וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט שאחרי הסערה: 5 אירועים חינם לסופ"ש חורפי

שיא הסערה כבר מאחורינו, ואילו הסופ"ש עוד לפנינו: הכנו עבורכם חמישה אירועים ללא תשלום לסופ"ש מצוין לטיולים, תערוכות וגם מקומות מקורים מפי הגשם. אז קבלו ח"ח

נוף מצפה רמון. ShutterStock
אחרי מרכז המבקרים של רמון, חובה ללכת לתצפית. מצפה רמון/ShutterStock

1. מרמון לרמון, מצפה רמון

השלג המאיים לכסות גם את הר הנגב הוא סיבה נהדרת להדרים למצפה רמון. שם, על קצה המצוק, ידלגו להם יעלים חדי קרניים שיתבוססו בשלג וישלימו את התמונה הקלאסית של אירופה המושלגת, כאן אצלנו בלב המדבר.

אם אחרי המראות הלבנים והקור המדברי תחפשו מקום להתחמם בו, יש לנו המלצה חמה בשבילכם - מרכז המבקרים הוותיק של העיירה. המרכז עבר שיפוצים ושינויים ועכשיו הוא מזמן למבקרים חוויה מעוררת השראה, במסגרת פרויקט ההנצחה המיוחד של האסטרונאוט אילן רמון ובחיבור שבין שמיים לארץ ובין אדמה לחלל.

המרכז מציג את התהוות המכתש הגדול בעולם לצד תחנות חייו של רמון, החל מתקופת שירותו כטייס בחיל האוויר דרך האימונים בנאס"א, המשימה בחלל, סופה הטראגי ועד להנצחת בנו, הטייס אסף רמון. הסיור באתר מתחיל במבואה שנחצבה בסלע וממשיך לאולם המרשים שם נחשפים לדגם המעבורת קולומביה, שחרטומה נישא אל על כאילו היא מוכנה לשיגור. באולם מוצגים גם חליפת האסטרונאוט של רמון, יומניו האישיים, סרטיו מהחלל ושרידים מהמעבורת. כדי להגיע לקודקוד החללית נכנסים למעלית עגולה ועולים לקומתה השנייה, כשברקע נשמעים קולות האסטרונאוטים בדרכם לכן השיגור. בהמשך מוקרן סרט הסוקר את תחנות חייו, כשבסיומו עולה המסך ומעבר לקיר הזכוכית הגדול ניגלה המכתש במלוא תפארתו.

לאחר ההקרנה עוברים לאולם המציג את נפלאות המכתש ותופעותיו הגיאולוגיות באמצעות תערוכה, צילומים, דגמים מכאניים ומייצג הממחיש את היווצרותו.

מתי? שישי-שבת, 10-9 ו-17-16 בינואר (ללא תשלום במסגרת פרויקט "דווקא עכשיו"). בתיאום מראש.
איפה? מרכז המבקרים מכתש רמון.
לפרטים: 08-6588691.

מרכז מבקרים אילן רמון במצפה רמון. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
חוויה מדברית קצת שונה. מרכז מבקרים ע"ש אילן רמון במצפה רמון/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

2. כמעט חינם, יער חולדה

בשביל יום התלם, המציין את יום היווסדה של הקרן הקיימת לישראל, תנעלו מגפיים כדי להצליח לבוסס בבוץ (הבונוס הגדול לילדים). הקמתה של קק"ל הוכרזה בדצמבר 1901 במהלך הקונגרס הציוני החמישי שהתקיים בבזל, ואת יום ההולדת הירוק יציינו בטיול-משחק ציוני במרחבי יער חולדה.

כמו בכל יומולדת יהיו הפעלות, חידות ומשחקים בהנחיית מתנדבי שנת השירות של קק"ל, שיכירו לכם את מקימי הקרן הלאומית היהודית, ואת הדמויות שכיכבו על במת הקונגרס. בתום הסיור בחוץ תכנסו להתחמם בבית הרצל, שם יספרו על המקום ויקירנו את החיזיון האורקולי. הפעילות מומלץ למשפחות עם ילדים עד גיל 10.

מתי? שישי, 9 בינואר, ב-12:30 ובשבת, 10 בינואר, ב-10:00
כמה? בתשלום סמלי של 20 שקל למשפחה.
לפרטים: קו ליער - 1-800-350-550.

עוד באותו נושא

5 מקומות שכדאי לעצור בהם בדרך לחרמון

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באים לאחל מזל טוב? יער חולדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. מפריחי העפיפונים, פלמחים

מזג האוויר הסוער והים גבה-הגלים הוא גן העדן המובטח לגולשים המסוקסים, שכל החורף חיכו בדיוק לרגע הזה. אם תרצו לראות אותם בפעולה ולהריע להם על נועזותם וביצועיהם, אתם יותר ממוזמנים להתעטף במעיל, כובע וצעיף ולהגיע לחוף פלמחים - מהחופים המפורצים היפים בארץ ואחד מהמועדפים על הגולשים. משמאל לחוף הגולשים נמצאת רצועת חוף טבעית, שהוכרזה כשמורת טבע חופית במרכזה נישאה צוק הגולש לתוך הים. ממרומי הרכס פנורמה המרחיקה עד תל אביב מימין ועד לאוניות הגדולות העוגנות בנמל אשדוד משמאל. בכניסה לחוף יש גם חורשה עם שולחנות, שהיא מקום נהדר לפיקניק חורפי מול הים הגועש.

אז הגולשים הם אכן סיבה טובה להגיע בשבילם, אבל לא רק, כי בשמורה החופית תיערך הפרחת עפיפונים מאורגנת. את העפיפונים תביאו מהבית, או שתרכשו במקום, תצטרפו לפעילות של מרכז השירות למטייל שעל החוף וגם תקבלו תה חם לחימום הגוף והאווירה.

מתי? בשבתות של ינואר, 15:00-10:00.
איפה? גן לאומי חוף פלמחים (הגעה מכביש 4311).
לפרטים: 03-7265633.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גן העדן המובטח לגולשים וגם למעיפי עפיפונים. חוף פלמחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. יש חפץ בו, באר-שבע

אוניברסיטת בן-גוריון משיקה את "יש חפץ בו" - תערוכה העוסקת באומנות עממית ועכשווית פרי יצירתן של 34 נשים בדואיות מרחבי הנגב ,החושפות אותנו לתרבות ולאמנות הייחודית להן.

היצירות הן יוזמה של נשים החיות עדיין באוהלים, שיצרו בעיקר לקישוט ביתן וכן לטובת אירועים חברתיים בקהילתן. העבודות מתבססות על שימוש חוזר בחפצים ביתיים בשילוב חפצים שנזרקו לרחוב בהם מכלי פלסטיק, קולבים, מחבטי טניס וצינורות השקיה. החפצים הממוחזרים שימשו להן כבסיס ליצירה אותם כיסו באריגה, רקמה, חוטים וקישוטי סדקית המעניקים ליצירות האמנותיות מראה שונה ומשמעות אחרת.
בתערוכה יוצגו גם סרטי וידיאו ותצלומים מרתקים שמתמקדים במלאכת העשייה ובשיח עם הנשים שמספרות על עבודתן וחייהן.

מתי? משני, 12 בדצמבר, ב-18:00 (אירוע הפתיחה) עד 26 במרץ.
איפה? גלריה טרומפלדור, העיר העתיקה, באר-שבע.
לפרטים: 08-6247706, או באתר האינטרנט.

תערוכה "יש חפץ בו" בבאר שבע. דליה ברקי, מערכת וואלה! NEWS
אומנות עממית של 34 נשים בדואיות מהנגב. מתוך התערוכה "יש חפץ בו" בבאר שבע/מערכת וואלה! NEWS, דליה ברקי

5. רוכבים ונהנים, אלון הגליל

המשוגעים לרכיבה לא בוחלים בשום מזג אויר, וכאלה תוכלו לפגוש בהמוניהם במרכז השטח אלון הגליל. במקום יש חנות אופניים, הממוקמת על גבעה הצופה לנוף השדות, הכרמים והיערות של עמק יזרעאל, שחוץ מלספק ציוד, שירותי דרך ותיקונים לרוכבים, הם ממליצים על מסלולים ועורכים טיולי דיווש מודרכים ללא תשלום (אופניים יש להביא מהבית).

הטיולים בשבילי האזור מותאמים לרמת הרוכבים, לתנאי השטח ולמזג האוויר וביניהם ממסלולים קלים למתחילים ועד לסינגלים למקצוענים מאותגרי רכיבת שטח, כולל רכיבה לילית מודרכת בימי שני. באזור מגוון מסלולים יפים בהם: הסינגלים גבעת אלה, ריש לקיש, הסוללים, אלון הגליל ושמשית ומסלולים בגבעות האלונים ובנחל ציפורי.

מתי? בכל שני, חמישי, שישי ושבת.
איפה? מרכז השטח אלון הגליל (לא לשכוח להביא אופניים).
לפרטים: 04-9869888.

טיול אופניים סינגל אלון הגליל. צילום: זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
באים לדווש אחרי הגשמים? סינגל אלון הגליל/מערכת וואלה! NEWS, צילום: זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully