וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה: חופשות גייז יהודים באושוויץ בשילוב מסיבות

9.2.2015 / 0:01

חברת תיירות גייז אמריקנית משווקת חבילות נופש להומואים יהודים, שיכללו ביקור במחנות השמדה בפולין וצ'כיה, ובסיומו חגיגות עד אור הבוקר במצעד הגאווה בפראג. "אנחנו חוגגים את ההמשכיות", אומר מייסד החברה, נכד לניצולי שואה

מודעת טיול גייז יהודים בפולין. Hebro,
גאים לבקר? מודעת הנופש של הגייז לסיור המחנות/Hebro

משלחות נוער היוצאות למסע בפולין, הן עניין שבשגרה. כך גם קבוצות סטודנטים וקציני צבא, שמבקרים באתרי ההשמדה ומקבלים עדות מוחשית ככל הניתן לזוועות שהתחוללו בימי השואה.


עוד על גאווה ותיירות:
גאווה עולמית: ערים גיי-פרנדלי בגלובוס
גיי באל. איי: בילוי צבעוני בעיר המלאכים
ניו יורק גאה: חלומות מתוקים עשויים מזה


אבל מתי בפעם האחרונה שמעתם על משלחת גייז המסיירת במחנה אושוויץ? חברת מסיבות אמריקאית בשם "היברו" (Hebro), שמארגנת מסיבות ליהודים הומוסקסואלים בניו יורק, הקימה לראשונה קבוצת טיולים לפולין ולפראג, המיועדת ליהודים הומואים שמעוניינים לשלב חקר היסטורי ותרבותי ביחד עם מסיבות מטורפות.

הטיול, שיתקיים בתאריכים ה-8 עד ה-16 באוגוסט, כולל סיור מורשת יהודי בפרבר קז'ימייז' שבקרקוב, פולין, שבו חיה קהילה יהודית ענפה עד מלחמת העולם השנייה, ביקור באתרים שהוזכרו בסרט "רשימת שינדלר", כניסה לבתי כנסת היסטוריים וסיור במחנות הריכוז טרזיינשטט בצ'כיה, ובאושוויץ שבפולין. הטיול ייחתם במצעד הגאווה בפראג, שיכלול חגיגות עד אור הבוקר.

"יש הרבה אנשים שהרימו גבה ושאלו איך אפשר לרקוד ולחגוג אחרי ביקור במחנה ריכוז, אבל בעיניי זה כמו הטיולים של ישראליים שהולכים למחנות כדי לחגוג את ההמשכיות", אומר ג'ייסון ליטמן, מייסד החברה. ליטמן, שמחזיק בזהות הונגרית יחד עם הדרכון האמריקאי שלו, הוא נכד לניצולי שואה. "אחרי שסבא וסבתא שלי שרדו את אושוויץ הם חזרו לבודפשט, ורק אחרי המהפכה ההונגרית סביב 1956 הם הגיעו לניו יורק. מעולם לא הצלחתי להבין למה הם שבו לביתם בהונגריה אחרי המלחמה", הוא מוסיף.

שלט אשוויץ, העבודה משחררת. AP
לא מעט הומואים נרצחו כאן בשואה. אושוויץ/AP

כ-15 אלף הומוסקסואלים נכלאו במחנות ריכוז בשואה

הסיור של ליטמן הוא הראשון מסוגו, והוא לא היה בטוח עד כמה הרעיון יתקבל. "ידעתי שאני נוגע בטריטוריה לא נודעת ותהיתי לעצמי מי ירצה לצאת לטיול כזה. אבל הרבה אנשים אמרו שזה רעיון נפלא, ומפתיע שרק מעטים יודעים כמה הומוסקסואלים נרצחו בשואה".

במהלך שלטון הנאציזם בגרמניה, יותר מ-100 אלף גברים נעצרו תחת חוקים נגד הומוסקסואליות, בטענה שהומואים הם "אויבי המדינה". כ-50 אלף גברים שהורשעו, ריצו תקופות מאסר, בעוד שרבים סורסו וכ-15 אלף הומוסקסואלים נכלאו במחנות ריכוז בשואה.

"המטרה של המשלחת, היא להציג כיצד 70 שנה לאחר השואה היהודים פורחים והחיים של ההומוסקסואלים עברו כל כך הרבה שינויים, אומר ליטמן. "חלק חשוב מהסיור הזה הוא היכולת לגרום לנו להעריך את האבולוציה של קהילת היהודים וקהילת ההומוסקסואלים, את תרומתם לחברה וכיצד ממשלות ברחבי העולם מקדמות בברכה את שני המיעוטים האלו. ללכת לאותם אתרי שואה עוזר לנו להבין כמה התקדמנו מאז הימים הנוראיים ההם".

אז כמה תעלה לכם החופשה? מי שיזמין חבילת נופש עד ה-15 במרץ 2015 יישלם 2,999 דולרים ל-9 ימים, כולל ארוחות, כניסה לאתרים, טיסה מוורשה לפראג, אוטובוס מלווה והדרכה. לאחר מכן התעריף יעלה 3,099 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully