וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציה תגלה לכם איפה יש מעיינות סודיים בהרי ירושלים

1.5.2015 / 6:01

אפליקציה ראשונה מסוגה מציעה למטיילים מידע על 70 מעיינות, שחלקם סודיים, במרחב מטה יהודה - מירושלים עד בית שמש, מאבו גוש ועד עמק האלה, ותציין אם הם יבשים, מזוהמים ומה עוד יש בסביבה. אל תשכחו להשאיר את המקום נקי

מעיין עין דביר. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
לגלות את הסודות הרטובים: אחד מהמעיינות שבאפליקציה. עין דביר/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

טיולי מעיינות הם תמיד דבר פופולרי עבור ישראלים, לא רק בקיץ. עכשיו תוכלו להוריד אפליקציה חינמית, שתגלה לכם היכן נמצאים המעיינות שאתם פחות מכירים בהרי ירושלים, וכידוע ירושלים שופעת במעיינות באזורה.


עוד טיולי מעיינות בוואלה! תיירות:
ברגוע: 7 מעיינות לטיולים משפחתיים באביב
המג'רסה: הילדים שלכם יזכרו את הטיול הזה לעד
מצאנו את עולם המים: רק 80 דקות מתל אביב


האפליקציה החדשה והראשונה מסוגה של אקופיס (Ecopeace) ידידי כדור הארץ ומכון דש"א מציעה למטיילים מידע על 70 המעיינות במרחב מטה יהודה - מירושלים עד בית שמש, מאבו גוש ועד עמק האלה. סביב חלק מהמעיינות המופיעים באפליקציה מסומנים מוקדי עניין, שבילים, ממצאי מורשת ותרבות: מדרגות (טרסות) בית השלחין, נקבות עמוקות וצוננות, ממצאי נוף וצומח יחודיים ועוד. כמו כן, מפורטת איכות המים ומפגעים שונים בקרבתו.

חוץ מנגישות למידע למטיילים, אחת המטרות של שהאפליקציה היא גם שמירה על מעיינות הרי יהודה, לאור מצבם ההולך ומדרדר מעצם היותם מוקד משיכה למגוון רחב של פעילויות ציבוריות, הגורמות לשחיקה מתמשכת של מבנה המעיינות והמערכת האקולוגית שלהם.

בחלק מהמעיינות נהרסו המערכות האקולוגיות והשרידים הארכאולוגיים לחלוטין. עקב כך, האפליקציה משמשת גם את כל הרשויות המטפלות במעיינות, כמו רשות העתיקות, רשות הטבע והגנים קק"ל ועוד. לדברי ד"ר יובל ארבל, מנהל תחום המים באקופיס ידידי כדור הארץ, "מדובר באפליקציה הנותנת גם למטיילים באזור וגם לרשויות שמטפלות במעיינות, מידע על מעיינות ירושלים. המידע מתייחס לסביבת המעיינות וכולל סיכונים ואיומים קיימים, עתיקות, בעלי חיים, נופים ועוד. כמובן, שלצד המידע המוצג, אנו קוראים לציבור לשמור על המעיינות וסביבתם".

האפליקציה פותחה כחלק מעבודה, הכוללת סקר ותוכנית אב לשימור ושיקום המעיינות בהרי יהודה בשיתוף עם גופים רבים נוספים, כמו רשות הטבע והגנים, רשות העתיקות, החברה להגנת הטבע, קק"ל והמשרד להגנת הסביבה.

כרגע האפליקציה זמינה להורדה ברשת ובהמשך תהיה גם בסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully