וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודל הלואוקוסט החדש של אל על לאירופה: החל מ-49 דולר לכיוון

מותג הלואוקוסט של אל על UP ייסגר בקרוב, והחברה מתחילה למכור כרטיסים לאירופה לפי מודל חדש, הכולל 3 סוגי כרטיסים: Flex ,Lite ו-Classic. אז האם זה משתלם לכם? כל הפרטים והמחירים בפנים

צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

בווידאו: אל על מודיעה על ביטול המותג UP ומעבר למודל החדש

אל על משיקה היום (ב') את מודל מכירת הכרטיסים החדש שלה לאירופה במחלקת תיירים, שיתבסס על שלושה סוגי כרטיסים ויאפשר לנוסעים לבחור את חבילת הטיסה שמתאימה לצרכיהם ולשלם עליה בהתאם. או בקיצור, להתראות UP - שלום למודל הלואוקוסט החדש של אל על.

כזכור, בחודש ינואר השנה הודיעה חברת התעופה הישראלית על סגירת מותג הלואוקוסט שלה UP באוקטובר הקרוב, וזאת לאחר כארבע שנים וחצי מאז שהושק. המותג כשל מכמה סיבות, ביניהן התחרות הקשה עם חברות אירופיות חזקות כמו וויזאייר, איזיג'ט וריינאייר, קריסת שער המנייה, שביתת הטייסים ושאר סיבות שאליהן התייחס עמיתי, יוסי פישר. והנה עתה עורכת אל על מתיחת פנים לתחום הלואוקוסט, שהיא אינה יכולה להתעלם ממנו, ומציגה שלוש דרכים ותעריפים לטוס לאירופה - Classic, Flex , Lite -וזאת לפי מודל הלואוקוסט שרווח ברוב חברות התעופה בעולם. אז מה בדיוק מציעים לכם?

כרטיס Lite - הכרטיס כולל כבודת יד אישית (עד 8 ק"ג), תיק יד, ארוחה קלה ושתייה. בנוסף ניתן יהיה לבחור לשלם בנפרד בגין שירותים נוספים, כגון שליחת מזוודה לבטן המטוס והושבה.
*מה זה אומר בתכלס: מיועד לנוסעים שרוצים ויכולים לטוס עם תיק גב לסופ"ש באירופה ולא עושים כמעט שופינג.

כרטיס Classic - כרטיס הכולל כבודת יד אישית, תיק יד, ארוחה קלה ושתייה, אפשרות להושבה מראש (לא כולל מושבים קדמיים, תיירים פלוס ומועדפים) ושליחת מזוודה לבטן המטוס עד 23 ק"ג. בנוסף אפשרות לשינוי וביטול בתוספת תשלום.
*מה זה אומר בתכלס: הכרטיס הרגיל, פחות או יותר, שקניתם במחלקת תיירים באל על, שכולל ארוחה ושתייה, בחירת מושב, העלאת טרולי למטוס ושליחת מזוודה גדולה בצ'ק אין.

כרטיס Flex - כרטיס בעל גמישות בכל רמות המחיר במחלקת התיירים. הכרטיס כולל מגוון רחב של שירותים: כבודת יד אישית, שני תיקי יד, ארוחה קלה ושתייה, אפשרות מורחבת להושבה, שליחת מזוודה לבטן המטוס ושירותים נוספים, כמו דלפקי צ'ק אין ייעודיים בטיסות היוצאות מתל אביב Priority Check In, וקדימות בעלייה למטוס Priority Boarding.
*מה זה אומר בתכלס: מיועד למי שפחות שם לב לכל דולר שהוא מוציא, כיוון שהוא יהיה היקר ביותר ויאפשר לכם להרגיש ביזנס בטוריסט אבל בלי המושב של הביזנס ושאר הפינוקים.

מטוס הדרימליינר בואינג 787 של אל על נחת לראשונה בישראל. יח"צ אל על, מערכת וואלה! NEWS
עושה "מייק אובר" לתחום הלואוקוסט בחברה. אל על/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ אל על

אז כמה יעלה לכם להגיע לאירופה עם התמחור החדש?

לפי המודל החדש, כרטיס Lite לכיוון אחד יעלה החל מ-49 דולרים (ליציאות מתל אביב), וכרטיס הלוך ושוב החל מ-99 דולרים. כרטיס Claasic החל מ-179 דולרים.

השירותים הניתנים להזמנה/בתשלום במודל החדש:
- שליחת מזוודה לבטן המטוס - 35 דולרים לכיוון (בתשלום מראש, 70 דולרים בנמל התעופה)
- בחירת מושב סטנדרטי - 15 דולרים לכיוון.
- בחירת מושב קדמי - 20 דולרים לכיוון.
- בחירת מושב מועדף - 60 דולרים לכיוון.
- בחירת מושב תיירים פלוס - 90 דולרים לכיוון.
- שירותי סטרימינג ניתנים כרגע בחינם, אולם עם הזמן יגבה עליהם תשלום, כמו גם על גלישת וויי-פיי.

המודל החדש יכנס לתוקף החל מה-15 באוקטובר, אולם מכירת הכרטיסים תחל באתר החברה כבר מהיום.

אז מה המחיר הנמוך ביותר שתשלמו כדי לטוס לאירופה במודל החדש? בואו נחשב.
טיסה לכיוון עם כרטיס Lite תעלה 49 דולרים ושליחת מזוודה לכיוון תעלה עוד 35 דולרים - סך הכל לטיסה הלוך ושוב 168 דולרים (84 דולרים לכיוון). על פניו, לא יקר כדי לטוס ולהתאוורר באירופה, אבל השאלה האם יישארו מספיק כרטיסים מהסוג הזול שאותם תרצו להזמין.

סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על, מיקי שטרסבורגר, סיפר לוואלה! ש"לא תהיה מגבלה של כמות סוגי הכרטיסים, כלומר אם יש 160 מושבים במטוס, אז יהיה ניתן לרכוש 160 כרטיסים מאותו הסוג: Flex ,Lite או Classic". השאלה, כמה מהר תספיקו להזמין מבעוד מועד לפני שהם ייגמרו.

לדבריו, המודל החדש הוא פיתוח ישיר של מודל המכירה שהיה קיים ב-UP. "הדילמה שלנו היתה האם נכון להרחיב את המותג של UP לכלל היעדים באירופה, אבל גיבשנו בחברה תובנה שיש לשלב את המיטב משני העולמות (אל על ו-UP - ז.ר) - להחזיר את המזון למחלקת התיירים אבל לאפשר מנגנון מכירת כרטיסים שקיים ב-UP, ומנגד לשמר את מחלקת העסקים. רצינו לשמר את מותג העל ולהמשיך ולקרוא לכלל הפעילות 'אל על', ולכן כל היעדים שטסו תחת UP (לרנקה, בודפשט, פראג, ברלין וקייב - ז.ר) ישובו למותג אל על, ולא יהיו בהם מחלקות עסקים בהתחלה, ומחלקת העסקים 'תשוב' לטיסות ביעדים אלו לאורך 2020-2019".

עוד באותו נושא

UP is Down: למה כשל מותג הלואו-קוסט של אל על, ומה החלופה?

לכתבה המלאה
מחירם לדוגמה של מודל הלואוקוסט החדש של אל על. מערכת וואלה! NEWS
מחירם לדוגמה של מודל הלואוקוסט החדש של אל על/מערכת וואלה! NEWS

האם המודל יתרחב גם לצפון אמריקה?

שטרסבורגר הוסיף, כי יהיה ניתן לקנות כרטיס מסוג אחד לכיוון אחד ולחזור עם כרטיס מסוג אחר. למשל, לטוס לפריז עם טרולי שעולה למטוס ולשלם תעריף של Lite, ולחזור ממנה אחרי שופינג ושליחת מזוודה עם כרטיס יקר יותר בתעריף Classic. בנוסף, הוא מסביר שלעתים יהיה משתלם יותר לרכוש כרטיס הלוך-ושוב היות והוא יהיה זול יותר מכרטיס הלוך. "התעריף יתנהל לפי היצע וביקוש", אומר שטרסבורגר", והמחלקות הזולות יימכרו לפני היקרות, כשהמחיר הזול יהיה 'פתוח' עד הכיסא האחרון".

לפי התוכנית, המודל החדש ילווה מ-2019 בשדרוג הקבינה במטוסי הבואינג 737-800 - המטוסים ליעדים קצרי טווח באירופה. כך למשל, יוחלפו המושבים בקבינה, אולם שטרסבורגר לא פירט האם "החלפתם" אומרת גם הכנסה של יותר מושבים לקבינה (וקיצור המרחק בין המושבים), כפי שרווח בחברות לואוקוסט רבות, אם כי אמר שאיכות ההושבה לא תיפגע.

בטיסות ליעדים ה"יוקרתיים" יחסית והיותר ארוכים באירופה, לונדון ופריז, יופעלו גם מטוסי הדרימליינר של אל על (ארבעה במספר כרגע). לעת עתה, לא צפוי המודל להתפשט גם ליעדי צפון אמריקה והמזרח של החברה, אולם באל על לא פוסלים זאת בעתיד. "קודם נתחיל באירופה", אומר שטרסבורגר, "ולפי ההטמעה נחשוב הלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully