וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואל ד'יזר: עיירה שחיה בשביל עונת הסקי

שי ארזואן

3.2.2015 / 10:22

חופשת סקי בחו"ל כבר מזמן לא שמורה לבעלי ממון. בקלאב מד כמעט כל אחד יכול להרגיש אוליגרך בלי לשבור קופת גמל, עם פינוקים 24/7 בלוקיישן קר ומושלג, שמהווה אופציה מפתיעה לחופשה מרעננת

קלאב מד ואל דיזר. קלאב מד,
כאן זה לא החרמון. אתר הסקי של קלאב מד בוואל ד'יזר, צרפת/קלאב מד

כשהייתי בן ארבע או חמש ביקרתי עם המשפחה באתר החרמון. זו היתה הפעם הראשונה והאחרונה שגלשתי סקי בשלג, אם אפשר לקרוא לאותו מרקם בוצי-ברדי בשם "שלג", ואם אפשר לקרוא להחלקה על שקית זבל שחורה "גלישה". ועם הניסיון המועט הזה, נשלחתי להתארח באתר הנופש קלאב מד ואל ד'יזר שבאלפים הצרפתיים. שקיות זבל שחורות לא תמצאו כאן.

אחרי נחיתה בשדה התעופה של ז'נבה, שאחריה שלוש שעות נסיעה לכיוון ההרים, הגענו לאתר המושלג קבוצה קטנה של ישראלים, שרובה חסרת ידע מוקדם בסקי. למזלנו הגענו בתקופה קצת יותר "ידידותית" למטייל הישראלי, שהקור המקפיא זר לו. את פנינו קיבלו בקתות עץ מסורתיות, מלונות ובתים להשכרה. בתוך מרכז העיר שמשתרך על פני רחוב ארוך מספר מסעדות ופאבים ואינספור חנויות להשכרת וקניית ציוד סקי, בגדים ואביזרי אופנה מתאימים.

קלאב מד ואל דיזר. קלאב מד,
עיירת סקי שכל מטרתה והוויתה היא סיפוק צורכיהם של חובבי גלישה. ואל ד'יזר, צרפת/קלאב מד

כמו באגדה קסומה

קצת רקע על העיירה היפהפייה ואל ד'יזר. מדובר באחד מאתרי הסקי הפופלריים בצרפת בזכות מגוון מסלולים המותאם לרמות שנות, מזג האוויר הנוח, כמויות השלג הנדיבות בדרך כלל, ומערכת התחבורה המצוינת בעיירה, החל מהאוטובוסים וההסעות לאתרים ולמסלולים ועד לרכבלים הנוחים (אך המפחידים): ואל ד'יזר היא עיירת סקי שכל מטרתה והוויתה היא סיפוק צורכיהם של חובבי גלישה ברמות שונות, שבאים מרחבי אירופה בעונת הסקי - מנובמבר עד מאי. במהלך העונה, ממש כמו באגדה קסומה, המקום יקום לתחייה, ואחריה העיירה כמעט תתרוקן מאדם.

ואל ד'יזר, השוכנת חמישה קילומטרים מהגבול עם איטליה, יוצרת יחד עם האתר Tignes, הצמוד אליו, את מתחם הגלישה הענק Espace Killy (על שם ז'אן-קלוד קילי, גולש סקי ואלוף אולימפי צרפתי), שחולש על 300 ק"מ של מסלולים מחוברים. קצת מספרים: באתר יש 82 מסלולים באורך 150 קילומטר, מתוכם 15 מסלולים ירוקים, 32 מסלולים כחולים, 21 מסלולים אדומים ו-13 מסלולים שחורים (סימון לרמות השונות, כמו בג'ודו). במקום עובדות עשרות מעליות כדי לתת מענה להבדלי הגבהים; גובה העיירה הוא 1,850 מטר, הנקודה הכי נמוכה נמצאת בגובה 1,550 מטר והגבוהה ביותר ב-3,450 מטר.

עוד באותו נושא

חופשה לבנה: מורה נבוכים למשפחה המורחבת

לכתבה המלאה
קלאב מד ואל דיזר. קלאב מד,
לילה של יום מפרך. קצת מנוחה אחרי הסקי באחת הפינות בקלאב מד ואל ד'יזר, צרפת/קלאב מד

כמו אסטרונאטים במשימת חלל

מתחילים. התלבשנו בבגדי הסקי החמים והמגינים, ופצחנו במשימת לבישת ציוד הסקי. אך המשימה הקשה עוד לפנינו - הליכה ברחבי הקלאב אל עבר מסלול הגלישה בנעליים הכבדות והמגושמות. נראינו יותר כמו אסטרונאטים במשימת חלל מאשר כמו חבורת גולשי סקי. הקבוצה שלנו, שהורכבה מפחדני שלג אך אמיצי לב, הונהגה על ידי המדריך החביב פרנק.

ביום הראשון קיבל אותנו מזג אוויר קריר ושכבת שלג לא מספקת, כפי שידעו לספר ותיקי המקום, כיוון שחורף 2014 הגיע מאוחר. כעבור החלקות ונפילות הגענו למסלול. כבר בכניסה חלקנו רצה לזרוק את המגלשיים ולפרוש, אבל בעידודו של פרנק, יצאנו לדרך. השיעור הראשון כלל היכרות עם הצעדים הראשונים - איך עוצרים ואיך מחליקים, איך פונים ואיך מטפסים בחזרה למעלה. בזמן שפרנק זורק לנו מילות עידוד וחישול, לידנו חולפת חבורת עוללים אירופאים לבושים במיטב בגדי הסקי, תוך כדי צחקוק צרפתי והעפת שלג.

המזל שלנו הגיע ביום השני אחרי לילה סוער במיוחד שסיפק לכל האיזור שכבה עבה של שלג מפנק. את הגבעה הבתולית החליפה פסגת הר אימתנית בגובה אלפי מטרים, אליה הגענו בעזרת רכבל שסיפק לנו תצפית על האיזור כולו (תוך כדי פרידה בלב מיקירינו המחכים בבית). הפעם הרשינו לעצמנו להתפרע על השלג ולהפגין ביצועים - עצירה, שינוי כיוון והחזקת המגלשיים בצורה אנכית. גם ביכולות הגלישה שלי ניכר שיפור רב, וכשנפלתי על הפנים עם פישוק באוויר, פרנק שיבח אותי ואמר לי שאני נופל מצוין. כעבור שני ימי למידה כואבת, אפשר להגיד שהמפתח טמון ביכולת לשחרר ופשוט ליהנות, כי ברגע שמבינים את הטריק, מתמכרים ללבן.

ילדה לובשת בגדי סקי בשלג. ShutterStock
עוללים אירופאים יגלשו על פניכם ויצחקקו/ShutterStock

מבחוץ בקתת עץ, מבפנים ארמונות

אבל היו עוד כמה דברים מלבד סקי - אלה הפינוקים מסביב לשעון של קלאב מד. זה מתחיל מרגע ההגעה משיעורי הסקי המפרכים: צוות המועדון עורך למגיעים מסיבה קלילה הכוללת יין חם ונשנושים, כשהמוזיקה והנוף ההררי מסביב משדרגים את האווירה. אנחנו התארחנו במתחם הסוויטות שהצטרף למועדון הוותיק לפני פחות מארבע שנים.

הסוויטות הגדולות והמפנקות מתגאות בחמישה קלשונים (המקבילה הכוכבית למלונות), וצריך להוריד ווייז רק כדאי להתמצא בחדר הארונות הענק. מיטת הקינג סייז עצומה, חדר הרחצה ענקי, המיני בר מפנק, וגולת הכותרת היא המרפסת שצופה היישר להרי השלג הקרובים ומספקת תצפית מרהיבה על האתר. נדמה שהחדרים עוצבו כדי שיהיה קשה לעזוב אותם, אבל אנשי המקום עושים הכל כדי להוציא אתכם מהם בעזרת לו"ז מלא בפעילויות.

המילה השנייה הכי נפוצה כאן אחרי "סקי" היא "אלכוהול", ויש סיכוי שאחרי שבוע באתר, תירשמו לסדנת 12 השלבים של אלכוהוליסטים אנונימיים - היין נשפך כמים, למבקרי המתחם החדש יש גישה ללאונג' שעובד מבוקר ועד לילה ומציע לאורחים שתייה חריפה מובחרת, קוקטיילים ונשנושים ללא הפסקה. מה עושים כשהלאונג' נסגר? יורדים לבר שעובד עד השעות הקטנות של הלילה וממשיכים לשתות. בחצר המושלגת יש ג'קוזי המציע לאורחים האמיצים חוויה בלתי נשכחת. בקלאב יש בכל לילה מסיבות נושא (לקלאב אין כניסה מתחת לגיל 12), בהן תוכלו לחזות בפקיד הקבלה שקיבל את פניכם בבוקר רוקד לצלילי דודו אהרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המילה השנייה הכי נפוצה כאן אחרי "סקי" היא "אלכוהול". כפר הנופש בלילה בוואל ד'יזר, צרפת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תשובה מוחצת גם לאכלן הבעייתי והגחמני ביותר. ואל ד'יזר, צרפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניקוי רעלים אולטימטיבי

והפינוק ממשיך. במקום גם מרכז ספא המציע אינספור מסאז'ים, טיפולים קוסמטיקאיים, סלון שיער ואמבטיות מרגיעות ומפנקות, חמאם ובריכה מחוממת וגם חדר כושר.

גאוות המקום הוא האוכל. חדר האוכל במקום יספק כל חובב אוכל בעייתי וגחמני ככל שיהיה. מבחר הגבינות, הירקות, הפחמימות והבשר לאורך כל היום הוא באיכות גבוהה וללא הגבלה, מה שיספק את הישראלים הגרגרנים ואת אלו שצריכים להתחמש לקראת הפעילות הגופנית. במקום פועלת מסעדת שף (שקצת איכזבה לעומת חדר האוכל המרשים, שלא נפל ממנה ברמתו).

אחד מרגעי השיא של הטיול היה כשוויתרנו באחד הימים על מנוחת הצהריים וביקרנו בפולי דוס (Folie Douce). על פסגת הר בגובה אלפי מטרים, אחרי נסיעה ארוכה במיוחד ברכבל, התקיימה מסיבה ענקית עם הרבה אלכוהול וריקודים לחימום האיברים הקפואים והמון גולשים וגולשות יפים בקטע מעצבן.
הנוף המהפנט שמסביב, בתוספת התמהיל של אוויר נקי וחיוכים מכל עבר יספקו לכם ניקוי רעלים טבעי שיספיק בדיוק עד הטיסה חזרה לארץ.

סקי. ShutterStock
המון גולשים וגולשות יפים בקטע מעצבן/ShutterStock

הכותב היה אורח של קלאב מד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully