וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף: צפו בהר הגעש הפעיל ביותר בכדור הארץ מתפרץ

הר הגעש קילוואה בהוואי נחשב לפעיל ביותר מסוגו, וההתפרצות העוצמתית האחרונה שלו אירועה רק לפני מספר חודשים. צלם תיעד בצורה מדהימה את הלבה, שאיימה להשמיד עיירה שלמה באי. צפו ב"דם הרותח של כדור הארץ"

צילום: Lance Page

הר הגעש קילוואה (Kilauea) שבהוואי נחשב לאחד מחמשת הרי הגעש מטיפוס חרוט מגן, שחברו יחד ויצרו את האי הוואי, ששייך לארה"ב. פירוש השם קילוואה בשפה המקומית הוא "פולט" או מתפשט" והכוונה היא ללבה הרותחת שיוצאת מהר הגעש הפעיל והמרהיב הזה.


עוד מקומות מופלאים בעולם בוואלה! תיירות:
זו לא פאטה מורגנה: נווה המדבר הכי מטריף בעולם
אסקפיזם רטוב: הבריכות המדהימות בעולם שיצר הטבע
צפו: העיר האבודה שהתגלתה אחרי מאות שנים מתחת למים
תחזיקו חזק וצפו: המפלים הכי מטורפים בעולם


הר, שנחשב בפולחן של אנשי הוואי כביתה של אלת הר הגעש פלה, מוציא לבה, כך לפי האמונה, כל אימת שהאלה רותחת מזעם. ואכן, נראה שבאלה מתרגזת לא מעט, היות וקילוואה הוא הר הגעש הפעיל ביותר בפלנטה שלנו - מה שהפך אותו גם לאטרקציה תיירותית בהוואי, מעבר ליעד גלישה נהדר.

בחודש ספטמבר 2014 נכנסו אנשי הוואי לכוננות, לאחר שמקילוואה פרץ קילוח לבה גדול, שזרם עד למרחק של קילומטר וחצי מהיישוב פאוהה (Pahoa) באי. חנויות, בתי ספר ושאר מוסדות באי נסגרו מאימת ההר, בעוד הלבה איימה לחצות את העיירה.

התפרצות הר געש קילוואה בהוואי. צילום מסך
אמא אדמה עלולה להתפרץ בכל רגע. הר הגעש קילוואה/צילום מסך

הר הגעש עלול להתפרץ בכל רגע

הצלם והיוצר המקומי, לאנס פייג', היה בהוואי באותו זמן, והחליט לתעד את מה שהוא מכנה "הדם הרותח של כדור הארץ". "לראות את הר הגעש בפעולה גורם לך להרגיש קטן", אמר לאתר ה-Huffington Post הבריטי. "זה גורם לך להרגיש כמו יצור קטנטן על סלע ענק, מרחף בחלל. זה גורם לך להרגיש חסר אגו כשאתה רואה את הכוח שקיים מתחת לאדמה שאתה נמצא עליה".

אז במשך שבועיים שלמים הוא חיפש את קילוחי הלבה של ההר ותיעד את הזרימה המדהימה של העיסה הרותחת. כרגע הלבה נעצרה, אך לפי מומחים עדיין פעילה ועלולה להתפרץ בכל רגע.

באמצעות צילום של טכניקת צילום מהיר (time-lapse), שבה משתמשים כדי לתעד אירועים שקורים במשך זמן רב, כמו פרח שצומח, או חילוף בין יום ללילה, הצליח פייג' לתעד את יופיה של אמא אדמה וההרס שהיא יכולה להביא לאנושות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully