וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די לישראלי המכוער: הרפורמה שתהפוך אותנו לאומה הנחמדה בעולם

ג'ימי זוהר, דעה

24.3.2015 / 13:08

תופעת הישראלי המכוער מתרחשת כבר שנים בבתי מלון, טיסות ובחו"ל. לקראת חופשת פסח ויציאת עמישראל לנופש, קורא ג'ימי זוהר, יו"ר איגוד בתי המלון בתל אביב רבתי, לרפורמת "סטארטפ הנימוסים", שתהפוך אותנו ל"ישראלי היפה". האמנם?

הישראלי המכוער מכה שנית: אורחים תקפו פקיד בבית מלון. תמונות גולשים
אנחנו יכולים להיות אומת הנימוס? התקיפה במלון באילת/תמונות גולשים

רק מצלמה אחת נדרשה כדי להעיר את הציבור הרדום, מצלמת סמארטפון קטנה שתיעדה בצורה הטובה ביותר את מה שעשרות מצלמות אבטחה מתעדות כל יום: אותנו. סרטונים מהחודש האחרון חושפים פעם אחר פעם את הצד הלא מחמיא של הישראלים שמצטלם רע.

ויכוחיים קולניים על נדנדה בגן משחקים, איומים וקללות על ממרח שוקולד, חנייה אסורה בחניית נכים ועוד המון סיפורים שחצו את גבול הטעם הטוב מובילים לתואר המושמץ והמביך "הישראלי המכוער".

האירועים האלימים בטיסת ישראייר, או בבית המלון אינם מקרים חריגים בכל הקשור ליחס של הלקוחות לנותני השירותים. כמנהל בתי-מלון מזה 30 שנה, "הישראלי המכוער" כפי שמגדירה אותו התקשורת אינה תופעה חדשה, אלא להפך, זו התמודדות יום יומית שאינה רווחת רק בענף המלונאות. זה קורה כל יום ובכל מקום, החל מזריקת פסולת בשטח בריכה ציבורית וכלה בנהגים שחותכים בכביש או חונים בחניות נכים: אירועים שכאלו הם כמעט עניין שבשגרה - הישראלי המכוער רוצה הכל כאן ועכשיו ללא התחשבות בצרכיהם ובכבודם של הסובבים אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתקלים בו בכל מקום - הישראלי המכוער ב"טיסת השוקולד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יותר מ-50% מאיתנו נתקלו בהתנהגות מבישה בחו"ל

"זה קורה כל יום ובכל מקום, החל מזריקת פסולת בשטח בריכה ציבורית וכלה בנהגים שחותכים בכביש או חונים בחניות נכים"

קשה להתעלם מהדימוי שנוצר לנו בעולם כולו. המוניטין המפוקפק של התייר הישראלי גורם נזק רב לתדמית שלנו שגם ככה סובלת מבעיות שונות. סקרים הראו כי יותר מ-50% מאיתנו נתקלו בהתנהגות מבישה בחו"ל ולצערי נתונים אלו אינם מפתיעים אותנו כישראלים. עד כה, נעשו ניסיונות שונים לטפל בתופעת "הישראלי המכוער" על ידי רשימות שחורות והחרמת מתן שירותים, ללא ספק פעולות לגיטימיות אך מזעריות. עלינו לראות בצורך במיגור התופעה לא פחות ממשימה לאומית ולכן יש עלינו להנהיג מדיניות של רפורמה כללית ונרחבת.

באמתחתי הצעה פרקטית שביכולתה להתנות כלי מרכזי שכל כך חסר לנו כישראלים: נימוס. רפורמת "סטארטפ הנימוסים" נקרא לה, והיא תחלוש על כל מוסדות החינוך ותקנה כבר משלב הגן לימודי נימוסים והליכות.

במסגרת תכני הלימוד הילדים ילמדו נימוסי שולחן ואכילה, תרבות השיחה והדיון, ערכי סובלנות וסבלנות, קודי התנהגות בינלאומיים בחברות זרות וכדומה. הרפורמה תעניק כבר בשלבים מוקדמים של חינוך הילדים כלים ומיומנויות חברתיות, שלהם הם נזקקים ומטרתה העיקרית תהיה לסגל לילדים ערכים נעלים יותר וכבוד לאחר ולשונה מהם.

אני קורא לממשלה החדשה לשים נושא זה בראש סדר העדיפויות. הגיע הזמן ש"הישראלי המכוער" יהפוך ל"ישראלי היפה". יש לנו את האפשרות להיות לא רק אומת טכנולוגיה ומדע, אלא אולי, אם נשקיע מספיק, גם לאומה הנחמדה בעולם.

הכותב מנכ"ל מלון קרלטון תל אביב יו"ר איגוד בתי המלון בתל אביב רבתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully