וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תאריכו את החופשה שלכם בחו"ל מבלי לשלם יותר

6.4.2016 / 7:50

אחרי שכבר גילה לנו איך הוא מטייל בעולם כמעט בלי כסף, מצליח לישון בחינם ואיזה אפליקציות טיולים חוסכות הרבה דולרים - פלג כהן, הישראלי שמטייל כעת במדינה ה-118 שלו, נותן טיפים שיאריכו את הטיול שלכם בכמה שבועות ואפילו חודשים. העולם על פי פלג, פרק 4

פלג כהן

קודם כל, לפני שאתם עולים על מטוס, יש להבדיל בין טיול לחופשה. אנו יוצאים לחופשה על מנת לנוח מהשגרה היום יומית שלנו. בטיול השגרה היום יומית שלנו היא ההיפך הגמור ממנוחה: אנו קמים כל יום לסביבה חדשה בציפייה לחקור ולגלות מה נגלה ואת מי נפגוש.


עוד טיפים שיוזילו לכם את החופשה:
הישראלי שחרש את העולם מגלה: כך תלונו בחו"ל בחינם
לחסוך זמן וכסף: אפליקציות חינם שכל מטייל בעולם צריך
הישראלי שטייל ב-115 מדינות מגלה: כך תמצאו טיסות זולות


אני מאמין שלטייל בעולם בתקציב נמוך זאת הדרך הטובה ביותר להכיר את התרבות, המאכלים והמנהגים של המקומיים. לאכול, לישון, לנסוע ממקום למקום, לחיות כמו המקומיים נותן לנו הצצה נדירה וכנה על דרך חיים שונה משלנו. אחרי הכל למה אנחנו מטיילים בעולם אם לא כדי ללמוד ולקבל השראה?

אני מטייל בעולם כבר 11 שנה מהסיבה הפשוטה, שהמסע שלי, האנשים שפגשתי והמקומות שראיתי לימדו אותי כל כך הרבה - שפות, היסטוריה, גאוגרפיה, יחסי אנוש, תרבויות, מאכלים ומה לא (הרבה יותר ממה שלמדתי בבית ספר כמובן).

טיול בעולם בתקציב נמוך נותן לנו המון כלים לחיים - מנהיגות, ההתמודדות עם מצבים חדשים, חשיבה מחוץ לקופסא, יציאה מהאזור המוגן שלנו באופן קבוע, התמודדות עם פחדים, יצירתיות והכי חשוב -אנו לומדים לסמוך על עצמנו ועל האינטואיציות שלנו.

כמו מטיילים אחרים רבים, הטיול הראשון שלי היה למזרח הרחוק. מיד לאחר שהשתחררתי מהצבא, טיילתי בתקציב נמוך כי פשוט לא הייתה לי ברירה אחרת. היה לי מעט כסף שחסכתי ורציתי שהטיול שלי יימשך כמה שיותר זמן. כיום אני מטייל בתקציב נמוך מבחירה - אני מגיע לארץ פעם בשנה ומקיים הרצאות בחברות הייטק, מכללות, היכלי תרבות וברים. אני יכול להישאר בארץ חודש נוסף ולעבוד כדי שאוכל להרשות לעצמי לטייל בתקציב גבוהה יותר, אבל אין לי צורך בכך. אני עובד פשוט כדי שאוכל להמשיך ולטייל בעולם בדרך שאני אוהב.

אז נכון שטיול בעולם בתקציב נמוך לא מתאים לכולם, אבל למי שזה כן מתאים - הכתבה הזאת תעזור לכם הרבה!

בכתבות הקודמות כבר הסברתי איך למצוא טיסה זולה, איך למצוא לינה בחינם ואילו אפליקציות יחסכו לכם הרבה כסף. היום אתן לכם כמה טיפים נוספים, שיעזרו לכם להאריך את הטיול הגדול שלכם בכמה שבועות, לפעמים אפילו חודשים.

לונלי פלג כהן טיפים למטייל פרק 4. פלג כהן, מערכת וואלה! NEWS
פלג בחווה אקולוגית-טבעונית ליוגה, ארגנטינה/מערכת וואלה! NEWS, פלג כהן
לונלי פלג כהן טיפים למטייל פרק 4. פלג כהן, מערכת וואלה! NEWS
חברים שפלג ישן אצלם בפאבלה בריו דה ז'ניירו, ברזיל/מערכת וואלה! NEWS, פלג כהן

1. אל תקנו כלום

אני יודע שזה נשמע לא קל, אבל זה ממש לא! הדרך הכי טובה להתמודד עם בעיית הקניות בטיול הגדול היא פשוט לצאת למסע עם תיק קטן יחסית (אני מטייל עם תיק 45+15 ליטרים).

2. תבשלו לעצמכם!

כיום בכל הוסטל יש מטבח מאובזר. בנוסף זאת דרך נפלאה להכיר חברים חדשים מההוסטל וללמוד מהם איך לבשל מאכלים מכל העולם.

3. אפשר לישון בזול

כדי למצוא לינה זולה יש כמה אתרים שאני משתמש בהם באופן די קבוע. hostelworld - מאגר ההוסטלים הכי גדול בעולם. airbnb - מאפשר לכם לשכור סירה, חדר או אפילו דירה לילה, או לתקופה ארוכה כמעט בכל מקום בעולם. meshtrip - מנוע חיפוש המשווה את המחירים בין כל האתרים ויעזור לכם למצוא את המקום הכי זול בסביבה שלכם.

לונלי פלג כהן טיפים למטייל פרק 4. מערכת וואלה! NEWS
באמצע טרק בארגנטינה/מערכת וואלה! NEWS
לונלי פלג כהן טיפים למטייל פרק 4. פלג כהן, מערכת וואלה! NEWS
תופס מעבורת בצילה/מערכת וואלה! NEWS, פלג כהן

4. תחבורה

המעבר בין מקום למקום הוא אחת ההוצאות הגדולות ביותר של המטייל. כמובן שהדרך הכי זולה היא לתפוס טרמפים, אבל אני מבין שזה לא מתאים לכולם. כיום יש אתר מדהים בשם blablacar, המאפשר לכם לנסוע עם אדם פרטי מעיר לעיר או אפילו ממדינה למדינה. האתר הוא סוג של רשת חברתית עם ביקורות על הנהגים, וכמובן שגם עליכם הנוסעים.

לדוגמא: אני מתכנן לנסוע בשבוע הבא בשעה מברלין לאמסטרדם בשעה 13:00 ויש לי ברכב עוד ארבעה מקומות ריקים ברכב. במקום לנסוע לבד, אני מציע את המושבים ברכב בתמורה לחלוקה בדלק, ככה כולם מרווחים ובנוסף שומרים על הסביבה.

5. לנסוע בזול

אם עדיין אתם לא מרגישים בנוח לנסוע עם אדם שאתם לא מכירים, יש כמה אתרים שיעזרו לכם למצוא אוטובוסים זולים. checkmybus וגם wander. עבור אוטובוסים בדרום אמריקה מומלץ להשתמש ב-plataforma10.

לונלי פלג כהן טיפים למטייל פרק 4. פלג כהן, מערכת וואלה! NEWS
תופס טרמפים על גבי משאיות בצ'ילה/מערכת וואלה! NEWS, פלג כהן
לונלי פלג כהן טיפים למטייל פרק 4. פלג כהן, מערכת וואלה! NEWS
טרמפ בדרום אמריקה/מערכת וואלה! NEWS, פלג כהן

6. התנדבות בעולם!

להתנדב בעולם זאת דרך מצויינת להכיר את התרבות המקומיית ולחיות עם המקומיים. לצערי, כיום יש אתרים רבים הגובים סכומי כסף גדולים כדי לאפשר לנו להתנדב בעולם.
חשוב לציין, שהתנדבות בעולם מצריכה מכם הרבה בגרות, רצינות, אנרגיה ורצון אמתי לעזור. להתנדב רק כדי לטייל בזול זאת לא סיבה טובה מספיק! אבל לכל מי שרוצה באמת לתרום בדרך כלל ההתנדבות מאפשרת לנו לטייל במדינה בזול, שני אתרים המאפשרים לכם להתנדב בחינם. למשל, givingway הוא אתר המאפשר לכם למצוא ארגונים הזקוקים למתנדבים מסביב לעולם.

גם האתר שלי, "לונלי פלג", מאגד כמה פרויקטים חברתיים מסביב לעולם, ואנחנו תמיד זקוקים לעוד מתנדבים איכותיים כדי להמשיך ולעזור לקהילות המקומיות.

7. עבודה

כיום יש אתרים רבים המאפשרים לכם למצוא עבודה לטווח קצר מסביב לעולם על מנת שתוכלו להמשיך את הטיול שלכם: jobbatical ,goworkabit וכמובן fiverr המאפשר לכם למכור כל כישרון או ידע שיש לכם מכל מקום בעולם.

8. התנהלות עם כסף

כאשר מטיילים בעולם לתקופה ארוכה, אני לא ממליץ לטייל עם סכומי כסף גדולים עליכם. לדעתי הדרך הטובה ביותר היא לפתוח חשבון מטבע חוץ, בבנקים גדולים אפשר למשוך מהכספומט דולר אמריקאי ואז להמיר אותו למטבע המקומי.

רוצים לעקוב אחרי המסע של פלג? היכנסו לפייסבוק שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully