וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה ברשת: דף פייסבוק "נלחמים בישראלי המכוער"

3.3.2015 / 10:24

עמוד פייסבוק חדש קורא לישראלים לשתף בתופעות מכוערות שבהן נתקלו. מאחורי היוזמה עומדת קבוצת הדקה ה-90, שמצהירה: לא נמכור ולא ניתן שירות לישראלי המכוער, הגיע הזמן לשים קץ ולייצר הרתעה מהישנות התופעות האלה

דף הפייסבוק נלחמים בישראלי המכוער. פייסבוק, צילום מסך
קוראים לכם להלשין. מתוך דף הפייסבוק "נלחמים בישראלי המכוער"/צילום מסך, פייסבוק

בעקבות התקריות האלימות האחרונות של תיירים ישראלים כנגד נותני שירות בטיסה ובמלון, הוקם עמוד פייסבוק, הקורא לישראלים לשתף תופעות של הישראלי המכוער ומקרים שבהם נחשפו או היו חלק מאירוע חריג של התחצפות, אלימות או זלזול בנותני שירותים או בציבור הרחב, ובכך לייצר הרתעה שתצמצם את התופעה.

מאחורי היוזמה עומדת קבוצת הדקה ה-90, שהחליטה להרים את הכפפה ולעבור מדיבורים למעשים ולצאת למאבק תחת הכותרת "נלחמים בישראלי המכוער". עמוד הפייסבוק שהקימה לטובת המאבק צבר עד כה יותר מ-1,100 לייקים בתוך 24 שעות בלבד.

רק לפני כמה חודשים פורסם בוואלה! כי חברת נסיעות נוספת, פליי קלאב, הצהירה כי היא אינה רוצה ערסים בטיסותיה ובעלי החברה אף הוסיף: "לא רוצה את כל ה'בּררה' הישראלית". כאמור, ה"ישראלי המכוער" עושה לעצמו שם (רע) בעולם וגם בארץ, והיום מכריזה הדקה ה-90 שהיא לא תיתן שירות לישראלי המכוער וקוראת לחברות אחרות בענף התיירות והשירותים להחרים ישראלים שמתחצפים, נוקטים באלימות או פוגעים בעובדים ולא למכור להם או לתת להם שירות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא לתת שירות לישראלים שמתפרעים. טיסת השוקולד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הישראלי היפה צריך לשתף בתופעות מכוערות שבהן הוא נתקל

שחר תורג'מן, מנכ"ל קבוצת הדקה ה-90, אמר: "במשך יותר מדי שנים שתקנו כי לימדו אותנו לחשוב שהלקוח תמיד צודק. נכון שב-95% מהמקרים הלקוח אכן צודק, אבל רק עד שזה מגיע לפגיעה בעובדים שלי או בלקוחות אחרים שסובלים מההתפרעות. אם לא נטפל בתופעה הזאת כאן ועכשיו בישראל, אל לנו להתפלא כשנפגוש את הישראלי המכוער בבית המלון ביוון, מבעיר שמורת טבע בצ'ילה, חותך תורים בשדה התעופה או חונה בחניית נכים. אני קורא למנהלי חברות לעשות כמונו ולא לתת שירות, או למכור למיעוט הקולני שמוציא לישראלים שם רע בכל העולם.

"משרד התיירות מוכרח להוביל חקיקה ואכיפה שתעקור את התופעה הזו מהשורש ותייצר הרתעה, בין אם על-ידי הטלת קנסות גדולים על המתפרעים או אף עונש מאסר".

בתוך כך, גם משרד התיירות זימן אנשי בטחון ומשטרות תיירים ברחבי הארץ לדיון מעמיק ודחוף בסוגיית הישראלים האלימים, וכיצד יש לנהוג בתיירים שמתפרעים מול נותני שירות. במשרד חוששים שהאירועים האחרונים יפגעו בתדמית שיש לישראל כמוצר תיירותי בעולם. "הישראלים הנופשים בארץ וגם אלה היוצאים לחו"ל, צריכים להבין שהם השגרירים של ישראל", אמר מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי.

אז לצורך העלאת המודעות לתופעה המצערת, נפתח עמוד הפייסבוק הנ"ל, שבו הישראלי היפה יכול לשתף בתופעות מכוערות בהן הוא נתקל, ובאמצעות הפומביות של המעשים לגרום לישראלי המכוער לחשוב פעמיים לפני המעשה המביש הבא. אולי שיתוף ההתנהגות המבישה של ישראלים תביא לירידה בפעילות הגסה של ישראלים כנגד מי שבסך הכל מבצע את חובותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully