וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזו מדינה גונבים הכי הרבה מכשירי סלולר לישראלים?

9.11.2015 / 0:38

כולנו משתמשים בסמארטפון בחו"ל, אם זה לחפש מידע, לנווט וכמובן שלצלם. עכשיו מתפרסמים נתונים לגבי המדינות שבהן הכי סביר שתחזרו הביתה בלי מכשיר. אז למה הכייסים מתים על ברצלונה? מדוע כדאי להיזהר גם בטורקיה? ואיזו שיטה מתוחכמת המציאו הגנבים באיטליה?

גניבה של סלולר כייס. ShutterStock
ברצלונה "מתהדרת" במספר כייסים גדול/ShutterStock

הסלולר הפך בשנים האחרונות ל"חבר הכי טוב" שלנו בחו"ל: אנחנו מחפשים בו מידע, מבררים על אטרקציות, מנווטים איתו וכמובן מצלמים בעזרתו. אבל מסתבר שלא מעט ישראלים גם דואגים להשאיר את "החבר הטוב" שלנו בחו"ל, אם זה כתוצאה מגניבה או מאובדן.

עוד הונאות שכדאי לכם להכיר לפני שטסים לחו"ל:
עלו ברשת: מלכודות התיירים שאתם חייבים להכיר
זהירות: 7 ההונאות שכל תייר חייב להכיר
באיזו עיר בעולם תשלמו הכי הרבה על מונית לשדה התעופה?


מנתונים של חברת PassportCard, המבוססים על מאגר שכולל מאות אלפי לקוחות, עולה כי תאילנד עומדת בראש המדינות שבהן נגנבים ו/או נאבדים מכשירים סלולריים של ישראלים בחו"ל. במקום השני והלא מכובד ניצבת ספרד ולאחריה איטליה וסין. טורקיה היא המדינה שסוגרת את החמישייה הפותחת של המדינות שבהן הכי סביר שתחזרו לארץ ללא נייד.

עוד עולה מנתוני החברה, כי רוב הישראלים (70 אחוזים) מעדיפים לסמוך על עצמם ולא לרכוש כיסוי ביטוחי לנייד שלהם כשהם בחו"ל. כאשר מפלחים את נתונים הגניבה והאובדן של המכשירים הניידים, ניתן למצוא דפוס מסוים. בתאילנד, לדוגמא, חלק גדול מהגניבות מתבצע בערים כמו בנגקוק, צ'יאנג מאי וצ'יאנג ראי. בנוסף, האיים הפופולריים קופנגן, קוסומוי וקופיפי מהווים גם הם מוקד לגניבות של מכשירים ניידים.

המצב בספרד שונה במעט: רוב מקרי האובדן-גניבה מתרחשים בעיר ברצלונה ש"מתהדרת" במספר כייסים גדול. אך ברצלונה אינה היחידה - קוסטה בראווה, שמהווה יעד תיירות פופולרי מאוד למטייל הישראלי, היא מוקד נוסף של גניבת מכשירים סלולריים.

כייס מלכודת תיירים. ShutterStock
לא משנה לגנבים אם זה אייפון או אנדרואיד/ShutterStock

באיטליה: הגנבים חותכים את התיק

מבחינה שנעשתה לגבי המכשיר המועדף על הגנבים, לא התקבלו תוצאות חד-משמעיות, ונראה שהם גונבים "מה שבא ליד" ולא בוחנים אם הקורבן נושא אייפון או אנדרואיד.

באיטליה מצאו הגנבים שיטה מיוחדת לגניבת הסלולריים: מטיילים רבים התלוננו על גניבות של מכשירים שנעשתה באמצעות חיתוך תיקים שנמצאו במזוודות בבתי מלון, במטוסים ובכלי רכב שכורים. במדינות צפון-אמריקה, ארה"ב וקנדה, מקרי הגניבה מתרחשים בערים ניו יורק וטורונטו הצפופות, וכן במקומות הנידחים בשתי המדינות, על כן יש לגלות משנה זהירות בכל מקום.

אז איך בכל זאת תצמצמו את העלויות אם נגנב/נאבד לכם הסלולר בחו"ל? יואל אמיר, מנכ"ל PassportCard, עם כמה טיפים שיחסכו לכם כסף.

1. כשלוקחים סלולר לחו"ל צריך לבדוק מה גובה ההחזר שמקבלים חזרה מחברת הביטוח ומהם התנאים לקבלתו. חברות ביטוח רבות מכסות מפני מקרים של גניבה, אך לא במקרים של אובדן. למשל, איטליה היא מדינה ש"מצטיינת" בתחום הפריצות לכלי רכב. במקרה שבו השארנו לרגע את התיק ברכב והתיק נגנב, הכיסוי יהיה בסכום המשוער
בין 300-250 דולרים, משום שחברות ביטוח רבות סבורות שהלקוח לא גילה אחריות ולא נקט אמצעי בטיחות על מנת לאבטח את המכשיר.

2. ברגע שהמכשיר נגנב יש לפנות למשטרה המקומית ולמלא הצהרת נזק שיכולה לסייע מאוד. הדו"ח מהווה "ראייה" לחברת הביטוח וכך הלקוח לא יידרש לשלם סכום של מאה דולרים הנדרש על ידי חברות רבות כהשתתפות עצמית. שנית, לעיתים אם המכשיר נקנה בטווח של שנה ניתן להגיש חשבונית קנייה לחברת הביטוח ובהתאם למקרה גם לא לשלם השתתפות עצמית.

3. מומלץ מאוד לבחון את פוליסות ההרחבה של המכשירים הסלולריים בחו"ל ולבדוק איזה פוליסה מתאימה ביותר לכם כלקוחות לפי שווי המכשיר שברשותכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully