וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכינו את הדרכונים: 10 המדינות שאסור לכם לפספס ב-2017

26.10.2016 / 8:04

כמדי שנה, מציג הלונלי פלנט, האתר ומדריך הטיולים הנחשב ל"תנ"ך של המטיילים בעולם", את עשרת היעדים הכי חמים לשנת 2017. סעו עכשיו, לפני שמגיעים כולם

ShutterStock

ה"לונלי פלנט", אתר האינטרנט ומדריך הטיולים חובק העולם, נחשב לאורים ולתומים בכל הקשור במידע תיירותי וטרנדים חמים באשר ליעדים שונים על פני הגלובוס. בימים אלו מציג האתר פרויקט מיוחד: 10 היעדים שאסור לכם לפספס בשנת 2017.

1. קנדה: הערים התוססות

זרקורים רבים הופנו בעת האחרונה לעבר קנדה, הרבה בזכות בחירותו של מנהיגה האנרגטי והכריזמטי, ג'סטין טרודו. מדינת הענק, השנייה בגודלה בעולם מבחינת שטחה, מתהדרת בערים תוססות ובמוניטין של נימוס ללא רבב.

החגיגות לציון 150 שנים לעצמאותה, שייערכו בשנה הבאה, צפויות לזמן אליהן תיירים מכל העולם. הוסיפו לכך את חולשתו היחסית של הדולר הקנדי, שגורם לירידות מחירים, והרי לכם גם יעד מועדף לבזבוזים, בעיקר בכל הקשור למסעדות הפיוז'ן הנהדרות וליין הקנדי המשובח.

אגם מוראין הרי הרוקי קנדה. ShutterStock
אגם מוראין בהרי הרוקי בקנדה/ShutterStock

2. קולומביה: פנינה דרום אמריקאית

לאחר שנים רבות של פשיעה אלימה ומלחמת אזרחים, ימים שבהם חותמת של קולומביה בדרכון שלך העידה על היותך תייר שחי על הקצה, מגיעה עדנה למדינה הדרום אמריקאית היפה - שמותירה את ימיה הקשים מאחור.

נכון, אין בה פלאי עולם עוצרי נשימה, אך המיזוג המושלם בין התרבות מלאת החיים, הטבע היפה והאירוח מסביר הפנים, מציב את הפנינה הדרום אמריקאית הזו במקום השני ברשימה זו.

קרטחנה קולומביה. ShutterStock
מותירה את ימיה הקשים מאחור. קרטחנה, קולומביה/ShutterStock

3. פינלנד: חוגגת את ה-100

רק בשנת 1917, לאחר כ-800 שנות מאבק מול השוודים והרוסים, זכתה פינלנד בעצמאותה. בשנת 2017, 100 שנים אחרי, צפויים הפינים לחגוג את עצמאותם בהתלהבות אדירה. כל אזור ומחוז במדינה יציע חגיגות ואירועים מגוונים, אז צפו להכל מהכל: ממופעי מוזיקה תחת כיפת השמים, דרך אירועי קולינריים מפתיעים ותערוכות אמנות מיוחדות ועד לבילויי ערב בסאונות הידועות.

לאחרונה אף נחנכה בפינלנד שמורת טבע חדשה, המשתרעת על פני 110,000 קמ"ר באזור הטרקים הפופולרי של הכפר הוסה. השמורה מציעה טיולים רגליים בין יערות אורנים ונהרות מפותלים. רוצים תירוץ נוסף להגיע לכאן? בשנת 2017 תארח פינלנד את אליפות העולם בסקי וגם את אליפות העולם בהחלקה על הקרח.

כיכר השוק הלסינקי פינלנד. ShutterStock
באים לחגיגות ה-100? הלסינקי, פינלנד/ShutterStock

4. דומיניקה: לפני שמגיעות רשתות התיירות

בדיחה מקומית טוענת שאם כריסטופר קולומבוס היה קם לתחייה וחוזר לאזור הקריביים, האי היחיד שהוא היה מצליח לזהות היה דומיניקה. מבט חטוף בחופים המבודדים ובצמחייה העבותה - ותבינו גם אתם מה היתה כוונת המשורר. כאן, גורדי השחקים היחידים שתראו הם עצי הקוקוס התמירים. כך או אחרת, מאוד מומלץ לבקר כאן לפני שתוכניות הפיתוח התיירותיות הגדולות ישנו את הכל, החל בשנת 2018.

סקוט הד דומיניקה. ShutterStock
סקוט הד דומיניקה/ShutterStock

5. נפאל: טיול למען הקהילה

נראה שאפילו אסונות טבע לא יכולים להפיל את רוחם את הנפאלים לאורך זמן. רעש האדמה הטרגי של 2015 חשף לעולם לא רק מה שנפאל איבדה, אלא את מה שיש בה. ויש בה הרבה. כך, למשל, המקדשים המרהיבים הפזורים לאורכה ולרוחבה.

לנפאלים יש את הרצון והיכולות לתקן את התשתיות שנפגעו, אך מה שחסר להם זה תקציב. לכן, כאשר אתם מבקרים בנפאל, אתם למעשה מסייעים למדינה, לתושביה ולתרבות שלה.

מקדש נפאל. ShutterStock
שלל מקדשים ואוצרות טבע למדינה הפצועה. נפאל/ShutterStock

6. ברמודה: קפיצה קטנה לאיים

איי ברמודה, מושבה אוטונומית של הכתר הבריטי, שוכנים במרחק של קצת יותר מ-1,000 ק"מ מחופיה של צפון קרוליינה. כך, הגישה אליה בטיסה מרוב ערי החוף המזרחי של ארה"ב קלה יחסית, ונמשכת כשעתיים בלבד. קפיצה קטנה מארה"ב, ואתם מגיעים אל יעד בעל ניחוח בריטי.

בחודש יוני 2017, ברמודה תארח את תחרות השיט הוותיקה America's Cup, וזוהי סיבה מצוינת נוספת להגיע אל המקום השלו הזה.

חוף ברמודה. ShutterStock
קפיצה קטנה מארה"ב ואתם שם. חוף בברמודה/ShutterStock

7. מונגוליה: בין האגם לעיר

בשנת 2017, צפויה מונגוליה להשיק נמל תעופה בינלאומי חדש ומתקדם, המסמל יותר מכל את התפתחותה המהירה של המדינה בעת האחרונה. הבירה, אולן-בטור, היא המרוויחה העיקרית מהבום הכלכלי שפוקד את מונגוליה, וכיום צומחים בה עוד ועוד גורדי שחקים אדירים, עוטי פלדה וזכוכית.

בשנת 2017 אף ייחנך הקומפלקס השאפתני "שנגרי-לה", שיכלול מלון מפואר, קולנוע IMAX ועוד. כמובן, מאחורי כל השפע הזה מסתתר הטבע עוצר הנשימה, הכולל יעדים נחשקים כגון אגם חובסגול, המכונה "פנינת אסיה הכחולה". כדאי לדעת כי בשנת 2015, חובר אזור האגם אל הבירה בכביש חדש, ומשך הנסיעה עומד על כ-10 שעות.
.

שיירת סוסים וגמלים, מונגוליה. ShutterStock
טבע עוצר נשימה. מונגוליה/ShutterStock

8. עומאן: כשהשלום יגיע

לנו, הישראלים, יהיה קשה להגיע אל היעד הנחשב לאחד המועדפים במדינות ערב. כיום, יותר מתמיד, מספר הטיסות לעומאן רב למדי והמדינה מאכלסת מלונות ברמה הגבוהה ביותר, הצצים בזה אחר זה ומתחרים ביניהם מי מפואר יותר מרעהו. תנופת הבנייה לא נעצרת רק בבתי המלון, ובשנה הבאה צפוי להיחנך Majarat Oman - פארק שעשועים עתידני שנבנה בהשקעה של 120 מיליון דולר.

המסגד הגדול של הסולטן קאבוס מוסקט עומאן. ShutterStock
פחות לנו, אבל בכל זאת. המסגד הגדול של הסולטן קאבוס במוסקט, עומאן/ShutterStock

9. מיאנמר: אסיה של פעם

שינויים רבים חלפו על הארץ המרתקת, שבעבר נקראה בורמה, ובראשם הבחירות החופשיות הראשונות שנערכו בה לאחר כחצי מאה. נכון, אף אחד לא מעמיד פנים שכל הבעיות של המדינה הדרום-מזרח אסיאתית הזו נעלמו, אך נדמה שהכיוון הכליל בהחלט חיובי, ומיאנמר צפויה להישטף בגל של מטיילים.

נכון, הביקור בה מביא עמו לא מעט אתגרים, אך הרווח למטיילים שיצלחו אותם, הוא גדול: הצצה אל ליבה של אסיה שכבר הלכה ונעלמה, זו שקשיי הטיול היו חלק בלתי נפרד מהקסם, קסם שמלווה בנזירים מזמרים ובפעמונים שמהדהדים במקדשים.

מקדשים  מיאנמר בורמה. ShutterStock
אחד המקדשים בבורמה/ShutterStock

10. אתיופיה: נופים עוצרי נשימה

חידה: היכן אפשר לבלות 13 חודשים של ימי שמש? מסתבר שלאתיופיה יש לוח שנה נפרד ושונה, שבו החודש הנוסף אורך ימים ספורים בלבד. האקזוטיקה האתיופית מגיעה גם בדמות הצצה אל ימי קדם הכוללים כתבים עתיקים, שפה מרתקת, מטבח ייחודי וכמובן - קפה משובח.

בין אם אתם עורכים טרקים אל לב עולם חי מרתק ברכס הרי סימיאן, מטפסים על מצוק מבודד שבראשו כנסייה עתיקה באזור תיגראי, שטים בלב אגם טאנה לביקור במנזר קדום - מובטחים לכם נופים עוצרי נשימה.

כדאי לדעת כי בשנת 2017, חברת תעופה מקומית חדשה תהפוך את אתיופיה לנגישה הרבה יותר מכפי שהיא כיום.

יעל, הרי סימיין, אתיופיה. ShutterStock
פראות במיטבה. יעל בהרי סימיאן באתיופיה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully