וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת הנוסעת בחברת התעופה: הוציאה צו החרמה למטוס

לנוסעת שטיסתה התעכבה במשך 22 שעות והיתה זכאית לפיצוי של 680 דולר, נמאס לחכות שחברת התעופה תשלם לה. אז אחרי 4 שנים של ציפייה היא פנתה לבית המשפט, שהוציא צו החרמה למטוס החברה. פתאום התשלום הגיע די מהר

מטוס של חברת קונדור איירליינס. ShutterStock
להבא הם יישלמו בזמן. חברת התעופה קונדור מבית תומאס קוק/ShutterStock

לידיעת מנהלי חברות התעופה בישראל, הנה הסיבה שכדאי לכם להיענות לתלונות של הנוסעים שלכם: נוסעת גרמניה, שהטיסה שלה התעכבה במשך 22 שעות והיתה צריכה לקבל פיצוי כספי שלא שולם לה, הוציאה נגד חברת התעופה צו מבית משפט המחרים את אחד ממטוסיה.

לפי הנחיות של האיחוד האירופי, על חברות תעופה שטיסותיהן מאחרות או מתבטלות באירופה, לשלם לנוסעים פיצוי בסכום מסוים הקשור לזמן העיכוב ויעד הטיסה. הנוסעת שחוותה עיכוב של כמעט יממה בטיסה של חברת קונדור, חברה-בת של חברת התעופה תומאס קוק (Thomas Cook) בין וינה לקריביים, היתה זכאית לפיצוי של 680 דולרים, אולם חברת התעופה התעכבה מלשלם לה את הפיצוי במשך ארבע שנים.

לנוסעת נמאס מהסחבת של חברת התעופה והיא פנתה באמצעות חברה בשם "FlightRight" לבית המשפט של האיחוד האירופי. ביום שישי האחרון הוצא צו על-ידי בית המשפט, שאם לא יתבצע התשלום באופן מיידי, יקורקע מטוס החברה - מה שאומר הפסד של עשרות מיליוני אירו.

כמובן שחברת התעופה מיהרה לשלם את הקנס הקטן לנוסעת, בטרם יופעל הצו כנגדה."שמענו לראשונה על הצו ביום שישי בשדה התעופה בזלצבורג", אמר דובר קונדור לאתר NBC. "מיד כששמענו על כך שילמנו את הפיצוי. אנו מאוד מצטערים שזה לקח כל כך הרבה זמן".

לדברי ג'ונאס סוורזנצקי, יו"ר החברה שייצגה את הנוסעת, "חלק מחברות התעופה חוסמות את התלונות על עיכוב, או שהפיצוי מתעכב זמן רב עד שאנשים מוותרים עליו. אני חושב שבמקרה זה היתה פה טעות מנהלתית של חברת התעופה והבקשה לפיצוי אבדה על שולחנו של מישהו". לדבריו, רק 15 אחוזים מהנוסעים שזכאים לפיצוי מהאיחוד האירופי כן פונים לקבלו.

השבוע החלה חברה בלגית בשם Claim It להפעיל בישראל שירותי תביעת פיצויים עבור נוסעים שטיסת בוטלה או התעכבה מישראל לאירופה וחזרה, תמורת 25 אחוזים מסכום הפיצוי.

הפיצוי אפשרי תודות לרגולציה באיחוד האירופי, המחייבת את חברות התעופה לפצות את הנוסעים בסכומים קבועים על-פי המרחק שטסו - החל מ-250 אירו פיצוי לטיסות הקצרות מ-1,500 ק"מ ועד 600 אירו פיצוי (כ-2,600 שקלים) לטיסות שאורכן מעל 3,500 ק"מ.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully