וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהגודל כן קובע: מרחבי הסקי הגדולים בעולם

25.1.2015 / 0:01

גודל מרחב הגלישה הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על בחירת אתר הסקי לחופשת החורף השנתית. אז למה לכם להצטופף? קבלו את חמשת מרחבי הגלישה המחוברים הגדולים בעולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבוריאז/מערכת וואלה!, צילום מסך

למי שרוצים לגמוא קילומטרים עם המגלשיים או הסנובורד, ולא מוכנים לחזור על אותו מסלול פעמיים, גודל מרחב הגלישה הוא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על בחירת אתר הסקי לחופשת החורף השנתית. עבור כל אותם גולשים, קיבצנו לכדי רשימה אחת את חמשת מרחבי הגלישה המחוברים הגדולים בעולם.

Portes du Soleil, צרפת-שוויץ

מרחב הגלישה המחובר הגדול בעולם מאגד בתוכו 650 ק"מ של מסלולים המתפרשים על פני שווייץ וצרפת גם יחד, 11 סנופארקים, 196 מעליות וכמות מרשימה של מרחבי פרירייד. גולשים בכל רמה וסגנון פוקדים מדי חורף את אחת מ-12 עיירות הסקי שמרכיבות את מרחב הגלישה העצום הזה. ,Avoriaz היא הגבוהה ביותר מבין העיירות ואחת הידועות שבהן. העיירה מציעה גישה למסלולים מגוונים שחלקם פונים לצפון (ועל כן בעלי שלג שמור היטב) וסנופארקים. מכיוון שהיא תוכננה מראש כיעד סקי, היא נבנתה בגובה 1,800 מטר ומלונותיה, רובם ככולם, מציעים גלישה הישר מסף הדלת (Ski-In/Ski-Out). כדי לשוות לה מראה קסום ונקי יותר חל איסור להיכנס אליה עם כלי רכב וההתניידות ברחובותיה נעשית באמצעות מגלשיים, כרכרות רתומות לסוסים או פשוט בגישה הכי אולד-סקול שיש: ברגל. בין העיירות הנוספות במרחב ניתן למנות את Morzine, Chatel ו-Champery.

סה"כ: 650 ק"מ
ירוקים – 12%
כחולים – 43%
אדומים – 36%
שחורים - 9%

Les Trois Vallées, צרפת

מרחב "שלושת העמקים" נחשב בעיני רבים למרחב הגלישה הטוב בעולם. מערכת מסועפת ומתוקתקת המונה לא פחות מ-180 מעליות ואינספור מסלולים מטופחים נפרשת מ-Courchevel, דרך Meribel ועד ל-Les Menuires ו-Val Thorens, עיירת הסקי הגבוהה ביותר באירופה. 600 הק"מ שמשתייכים למרחב הגלישה משרתים גולשים בכל רמה, החל במתחילים שנהנים מגישה חינמית למסלולי אימונים כמעט שטוחים שצמודים לעיירות, דרך הגולשים הממוצעים שיכולים לצבור קילומטראז' בנוחות, ועד למקצוענים שמגיעים לחורף שלם. לחובבי הפרירייד ולגולשים המתקדמים מובטחת כמות נאה של מסלולים שחורים מאתגרים ושלל אוף פיסטים. שמונה עיירות הסקי במרחב מציעות אפשרויות לינה במגוון מחירים – מבקתות סקי לאלפיון העליון, דרך מלונות בכל דירוג כוכבים אפשרי ועד לדירות Ski-In/Ski-Out בשירות עצמי.

סה"כ: 600 ק"מ
ירוקים – 16%
כחולים – 40%
אדומים – 34%
שחורים - 10%

עוד באותו נושא

השלג עשה לכם חשק? הכל על חופשות סקי באירופה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סקי בוואל טורנס/מערכת וואלה!, צילום מסך

Paradiski, צרפת

היה היו שני אתרי סקי נפלאים בצרפת: Les Arcs ו-La Plagne. הגולשים נהרו אליהם בזכות שלג איכותי, מלונות Ski-In/Ski-Out ותחזוקת מסלולים נהדרת. אבל היה זה רק לאחר בנייתו של הרכבל Vanoise Express, שמסוגל לנייד כ-4,000 גולשים מדי שעה, ששני האתרים חוברו יחדיו ליצירת מרחב ה-Paradiski. כשמו כן הוא: גן עדן לגולשים. מרחב הגלישה נמתח על פני 425 ק"מ של מסלולים, שלפחות 70% מתוכם בגובה 2,000 מטרים ומעלה. יש כמות מרשימה של מסלולים לגלישה רכה ונעימה עבור גולשים מתחילים ובינוניים, כמו גם לא מעט מסלולים מיוערים לגלישה בתנאי ערפל וראות לקויה, וכמובן סנופארקים ואוף פיסטים למתקדמים וגולשי סנובורד. גם לז ארק וגם לה פלאן מהוות יעד מועדף בקרב משפחות, תודות לגישה נוחה למסלולים, ריבוי בתי ספר לגלישה ופעילויות מותאמות לילדים.

סה"כ: 425 ק"מ
ירוקים – 5%
כחולים – 52%
אדומים – 28%
שחורים – 15%

רכבל סקי לה פלאן האלפים הצרפתיים. סקידיל,
רכבל לאתר לה-פלאן באלפים הצרפתיים/סקידיל

Sella Ronda, איטליה

לבו של מרחב הגלישה שבהרי הדולומיטים, צפונית לוונציה, הוא מערכת מעגלית של מסלולים סביב קבוצת מצוקים הקרויה Sella והקושרת בין ארבעה עמקים ליצירת מגרש משחקים לבן וענק. Val Gardena, Alta Badia, Arabba/Mamolada ו-Val di Fassa מציעים יחדיו לא פחות מ-420 ק"מ של מסלולים, שמרביתם מיועדים לגולשים ברמת גלישה בינונית. ב-Val Gardena ובקרחון Marmolada שב-Arabba מחכים גם אתגרים בדמות אוף פיסטים שכדאי לעשות בליווי מדריך ו-Val di Fassa מציע סנופארק מוצלח, אבל מוקד המשיכה העיקרי הוא עיירות בעלות קסם מסורתי ונופים אלפינים דרמטיים שמלווים את הגולשים לאורך היום ובזמן לגימת משקה על מרפסת שמש אקראית. אפרופו שמש, האזור זוכה לאחוזים נאים של ימי שמש בעונה (כ-70%). ייחוד נוסף של המרחב הוא באפשרות להתחיל ולסיים את היום באותה נקודה מבלי לחזור על מסלול פעמיים (בזכות מערכת מעגלית של מסלולים ורכבלים שמקיפים את המצוקים עם ונגד כיוון השעון).

סה"כ: 420 ק"מ
כחולים – 38%
אדומים – 53%
שחורים - 9%

סקי סלה רונדה באיטליה. סקידיל,
סלה רונדה/סקידיל

Zermatt-Cervinia, שוויץ-איטליה

360 ק"מ של מסלולים המשתרעים על פני איטליה ושוויץ יוצרים אמנם מרחב גלישה ענק אחד, אך הניגודיות בין שתי המדינות הללו עזה כל כך גם על השלג עד שלא ניתן להתעלם ממנה.

Cervinia שבאיטליה מציעה תערובת אקלקטית של סגנונות בנייה, מחירים סבירים ומסלולים נוחים שמתאימים בעיקר לגולשים מתחילים ובינוניים. Zermatt שבשוויץ, לעומת זאת, היא עיירה יפיפייה נטולת כלי רכב, שמשלבת באופן מופתי סגנון בנייה ומודרניות, אך היא גם יקרה באופן ניכר. המסלולים שבסביבתה מגוונים ומציעים שלל אפשרויות גם לגולשים שרמתם גבוהה וגם לגולשי פרירייד.

סה"כ: 360 ק"מ
כחולים – 21%
אדומים – 61%
שחורים - 18%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully