וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיתי עיר: האפליקציה שתדריך אתכם חינם בירושלים

4.5.2015 / 7:48

אפליקציה חדשה תאפשר לכם לקבל 21 סיורים מודרכים בעיר העתיקה (5 מתוכם מותאמים למוגבלי תנועה) הישר מהסמארטפון, ולהגיע לאתרים רבים שלא מוכרים למטייל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להתמצא ולנוע בסמטאות העיר העתיקה. כנסיית הדורמיציון, ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוק הסלולר מוצף כיום באלפי אפליקציות שעוזרות לנו להתנהל בקלות יותר בחיי היומיום - ישנן אפליקציות המאפשרות שליחת הודעות בחינם, כאלה שעוזרות לנו למצוא מקום חניה ואף כאלה שמנהלות עבורינו את חשבון הבנק. כמעט. כעת הכירו את האפליקציה החדשה שתעשה לכם סיורים בעיר העתיקה של ירושלים.

ירושלים היא אתר התיירות מספר אחד בישראל. בכל שנה פוקדים את עיר הבירה 10 מיליון מבקרים, מתוכם 3 מיליון וחצי תיירים. רוב המבקרים מסתובבים בעיר בקבוצות מאורגנות יחד עם מדריך, המכיר את העיר כמו את כף ידו ובכך מצליחות למקסם את השהות בעיר, תוך כדי ביקור באטרקציות המרכזיות והחשובות בזמן קצוב העומד לרשותן.

אבל מה קורה כאשר מגיעים לעיר באופן עצמאי? לראשונה ניתן בקלות להתמצא ולנוע בסמטאות העיר העתיקה בירושלים, ולהגיע לאתרים רבים אשר לא מוכרים למטייל מן השורה. הרשות לפיתוח ירושלים יחד עם עיריית ירושלים ומשרד התפוצות, זיהו את הצורך בהעצמת חווית הסיורים למטיילים עצמאים ופיתחו אפליקציה ייעודית המאפשרת לקבל 21 סיורים מודרכים בעיר העתיקה (כאשר מתוכם 5 מותאמים למוגבלי תנועה), ביתר נוחות הישר מהסמארטפון הפרטי של המטייל.

תיירים בהר הזיתים צופים על העיר העתיקה. רויטרס
3. מיליון וחצי תיירים בשנה בעיר הקודש. מביטים על הר הבית/רויטרס

איך זה עובד?

"סיורים קוליים בעיר העתיקה בירושלים" היא אפליקציה חינמית להורדה בסמארטפון או בטאבטלים ונתמכת גם באייפונים וגם באנדרואיד. ניתן ל;האזין להדרכות בעברית, אנגלית ורוסית, כאשר ממש בקרוב תושק גם הדרכה בצרפתית. את המסלולים הנמצאים באפליקציה ניתן להוריד למכשיר, כשהמכשיר מחובר לרשת אינטרנט, אך השימוש בה אפשרי גם באופליין ללא צורך בחיבור, כך שאין צורך לדאוג שהאפליקציה "תאכל" את חבילת הגלישה.

חשוב לציין, כי לטובת התיירים המגיעים מחו"ל שלא הסדירו חבילת גלישת דרך הספק שלהם, סידרה העיירה עמדות WI-FI בלשכות המידע בכניסה לעיר העתיקה, כך שניתן להתחבר שם ולהוריד את האפליקציה. הסיורים עצמם נעשים בעזרת מפה, המלווה בהדרכות קוליות ממש כמו במוזיאון ועד היום הורידו אותה למעלה מ-150,000 אלף גולשים שנהנים מהדרכות חינמיות בירושלים. מעבר לסיורים, האפליקציה כוללת גם הכוונה לשירותים ציבוריים, נקודות משטרה והסדרי תנועה.

ענר עוזרי, הממונה על אגן העיר העתיקה ברשות לפיתוח ירושלים, מדגיש כי אחד היתרונות הגדולים של האפליקציה הוא דווקא במה שהיא מספקת למבקרים מוגבלי תנועה, הרוצים לסייר בסמטאות העתיקות של העיר. "הצפיפות של הרחובות והבנייה הישנה של ירושלים מנעה עד כה מאנשים עם מוגבלויות לסייר בעיר לא מעט פעמים. כעת עבודות הנגישות שבוצעו בשטח במקביל למסלולים המונגשים המוצעים באפליקציה מאפשרת לכולם ליהנות באופן שווה מכל מה שיש לעיר להציע", אמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

יש עוד לאן להתפתח

ענר עוזרי מספר, כי אומנם כעת האפליקציה מאפשרת לקבל רק סיורים מודרכים, אך בעתיד יש עוד רעיונות רבים שנבחנים כיצד יוכלו לשפר את חווית המשתמש, כמו שירות מיקום המבוסס על GPS, הודעות פוש על פעילויות באזור ואפשרות של הגולש להשאיר טיפים אישיים למטיילים עתידיים.

בנוסף, ישולבו מסלולים נוספים ברחבי העיר מעבר לאגן העיר העתיקה, כך שבפעם הבאה שאתם מגיעים לירושלים, תורידו את האפליקציה, תבחרו מסלול ותתחילו ליהנות. נותר רק לבדוק שיש לכם מספיק סוללה.

להורדת האפליקציה ממכשירי אנדרואיד או אייפון

רוצים לדעת על עוד פרויקטים של הרשות לפיתוח ירושלים? כנסו לכאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully