו. אלה ועוד, היו רק עניין של זמן עד שגם הרנסנס המלונאי יחזור אליה השדרה.

עולם המלונאות לאורך השדרה החל את דרכו בשנות ה-20, אז נפתחו בה שני מלונות יוקרה משפחתיים - מלון גנוסר (בפינת אלנבי), שנבנה בהשראה מזרחית עם קשתות אבן וכיפת זהב בראשו, ונחשב עדיין לאחד מהמבנים היפים והמיוחדים בשדרה, ומלון ניו יורק (רוטשילד 25) שנבנה בסגנון ערבי-יפואי, בהשראת השכנים. משנסגרו השניים בשנות ה-40, תם העידן המלונאי בשדרה עד להתעוררות הנוכחית שהחלה עם פתיחתו של מלון דה-רוטשילד לפני כחמש שנים.

מאז מאיימת השדרה לקטוף את הבכורה מרחוב הירקון - רחוב המלונות הנושק לים. כיאה לשדרה הסטייליסטית, המלונות שנפתחים לאורכה הם בוטיקים, אינטימיים, מעוצבים ובעלי אופי ייחודי, ולצד ארבעת מלונות הבוטיק שכבר פועלים בה יצטרפו בקרוב גם המלונות רוטשילד 47, ריץ קרטלון (בפינת רוטשילד הרצל) ומלון נוסף בקרן הרחובות רוטשילד ונחלת בנימין.

מלון 65 בתל אביב. סיוון אסקיו,
מראה מהודר ואלגנטי בהשראה קולוניאלית של דרום אמריקה במאה ה-20/סיוון אסקיו

65, מספר חזק

לפני כחודשיים הצטרף לשכונה "מלון 65", שאנשי השדרה קוראים לו "העגול" בשל צורתו העגלגלה. אל תחפשו משמעויות נומרולוגיות או מיסטיות לשם המלון, כי זה הרבה יותר פשוט - מספר הרחוב שבו הוא ממוקם. המבנה העגלגל עטוף במסך חלונות שנראה כמו גליל זכוכית מנצנץ הנישא מעל צמרות עצי הפיקוס הוותיקים, בולט מאוד בסביבתו, כמו קורא תיגר על בתי באוהאוס היפהפיים שמפארים את העיר הלבנה.

ראשיתו של המלון בשנות ה-20, עת תפקד כבית מגורים דו-קומתי. שנים אחרי נהרס, ובשנות ה-80 נבנה שוב כבניין משרדים בן חמש קומות שאכלס את משרדי הנהלת בנק קונטיננטל. המבנה הגלילי נקבע כבר אז בשל צורתו המעויינת של המגרש, שהקשתה על בנייה קונבנציונלית, מה שייצר 'אילוץ' ארכיטקטוני של המבנה, שלימים נודע כבניין העגול הראשון בארץ.

לאחרונה נרכש הבניין על ידי רשת מלונות אטלס, שהוסיפה לו עוד שלוש קומות ופתחה בו את מלון הדגל שלה. מלאכת התכנון הופקדה בידי האדריכל חיים דותן, מי שתכנן את גשר רצפת הזכוכית הארוך והגבוה בעולם שהוקם בסין. עיצוב הפנים הופקד בידי המעצבים אריק בן-שמחון ולאה מלר (שבין עיצובה נמנים גם ביתם של הנשיא וראש הממשלה), שהעניקו למלון מראה מהודר ואלגנטי, בהשראה קולוניאלית של דרום אמריקה במאה ה-20.

עיצוב הלובי, וכן גם הריהוט, עושה הומאז' לשנות ה-50, המתכתב עם הסגנון שאפיין גם את ראשיתה של תל אביב - רהיטי עץ מרופדים, שילוב אקלקטי של שולחנות, כסאות קש אלגנטיים וכורסאות עור שמזמינים להתרווח עליהם, לצד ספה גדולה ומעוגלת שאובזרה בגב רשת גבוה המסתיר בדרך מקורית את הכניסה למעליות.

במלון 75 חדרים, מתוכם שלוש סוויטות בקומת הגג. החדרים המשרדיים, לשעבר, הוסבו לחדרי אירוח בינוניים בגדולם, שלהם חדרי רחצה קטנים וצפופים מעט, אך עם זאת מאוד פונקציונליים. עיצוב החדרים הוא נקי, אלגנטי רגוע ומרגיע. הרהיטים בהירים, איכותיים ויוקרתיים (מבית מדרשו של בן שמחון), כך גם הוילונות והשטיחים התואמים. את נקודות הצבע המרעננות מעניקות הכורסאות, התמונות הגדולות שנתלו מעל המיטה, וכן צמרות עצי השדרה והנוף האורבני הנשקף מבעד לקיר הזכוכית הגדול.

כל החדרים מאובזרים במכונת קפה, מיני בר עם משקאות קלים ללא תשלום ומערכת Kube Clock המשלבת שעון, רמקולים ומערכת טעינה לניידים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מלון 65 בתל אביב. סיוון אסקיו,
הסגנון מאפיין גם את ראשיתה של תל אביב. הלובי ב-65/סיוון אסקיו
מלון 65 בתל אביב. סיוון אסקיו,
החדרים המשרדיים הוסבו לחדרי אירוח בינוניים בגדולם/סיוון אסקיו

על גגות תל אביב

למלון גג פתוח המשקיף מגבוה על גגות העיר ועל מגדלי הזכוכית המתמרים אל על, שהולכים וכובשים את קו הרקיע. להבדיל מהלובי - הגג, ששעתו היפה היא לקראת השקיעה, הוא צעיר, קליל וקיצי. הוא מקושט בעצי תפוז ומרוהט בכיסאות נוח צבעוניים, ספות קש להשתרע אליהן, ערסל תלוי להתנדנד בו מול הפנורמה ומטבחון קטן שבעתיד ישמש גם כבר משקאות.

תפריט ארוחת הבוקר מעולה ומגוון, ועליו אחראי השף אוראל קמחי, שהוא גם השף של מסעדת פופינה בנווה צדק. הבופה לא עמוס לעייפה בהררי סלטים מזן עדות מלונות אילת, אלא יותר ממוקד ואלגנטי ובדגש על פרודוקטים אנינים - גבינות בוטיק משובחות, דגים מעושנים, סלטים בריאותיים, מטבלים מגוונים, פינגר פוד שמוגש בצלוחיות קטנטנות, קונפיטורות ביתיות, עוגות, לחמים ולחמניות שנאפים במקום, ביצים כבקשתכם ומיצים סחוטים לצד יינות וקוקטיילים שמתאימים לארוחת בוקר מאוחרת.

ארוחות הבוקר פתוחות גם לאורחים מבחוץ, ובמהלך החודש יפתח במרפסת המלון, המשקיפה אל השדרה, בית קפה חלבי שיגיש, בין השאר, סלטים, כריכים, פסטות ודגים שרקח השף קמחי.

בשורה תחתונה, המלון מאוד נעים ומזמין, הצוות צעיר ומעודכן בנעשה בעיר ונכון לעזור בהמלצות, בניית מסלול טיול והזמנת כרטיסים להצגות ומקומות במסעדות. בנוסף, למלון מיקום מנצח בפינת הרחובות נחמני ורוטשילד, הוא סמוך לבתי קפה ומסעדות מובילות, למוקדי בילוי ושופינג מרכזיים וכן לכיכר התרבות של הבימה והיכל התרבות. הליכה מערבה לאורך השדרה תוביל אתכם למוזיאונים ההיסטוריים - בית בתנ"ך, שם הוכרז על הקמת המדינה, וממול מוזיאון המנציח את ההגנה. סופה של השדרה בכיכר היפה של המכון הצרפתי ובסמיכות לשכונת נווה צדק.

בכניסה למלון מוצבת תחנת אופניים עירונית וניתן לשכור ולדווש ברחבי העיר.

כמה? מ-1,200-753 שקלים לזוג ללילה וארוחת בוקר.

הכותבת היתה אורחת מלון 65.

מלון 65 בתל אביב. אריאלה אפללו,
ויש גם ערסל. הגג במלון 65/אריאלה אפללו
  • עוד באותו נושא:
  • מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully