וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסות ב-160 דולר: לידת האיחוד האסייתי משנה את החופשה שלנו

שי ילין, הפיליפינים

23.11.2015 / 8:43

טיסות ב-160 דולר בכל היבשת, מערך רכבות מהירות שייחבר את מדינות דרום-מזרח אסיה, מדריכי טיולים חייכניים עם אנגלית מושלמת וציפייה למיליוני תיירים - עוד כחודש יקום "האיחוד האסייתי", שהולך לטרוף את כל מה שידעתם על החופשה שלכם. עם הפנים למזרח

צילום מסך

בשנה הבאה אנו עתידים להגיע לחופשה באסיה ולהיתקל בעולם חדש לחלוטין. אם נחליט לבקר בוייטנאם לדוגמא, הידועה בבעיות תקשורת ושפה לאור האנגלית הבינונית של תושביה - יש סיכוי רב שניתקל במדריכי טיולים חייכניים דווקא מהפיליפינים, שיקבלו את פנינו באנגלית מושלמת ויהפכו לנו את הטיול להרבה יותר נעים ובר-הבנה.

במידה ונחליט לקפוץ משם לפיליפינים, שמוזכרת לא מעט בתור המדינה עם האוכל הגרוע ביותר באסיה, ישנו סיכוי רב כי נופתע לגלות במלון שלנו מנהלי מזון ומשקאות מקצוענים מסינגפור או מתאילנד, שידאגו כי החוויה הקולינארית שלנו תהיה הרבה יותר טובה מהמצופה.

הכיצד ומדוע? ובכן, בעוד כחודש, ב-31 בדצמבר 2015 אמור לקום "האיחוד האסייתי" - AEC) ASEAN Economic Community), או אם תרצו האיחוד האירופי, אבל של אסיה. מדובר בגוש כלכלי חדש ואדיר מימדים שיכלול כ-620 מיליון תושבים, כ-8.8% מאוכלוסיית העולם (!). המדינות החברות בו יהיו סינגפור, אינזונזיה, מלזיה, קמבודיה, וייטנאם, תאילנד, מיאנמר, לאוס והפיליפינים, וההתרגשות בעיצומה.

כאן, במנילה, כמו בשאר הבירות האסייתיות שיהוו חלק מן הגוש המתגבש, מתנהלים בכל שבוע כנסים, ועידות ודיונים לקראת המועד ההיסטורי. חברות ואנשי עסקים מכל התחומים, גם בענף התיירות התוסס - עוברים אין ספור הכשרות, מכינים תוכניות עבודה ומתכוננים במלוא המרץ לשינויים הכלכליים שעתידים להתרחש כאן בקרוב מאוד.

המדינות החברות באיחוד האסייאתי. ויקיפדיה, צילום מסך
גוש כלכלי חדש ואדיר מימדים. המדינות החברות באיחוד האסייתי/צילום מסך, ויקיפדיה

10 טיסות במשך 30 יום

בדומה לאיחוד האירופי, הקמת האיחוד האסייתי תהפוך את האזור כולו לשוק אחד ומאסיבי, שיפרוץ גבולות ויאפשר מעבר של עובדים מקצועיים מכל התחומים. בענף התיירות, לדוגמא, על פי החוקים החדשים שעדיין בתהליכי יישור אחרונים, אנשי מקצוע אסייתים, כמו פקידי קבלה במלונות, מנהלי מזון ומשקאות, סוכני תיירות, מדריכי טיולים ואנשי ניהול משק בית - יוכלו לקפץ ממדינה אחת לשנייה בתחומי האיחוד החדש על מנת למצוא עבודה.

כל מדינה "תייבא" את סוג העובדים המקצועיים החסרים לה, בין אם מדובר בעובדים עם אנגלית משובחת ותרבות שירות מושרשת, יכולות בישול מעולים או מומחיות בהדרכת טיולים. במידה וכך אכן יקרה, כל מדינה תוכל למנף לטובתה את היתרונות של שכנותיה - וכך תשופר איכות החופשה של כולנו.

על פי נתוני האו"ם, בין השנים 2018 עד 2020 יגיעו סינגפור ותאילנד למצב של אוכלוסיות מזדקנות, ויווצר אצלן מחסור בעובדי תיירות. האיחוד החדש יאפשר להן בקלות לאתר ו"לייבא" עובדים מתאימים מהאוכלוסיות הצעירות יותר של אינדונזיה, מלזיה והפיליפינים, ובכך למלא את החסר. פ

ריצת הגבולות האסייתיים הקרבה ובאה מעוררת גם מחשבות ותוכניות בכיוונים אחרים ומלהיבים לא פחות. ישנם דיבורים על הקמת מערך רכבות מהירות שיחברו את תאילנד, קמבודיה, לאוס, מיינמאר, וייטנאם ומלזיה. רכבות שכאלה ישפרו לעין-ערוך את חוויית הטיול של התיירים, יוזילו עלויות ויקצרו זמנים (לעומת נסיעות מייגעות באוטובוסים) וכמובן יגדילו את היקף התיירות במקומות נידחים בעשרות אחוזים.

ישנן חברות שכבר החלו בפעילות נמרצת לקראת האיחוד החדש, כמו חברת התעופה "אייר אסיה" לדוגמה (חברת הלואו-קוסט הגדולה באסיה), שיצאה לפני מספר חודשים עם מבצע מיוחד הנקרא "Asean Pass". הפאס האסייני החדש מאפשר לתיירים המגיעים לתחומי האיחוד לדלג (בטיסות) בין עשר המדינות החברות ב-160 דולרים בלבד ולמשך חודש ימים, אבל לא בדיוק. נסביר: ב-160 דולר ניתן לרכוש את ה"אסיאן פאס" הבסיסי - המכיל 10 נקודות זכות, שבעיקרון אכן מאפשר לכם לרכוש ולעלות על 10 טיסות במשך 30 יום.

אולם, כל טיסה שווה מספר מסויים של נקודות זכות, תלוי באורכה ומאפייני טיסה אחרים. טיסה מבנגקוק לפוקט, למשל, עולה רק נקודת זכות אחת, בעוד שטיסה מבנגקוק לבאלי עולה 3 נקודות זכות. ה"אסיאן פאס" אומנם מאפשר לתיירים "לסגור" לעצמם טיסות באזורי האיחוד האסייתי במחירים זולים, אך ישנן מגבלות די מעצבנות, כמו זה שאתם מורשים לטוס כל מסלול רק פעם אחת. מדוע? הפאס האסייתי ומגבלותיו נועדו לעודד את התיירים לתכנן מגוון רחב יותר של מסלולים ולבקר במקומות חדשים באיחוד החדש.

עוד באותו נושא

הישראלי שחי על האי הכי יפה בעולם

לכתבה המלאה
הפיליפינים. ShutterStock
אחד המקומות הפופולריים עבור תיירים ביבשת. הפיליפינים/ShutterStock

שיפור התיירות לבעלי מוגבלויות

אפילו מיאנמר (לשעבר בורמה), שנפתחת לאט לאט לעולם ולתיירים זרים, מתכוננת במלוא המרץ להקמתו של האיחוד האסייתי החדש. אצלם, לדוגמה, מתרכזת הממשלה בנושא שיפור החוויה התיירותית לבעלי מוגבלויות. שר התיירות של מיאנמר הדגיש לפני חודשים ספורים, כי במסגרת אסטרטגיית התיירות של האיחוד החדש מיאנמר תבקש לשים דגש מרכזי על "תיירות ללא מגבלות" (Barrier-Free Tourism). מדובר במדיניות שתאפשר לאנשים עם נכויות או מוגבלויות תנועה לחוות טיולים בדרך המהנה ביותר, וללא מגבלות נגישות.

מצד שני, ישנן מדינות ספורות באיחוד החדש, כמו תאילנד הפופולרית, שלא ממש יצטרכו להתאמץ על מנת למשוך אליהן תיירים. מדינה הנחשבת לאחת המסקרנות ביותר מבין עשרת החברות באיחוד האסייתי, הינה קמבודיה. ממש לאחרונה נבחר האתר "אנגקור וואט" שבתחומי המדינה האקזוטית, כאתר התיירות האטרקטיבי ביותר בעולם, וזאת על ידי המגזין הנודע "לונלי פלאנט". אנגקור וואט נחשב למקדש הגדול ביותר לאל ההינדי וישנו (Vishnu), ובמתחם שלו ישנם למעשה יותר מאלף מקדשים וקברים בגדלים שונים, היוצרים מעין עיר של מבנים עתיקים וקדושים בצורת חרוט.

"הקמת ה-AEC תייצר הזדמנויות חסרות תקדים לשותפויות עסקיות, מסחר והשקעות זרות ישירות", טוען פיליפ רוסלר, מנכ"ל "הפורום הכלכלי העולמי", ארגון המוכ?ר הודות לכנס הכלכלי והגרנדיוזי שהוא מקיים מדי שנה בעיירת הנופש השוייצרית, דאבוס. "עשרת המדינות של אסיאן מייצגות את אחד האזורים עם הצמיחה הכלכלית המהירה ביותר בעולם, והן ממשיכות לצמוח עם ביטחון עצמי מלא", הוסיף רוסלר. דבריו נאמרו בכנס הבינ"ל של הפורום הכלכלי העולמי על מזרח-אסיה, שהתקיים לפני כשנה כאן במנילה, שבפיליפינים.

מקדש אנגקור, קמבודיה. ShutterStock
המקדש הגדול ביותר לאל ההינדי וישנו ואטרקציה עולמית. אנגקור וואט/ShutterStock

נקודת המבט הישראלית

לישראל יש הרבה מה לתרום לגוש הכלכלי החדש הנרקם באסיה, בעיקר בייצוא ידע וטכנולוגיות מתקדמות בתחום ההייטק, מדע, חקלאות, מים, וביטחון. יש לנו כבר יחסים טובים עם מרבית המדינות החברות באסיאן.

התקווה היא, כמובן, כי בעתיד הקרוב ייחתם הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל ל-ASEAN, שייבטל או יפחית את תשלומי המכס בסחר בינינו, ויכלול הקלות בתקנות ובמגבלות המינהליות על המסחר בין המדינות. הסכם שכזה יהפוך את "אסיאן" לאחד היבואנים הגדולים ביותר לסחורות ישראליות, ויפתח עבורנו אפשרויות חסרות תקדים, גם בתחום התיירות.

הכותב הוא איש עסקים המתגורר במנילה ומנהל את האתר "ישראלי על האי", פורטל לישראלים המבקשים לדעת על הפיליפינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully