וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת הישראלים: כך תטוסו בזול ב-2015

תמר גרזון

18.1.2015 / 11:50

איך תצאו לקוויקי באירופה מבלי לשלם הרבה? באיזה שדה כדאי לנחות כדי להפחית עלויות? באילו אתרים כדאי לעשות השוואת מחירים? ועוד 7 טיפים חשובים שיוזילו לכם את הטיסה השנה

אקספוז, בגד ים, בגדי ים, חוף. ShutterStock
אפשר לצאת לנופש זול השנה. צריך רק לדעת איך/ShutterStock

אנחנו בני מזל - הסבים והסבתות שלנו בקושי יכלו לדמיין מה זה אומר להגיע למדינה אחרת, שלא לדבר בכלל על להגיע לשם במטוס. ואנחנו? אנחנו יכולים לבחור ולתכנן את הטיסה הבאה ולהחליט מה הדרך הכי נוחה להגיע ליעד הנבחר וכמה כסף נוציא.


עוד טיפים לפני חופשה בוואלה! תיירות:
זהירות: 7 ההונאות שכל תייר חייב להכיר
איך לארוז לחופשה של שבוע במזוודת טרולי קטנה
איך להשתדרג למחלקה ראשונה: 15 טיפים


רבות דובר על השינוי הגדול שהביא עימו הסכם "שמים פתוחים" והצניחה של מחירי טיסות, ומכאן שכמעט כל אחד יכול לברוח ל"קוויקי" באירופה. אז טיסות סדירות למי שרוצה לתכנן מראש - יש! טיסות צ'רטר למי שספונטני - יש! טיסות לואוקוסט למי שרוצה לחסוך - יש!

עכשיו, איך בוחרים? אז הנה כללי הזהב שיעשו לכם סדר אחת ולתמיד, איך באמת אפשר להשיג טיסות זולות.

יצאנו לדרך.

1. תכננו מראש

חוק מספר אחד בהזמנת טיסות הוא תכנון מראש. ככל שתזמינו זמן רב יותר מראש, כך מחיר הטיסה יהיה נמוך יותר. בטווח הזמן של לפחות 4 חודשים מראש לעונת השיא - כל האפשרויות עומדות בפניכם: תאריכים נוחים, בחירת מקום ישיבה במטוס, זמני טיסה, עם עצירת ביניים או בלי, וכמובן המחיר.

טיסות סדירות וטיסות לואוקוסט ניתן למצוא לניו יורק ליציאה בחודשי הקיץ באלף דולרים כחצי שנה מראש. אם תתמהמהו ותזמינו כרטיס שלושה חודשים מראש, מחיר הכרטיס יעמוד כבר על 1,600 דולרים, וברגע האחרון אותו כרטיס יעלה בין 1,900 ל-2,100 דולרים. מדובר על הבדל של כ-50%.

2. הכירו את ה-Off season

נכון שבקיץ זה הזמן הנוח לטוס מבחינת מזג אוויר, ובחגים אנחנו בין כה וכה בחופש וחבל לבזבז ימי חופש נוספים, אבל כל השיקולים האלה מייקרים משמעותית את החופשה ואת כרטיס הטיסה בפרט. ענף התיירות, כמו כל שוק, עובד על היצע וביקוש ולכן כאשר אין ביקוש המחירים יורדים. חברות התעופה, הסוכנים, הספקים, כולם מנסים להמציא את הגלגל - רק שתקנו.

ה-off season נמשך למעשה מאוקטובר עד מרץ, שזה לא מעט זמן, כאשר אוקטובר ומרץ באופן ספציפי עדיין יכולים להיות לפעמים יקרים - תלוי איך יצאו חגי ישראל. החיסכון יכול להגיע עד ל-30%. רק שימו לב, מחוץ לעונה יש לפעמים ימים ממוקדים שבהם פתאום תחזו בקפיצת מחירים, כאילו שוב מדובר בשיא העונה. לתשומת לבכם - גם מחוץ לעונה יש "פיקים" לפי אירועים נקודתיים, כמו פסטיבל המסכות שמתקיים בוונציה בפברואר, או תערוכות בינלאומיות וגם חגים כמו הכריסטמס וחג ההודיה, שמייקרים שוב את כרטיסי הטיסה.

עוד באותו נושא

כל מה שצריך לדעת לפני שטסים לואוקוסט

לכתבה המלאה
חופשה פרטית. ShutterStock
ככל שתזמינו זמן רב יותר מראש, כך מחיר הטיסה יהיה נמוך יותר/ShutterStock

3. תעשו השוואה

שוק התיירות כמו שהכרנו בעבר שינה לחלוטין את פניו. ענף התיירות בעולם ובישראל נמצא כיום באינטרנט, והוא מאפשר לכם להשוות ולמצוא את הדיל הטוב ביותר. מנועי השוואה כגון: קיאק, sky scanner ,momondo וטרווליסט בישראל, מרכזים מקסימום מידע ועסקאות מגורמים רבים ככל האפשר, ומאפשרים לבצע את כל החיפוש במקום אחד. רובם גם יסייעו לכם לעקוב אחרי שינויי המחירים במוצרים אותם חיפשתם ומשקפים את תוצאת החיפוש האופטימלית שלכם, המשקללת את המחיר יחד עם משך זמן הטיסה, למשל.

טיפ קטן - זכרו, בעולם התיירות המחירים משתנים כל הזמן. לצורך כך יש באתרים מסויימים כלי לעדכון אוטומטי שנקרא "התראות מחיר" עבור חופשות שאותן מבקש הלקוח להזמין. לדוגמה: אם אתם מחפשים חופשה לברצלונה בתאריך מסויים והמחיר נראה לכם יקר, הרשמו לשירות התראות מחיר ותקבלו ברמה יומית עדכון לגבי המחיר שינויי מחיר באופן אוטומטי.

4. מבצעים של חברות תעופה

בשנים האחרונות החלו חברות התעופה להציע מדי פעם מבצעים משתלמים במיוחד עבור טיסות. אל על, לדוגמה, מציעה ימי מכירה מרוכזים שעליהם היא מכריזה מספר ימים מראש. המחירים יכולים להתחיל מ-150 דולרים לטיסה ביעדים זולים, כמו אתונה, בוקרשט וביעדים רחוקים כמו; יוהנסבורג, הונג קונג ובנגקוק יציעו לפעמים הנחות מכובדות.

תקופת המבצעים לא תהיה במהלך שיא העונה, וימי המכירות יהיו מרוכזים בחודשי החורף - דצמבר, ינואר, פברואר או בחודש מאי. כדי לדעת מתי יתקיים המבצע הבא תצטרכו לעקוב אחרי כלי התקשורת והפרסומים השונים.

5. רוצה להיות חבר מועדון שלי?

חברות התעופה מעודדת אותנו להצטרף למועדון הצרכנים על-ידי מבצעים, כמה פשוט. השיטה קלה: ככל שתתמיד יותר לקנות כרטיסי טיסה דרך אותה חברת תעופה - כך תצבור יותר נקודות שהן שוות ערך לכסף ובאמצעותן תוכל לרכוש כרטיס טיסה. היתרון של חברי המועדון הוא כאשר חברות התעופה יוצאות במבצעים (ראו סעיף 4) לכלל הציבור - אז חבר המועדון הנאמן יכול לזכות בכפל מבצעים.

סוכני נסיעות סוכן נסיעות, גלובוס. ShutterStock
תמיד תעשו השוואה כדי למצוא את הדיל הטוב ביותר/ShutterStock

6. קופונים

גם לחופשות יש אתרי קופונים: בא לי חופש, גרופון תיירות, by2fly, מציעים גם כן חופשות במחירים זולים עבור חבילות יעודיות שהותאמו מראש עבור הקופון. תוכלו למצוא גם שם הזדמנויות למחירים טובים, אבל בעיקר ליעדים קרובים.

7. חיסכון עם טיסות לואוקוסט

טיסת לואוקוסט מספקת טיסה בלבד, שמשאירה את הנוסע "עירום" מתנאי הטיסה הסדירה. הטיסה אינה כוללת כבודה, הגשת ארוחה והושבה מראש. אם בכל זאת תרצו להוסיף את הנ"ל, תצטרכו להוציא עוד כסף. עבור הוספת כבודה תצטרכו להיפרד מכמה עשרות דולרים, עבור בחירת מושב עוד כמה דולרים וכמובן שגם עבור אוכל במטוס.

עם זאת, רוב יעדי טיסות הלואוקוסט שיוצאות מישראל הן לאירופה - זמן טיסה לא ממושך מדי של כחמש שעות, המאפשר להביא עמכם את האוכל מראש ולארוז באופן יעיל וקל. הזמן האידיאלי לרכישת כרטיס לואוקוסט הוא בין ארבעה לשישה חודשים לפני המועד המבוקש. חברות תעופה מסוימות משלבות עצירות ביניים המוזילות עוד יותר את מחירי הכרטיס, במיוחד אם יש לכם זמן.

8. אל תתעקשו לנחות בשדה תעופה מוכר

מחיר הכרטיס מושפע משני מרכיבים: מחיר הבסיס של הטיסה התלוי בהיצע או בביקוש, ומיסים. המיסים, כך מסתבר, משתנים בהתאם לשדות התעופה בהם בחרתם לנחות. אם תנחתו בהית'רו לונדון, הכרטיס יהיה יקר יותר לעומת נחיתה בלוטון, לונדון.

חברת תעופה מטוס. ShutterStock
בחברות לואוקוסט תשלמו אקסטרה על הכל, אבל באתם לטוס, לא?/ShutterStock

9. תהיו ספונטניים

טיסות צ'רטר מהוות פתרון לאלו מביננו שלא רוצים לתכנן מראש, והן "מתנהגות" בהתאם להיצע ולביקוש. אפליקציית "חוליו" הטריפה את השוק והנגישה את מוצר טיסות הצ'רטר, כך שניתן להזמין טיסה מהיום למחר. גם באתרי התיירות השונים תוכלו למצוא אזור שלרוב ייקרא - "טיסות ברגע האחרון" עם מחירים אטרקטיביים.

הזמן הטוב ביותר להזמין טיסת צ'רטר הוא בטווח של חודש וחצי עד שבועיים לפני מועד הטיסה. יכול להיות שברגע האחרון, אם יהיו מקומות פנויים, מחיר הטיסה יירד בצורה משמעותית בהתאם לביקושים. היעדים שאליהם תוכלו לטוס עם הצ'רטר יהיו בדרך כלל היעדים הפופולריים ביותר לאותה תקופה - אגן הים התיכון, אירופה הקלאסית ומזרח אירופה.

10. ומילה על קונקשיין

קונקשיין היא דרך טובה להוזיל מחירי טיסות, גם ליעדים קרובים. אנו נוטים לחשוב כי רק ליעדים רחוקים, כמו ניו יורק, הסידור הזה יכול להתאים, אבל בשנים האחרונות ניתן למצוא קונקשיין טוב גם ליעדי אירופה. אמנם תאריכו את הטיסה ליעד הסופי בשעה-שעתיים, אבל תוכלו לחסוך לפעמים עד 200 דולרים.

קונקשיין טוב לאירופה הוא כזה שלא תצטרכו להמתין מעל שלוש שעות לטיסת ההמשך. הנטייה שלנו היא תמיד לבחור לאירופה את הטיסה הישירה, אבל מי שבראש סדר העדיפויות שלו זה מחיר, זה בהחלט יכול להיות שיקול הגיוני עבורו. בניגוד לקונקשיין שמציעות הסוכנויות כעסקת חבילה, פחות מומלץ להרכיב לבד קונקשיין, מתוך הסיכון של איחור לטיסה הבאה. במקרה כזה אף חברה לא תוכל לפצות אתכם ולדאוג לטיסה חלופית עבור אותו כרטיס.


הכותבת מנכ"לית טרווליסט - אתר להשוואת מחירים בתיירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully