וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצעד השנתי: זהו היעד שהישראלים הכי אהבו השנה בעולם

31.12.2015 / 10:57

המצעד השנתי של אתר "למטייל" בשיתוף וואלה! הגיע לסופו, ובו נבחרה חברת התעופה הכי טובה, תגלית השנה בעולם, יעד הבטן-גב הכי פופולרי ושאר קטגוריות שבחרו הגולשים בשנה החולפת. אז מהו היעד שהכי אהוב על הישראלים?

ריזורט בדקה מלון גילי לאנקאנפושי האיים המלדיביים/Gili Lankanfushi

בווידאו: צפו במלון הכי טוב בעולם השנה של טריפאדוויזר, שנמצא באיים המלדיביים

שנת 2016 בפתח ורגע לפני שנתחיל לחלום על החופשה החלומית הבאה, סיכם אתר "למטייל" בשיתוף וואלה! שנה של טיולים מדהימים ברחבי העולם. במסגרת המצעד השנתי של הטיולים, בחרו הגולשים את היעדים והטיולים השווים ביותר לשנת 2015.

המצעד כלל תשע קטגוריות מרכזיות מעולם התיירות והתעופה כמו החופשה העירונית הכי טובה, הטרק הכי שווה של השנה, חברת התעופה הכי טובה וכדומה. בסיום הפעילות, שהתקיימה כשלושה שבועות, השתתפו עשרות אלפי גולשים, כשאחד מהם יזכה בהגרלה בחופשה זוגית ומפנקת בסיציליה, איטליה מתנת קשרי תעופה.

אז איך שנת 2015 נראתה בעולם הטיולים עבור הקהל הישראלי? להלן התוצאות.

תגלית השנה: גיאורגיה

גיאורגיה זכתה ל-14% מההצבעות. מעט אחריה ניתן למצוא את הפיליפינים וניו זילנד עם 13% מההצבעות לכל אחת. בהמשך, מדורגות קוסטה ריקה ותאילנד עם 11% מההצבעות לכל אחת מהן, טנזניה עם 7% מההצבעות, ויאטנם וגרמניה כל אחת עם 6% מההצבעות, ברזיל עם 4% מההצבעות, סין, ארגנטינה וסרי לנקה עם 4% מההצבעות לכל אחת, כאשר הודו ונפאל סוגרות את הרשימה עם 2% מההצבעות לכל אחת מהן.

עוד באותו נושא

המחיר ממריא איתנו? כמה נשלם על הטיסות שלנו ב-2016

לכתבה המלאה
העיר בטומי בגאורגיה, נובמבר 2014. איילת שבח, מערכת וואלה! NEWS
בטומי, גיאורגיה/מערכת וואלה! NEWS, איילת שבח

הטרק הכי שווה: שביל האינקה, מאצ'ו פיצ'ו, פרו

שביל האינקה בפרו זכה ל-26% מההצבעות. בפער די גדול אחריו דורג סובב אנאפורנה בנפאל עם 18% מההצבעות ומילפורד סאונד בניו זילנד בהפרש קטן עם 17% מההצבעות. הטרק המפורסם טורס דל פאיינה בצ'ילה עם 16% מההצבעות, מיבשת אפריקה נמצא הקילימנג'רו בטנזניה עם 10% מההצבעות, הגרנד קניון באריזונה עם 8% מההצבעות וקמינו דה סנטיאגו במערב אירופה סוגר את הרשימה עם 6% מההצבעות.

שביל האינקה, מאצ'ו פיצ'ו בפרו הוא אחד המסלולים הפופולאריים בעולם ולא בכדי. אורך השביל הוא 43 ק"מ כאשר הנקודה הגבוהה ביותר שלו היא בגובה 4,200 מטר. השביל עובר בדרך מתפתלת במעלה ובמורד הרים בין שבילי אבן עתיקים, אשר נוצרו על ידי האינקה לפני מאות שנים. בסופו, השביל מוביל לכפר המסתורי - מאצ'ו פיצ'ו.

מאצ'ו פיצ'ו. צילום: איתי אמוזה,
המאצ'ו פיצ'ו, פרו/צילום: איתי אמוזה

יעד הבטן-גב: האיים המלדיביים

האיים המלדיביים זכו ל-34% מההצבעות. תאילנד ממוקמת אחריה עם 26% מההצבעות, ובהפרש די גדול אחריה דורגה כרתים שביוון עם 12% מההצבעות. הפיליפינים עם 8% מההצבעות, רודוס עם 6% מההצבעות, קוסטה ברווה עם 5% מההצבעות, סרי לנקה עם 4% מההצבעות, וקפריסין ובורגס סוגרות יחד את הרשימה עם 2% מההצבעות.

כאן התוצאות מאוד מפתיעות. בעוד שאם תשאלו את רוב הישראלים לאן הם טסים רק כדי לשכב על החוף ולרחוץ בים, יגידו לכם שזה אחד מאיי יוון או בורגס, ואילו המקום הראשון שייך דווקא לאיים המלדיביים - אלו נתפסים בעיני הישראלים כיעד הטוב ביותר לתפוס בו שמש. המלדיביים הם למעשה קבוצת של 1,192 איים, כאשר רק כמאתיים מהם מיושבים. קבוצת האיים הזו ממוקמת באוקיינוס ההודי, ואין ספק שזה יעד מושלם לבטן-גב בזכות מזג האוויר הטרופי השורר באזור, שמבטיח שתמיד יהיה לכם כאן חם.

שנורקלינג, האיים המלדיביים. ShutterStock
האיים המלדיביים/ShutterStock

החופשה העירונית הכי שווה: ברלין

ברלין זכתה ל-23% מההצבעות. ניו יורק סיטי קצת אחריה עם 17% מההצבעות, אמסטרדם עם 16% מההצבעות, ברצלונה עם 12% מההצבעות, לונדון עם 10% מההצבעות, רומא עם 6% מההצבעות, פראג עם 5% מההצבעות, פריז ובודפשט עם 4% מההצבעות לכל אחת, ואחרונה חביבה היא הונג קונג עם 2% מההצבעות.

ברלין היא אחת הערים האהובות ביותר על התיירים הישראלים, שאף נוהגים לחזור ולבקר בה יותר מפעם אחת. ברלין נחשבת לעיר מאוד תוססת וצעירה, ומציעה בילויים וחיי לילה עשירים למדי. אגב, ברלין נחשבת ליעד פופולארי עבור מבקרים רבים גם מיבשות שונות.

מבנים בברלין. ShutterStock
הישראלים מתים עליה. ברלין/ShutterStock

החופשה המשפחתית הכי טובה: היער השחור, גרמניה

היער השחור בגרמניה זכה לניצחון סוחף עם 37% מההצבעות. בהפרש גדול אחריו מדורגת ארה"ב עם 13% מההצבעות, בהמשך מדורגת תאילנד עם 12% מההצבעות, איטליה עם 11% מההצבעות, הולנד עם 9% מההצבעות, אוסטריה עם 8% מההצבעות, יוון עם 6% מההצבעות, וסוגרת את הרשימה - ספרד עם 4% מההצבעות.

היער השחור הוא יעד אהוב על משפחות ישראליות רבות כבר מספר שנים, שבוחרות בו לחופשה עם הילדים בזכות העובדה שאזור זה שופע באטרקציות ובמקומות לינה רבים, כאשר האטרקציה הגדולה והמפורסמת ביותר היא פארק אירופה - פארק השעשועים המוביל בגרמניה.

טריברג, היער השחור. ShutterStock
היער השחור/ShutterStock

חבל הארץ הכי טוב: היער השחור, גרמניה

גם כאן זכה היער השחור בגרמניה ל-30% מההצבעות. בהמשך מדורגת טוסקנה באיטליה עם 29% מההצבעות, אחרי כן נמצאים הפירנאים הספרדיים בקטלוניה עם 18% מההצבעות, טירול באוסטריה עם 10% מההצבעות, פרובאנס בצרפת עם 8% מההצבעות, וטרנסילבניה, ברומניה מדורגת אחרונה עם 6% מההצבעות.

היער השחור. באדיבות המצולמים
ישראלים ביער השחור/באדיבות המצולמים

חברת התעופה הכי טובה: אל על

אל על זכתה ל-38% מההצבעות. בהפרש גדול מאוד מדורגות אחריה לופטהנזה וטורקיש איירליינס כל אחת עם 10% מההצבעות, בריטיש איירוויס עם 8% מההצבעות, איזי ג'ט עם 7% מההצבעות, אוסטריאן איירליינס, אייר ברלין, סוויס ו-KLM דורגו כל אחת עם 4% מההצבעות, רויאל ג'ורדניאן, UP, אתיופיאן איירליינס ואיבריה דורגו כל אחת עם 2% מההצבעות, כאשר ארקיע אליטליה וישראייר סוגרות את הרשימה עם אחוז הצבעה לכל אחת מהן.

כנראה שהישראלים באמת חשים שהיא הכי בבית בעולם, כיוון שאל על זכתה במקום הראשון, למרות שהיא אינה נתפסת כחברת תעופה זולה, כדאית או משתלמת. לא פלא שאל על גם הציגה ברבעון השלישי של 2015 תוצאות שיא בכל הפרמטרים, כמו גידול בהכנסות ועלייה חדה ברווח התפעולי. לעומתה, שתי החברות הישראליות האחרות, ארקיע וישראייר, דורגו בתחתית הרשימה, כך שהפטריוטיות לא תרמה להן רבות.

מטוס דרימליינר בואינג 787 אל על. צילום: יח"צ בואינג,
הכי אהבתם אותה השנה. אל על/צילום: יח"צ בואינג

היעד החלומי לשנה הבאה: האיים המלדיביים

האיים המלדיביים הם כנראה הפנטזיה של רוב המשתתפים במצעד, שדורגו עם 24% מההצבעות. בהפרש די גדול מדורגת לפלנד עם 14% מההצבעות, יפן עם 12% מההצבעות, האיים הקריביים עם 10% מההצבעות, דרום אמריקה ומקסיקו כל אחת עם 9% מההצבעות, אוסטרליה עם 8% מההצבעות, הפיליפינים עם 6% מההצבעות, טנזניה עם 5% מההצבעות, ואחרונה ומאוד חביבה מדורגת סרי לנקה עם 2% מההצבעות.

ניתן לראות שאם תשאלו את הישראלים מהי הנסיעה החלומית שלהם לחו"ל, הם יענו שזו תהיה חופשת בטן-גב. בהתאם לקטגוריה בנושא, היעד החלומי לשנת 2016 הוא האיים המלדיביים, ככל הנראה החופשה המפנקת המושלמת עבור הקהל הישראלי. האיים האקזוטיים הללו מגלמים את הפנטזיה החלומית של רובנו - חופים לבנים, עצי קוקוס, ים בצבע טורקיז, שקיעות מרהיבות וסוג של גן עדן נטול דאגות!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully