וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה עולמית: להקטין את גודל המזוודה שנעלה למטוס

ארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א), שבו 270 חברות תעופה, מתכנן יוזמה חדשה שתקטין את גודל הכבודה שנוכל להעלות למטוס. ראשי הארגון כבר שוחחו בנושא עם בואינג ואיירבאס וגם עם יצרני מזוודות, שעתידים לייצר מזוודה קטנה שתקבל תג אישור מיוחד. צמצומים באוויר

צילום מסך

בכל כמה ימים אנו מתבשרים על שינויים וצמצומים שנוקטות חברות התעופה, כדי לחסוך מקום, אוכל, שירותי קרקע, דלק וכדומה על מנת להרוויח עוד כמה דולרים. עכשיו מתכוון יאט"א (IATA) - ארגון חברות התעופה הבינלאומי - להוציא המלצות חדשות בקרב חברות התעופה בעולם, שפירושן צמצום גודל הכבודה שאתם מעלים למטוס.


עוד על הכבודה שלכם בטיסה:
איך לארוז לחופשה של שבוע במזוודת טרולי קטנה
סקר המזוודות הגדול: עם מה הכי משתלם לטוס?
8 צעדים להגנה על המזוודות בפני אובדן


אנשי יאט"א, שבו חברים כ-270 חברות תעופה שאחראיות ל-83 אחוזים מהתעופה העולמית, שוחחו עם נציגי בואינג ואיירבאס, שתי יצרניות המטוסים הגדולות בעולם, על מנת לפתור את בעיית הצפיפות בתאי האכסון במטוסים.

סגן נשיא יאט"א לענייני נוסעים, מטען, ביטחון ושדות תעופה, טום וינדמולר (Tom Windmuller), חשף את הגודל האידיאלי למזוודת טרולי שיכולה לעלות למטוס - 55 ס"מ על 35 ס"מ על 20 ס"מ. הגודל החדש יאפשר לכל נוסע שיטוס במטוס עם קיבולת של 120 נוסעים להכניס מזוודה לתא האכסון העליון, מבלי שיתעוררו בעיות וצפיפות. "היוזמה הזו תוכננה כדי להקל על כולם", אמר וינדמולר.

כחלק מההמלצה שעתידה לצאת לפועל אצל לא מעט חברות תעופה, אולם כרגע ללא תאריך ייעודי, דיברו ביאט"א עם יצרני מזוודות למיניהם שייצרו סדרת מזוודות חדשה עד סוף השנה. למזוודות שיעמדו בסטנדרט החדש של ארגון התעופה יוצמדו תגיות עם הכיתוב "IATA Cabin OK" (כלומר, אישור לעלייה למטוס מיאט"א), בעוד מזוודות אחרות לא יתוייגו.

נוסעים טיסה. ShutterStock
הסוף לדוחק בתאי האכסון? נוסעים בטיסה/ShutterStock

יאט"א: "בקרוב יצטרפו ליוזמה חברות תעופה נוספות"

לדברי יאט"א, מספר גדול של חברות תעופה תומכות ביוזמה החדשה בדבר כבודת המטוס של הנוסעים, ומתכננות לאמץ את ההמלצות בדבר גודל המזוודות החדש.

לדבריו של וינדמולר, עד כה כ-40-30 חברות תעופה אמריקניות הסכימו לתמוך בהמלצות הארגון, ועוד כתריסר חברות תעופה בינלאומיות אחרות, בהן לופטהנזה, אמירייטס וקטאר איירווייז. "אנחנו בטוחים שבחודשים הקרובים יצטרפו ליוזמה החדשה שלנו חברות תעופה נוספות", הוסיף.

עד כה, חברות תעופה הרשו לנוסעים לעלות מזוודות למטוס לאחר שגודלן אושר על-ידי צוות הקרקע, או כאלו שנכנסו בתוך מכשיר מדידה ייעודי. יצויין, כי ההמלצה של יאט"א אינה מחייבת כרגע, אולם רוב חברות התעופה "מיישרות קו" עם המלצות ארגון התעופה הבינלאומי, שייתכן ויהפכו להנחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully