וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מקומות שכדאי לעצור בהם בדרך לחרמון

מזג האוויר שייתן את האות לפתיחת אתר השלג הישראלי, יזרים אליו לא מעט גולשים אבל גם סקרנים, שיגיעו להתפלש בהר הלבן. אבל לפני שתגיעו לשם, קבלו כמה המלצות לתצפית מטריפה, טיול להפשרת הרגליים, מרק טוב ועוד משהו שייחמם אתכם בדרך אל ההר

הר חרמון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
לפני שמגיעים לחרמון, עוצרים לטייל בגולן/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

1. מקום לחמם את הלב

אחד המקומות המרחיבים את הדעת, ומנגד את הלב, היא התצפית מ"מצפה לשלום", שליד קיבוץ כפר חרוב בדרום רמת הגולן. התצפית חושפת בפני הצופה את כל ימת הכנרת, הרי נפתלי, טבריה, צפת, רכס הרי מירון ובעצם את כל יופיו של בקע ים המלח בקטע של צפון הארץ.


עוד טיולים בארץ בוואלה! תיירות:
9 מקומות מיוחדים לטיול קצת אחר בנצרת
עוד סיבה לטייל: האנשים של הרי יהודה
אל ספר המדבר: טיול בין צהוב לירוק בחבל יתיר


שם המצפה ניתן לו על-ידי חברי קיבוץ כפר חרוב, שהאמינו כי יש לקיים שלום בין ארבע המדינות הסמוכות: ישראל, ירדן, סוריה ולבנון, כשהנוף אולי יגרום לאנשים לחבור יחד אל ימים טובים יותר. במקום ישנו קיוסק חביב וגם שירותים (המפתח בקיוסק).

איך מגיעים: נוסעים על כביש 98 וכשני ק"מ מדרום לכפר חרוב פונים לפי השילוט.

מצפה לשלום. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מהכנרת ועד הרי מירון. תצפית מצפה לשלום/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

2. מקום לחמם את הרגליים

לאחר שנשמתם ומילאתם את הריאות באוויר ואת הלב בשמחה, המשיכו את יום הבילוי שלכם בטיול קליל להפשרת הגוף, ובעיקר הרגליים. המשיכו צפונה על כביש 98 לכיוון הישוב נטור. ממש בסמוך אליו נמצא אחד מבין 30 בתי כנסת עתיקים שבגולן - אום אל קנאטיר (אם הקשתות).

בית כנסת זה שימש את הקהילה היהודית בתקופת המשנה והתלמוד, והוא בנוי כולו בזלת. שמו ניתן לו עקב מעיין סמוך, ששלוש קשתות (כיום שרדה רק אחת) מעטרות את בריכות הניקוז שלו ושימש להשבחה של בד פשתן שנחשב יקר באותם הימים. כיום בית הכנסת משוחזר לפי תוכנית מחשב מיוחדת וייתכן כי המקום מגודר לרגל שחזורו, אולם כדאי לטייל בשביל שהוכשר בו ולתצפת גם על המעיין וכמובן על בימת הקודש וחלל בית הכנסת, ששוב קורם עור וגידים החל משנת 2003.

איך מגיעים: נוסעים לכיוון נטור על כביש 98 ונכנסים לקראת הישוב. לפני השער ישנה פנייה שמאלה ונוסעים בה עד לחניון המוסדר (שירותים כימיים במקום).

עוד באותו נושא

סערה בחרמון: המחירים עדיין יקרים מאוד

לכתבה המלאה
בית כנסת אום אל קנאטיר. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
קורם עור וגידים מחדש. בית כנסת אום אל קנאטיר/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

3. מקום לחמם את המוח

מושב אניעם שנמצא במרכז הגולן הוא כפר אמנים, שבו מציגים רוב תושביו את פרי יצירתם המגוונת. החל מתכשיטים, אריחי קרמיקה, ציורים ועבודות פיסול ועד מסגרות לתמונות, שעונים, סבונים, נרות ושאר מוצרים מיוחדים - זה הזמן להפעיל את המחשבה והיצירתיות שלכם.

המושב הוקם ב-1978 והגלריות שבו נמצאות זו לצד זו במעין מדרחוב אירופי קטן. כדאי לשוטט בין החנויות הקטנות, להתרשם מהעבודות ומי שרוצה יכול לרכוש אותן, כמובן. עוד במושב: צימרים חביבים ומפנקים, כמו גם מסעדות ובתי קפה (חלקן כשרות למהדרין).

שעות פתיחת הגלריות בכפר: ימים א'-ה' 17:00-10:00, יום ו' 10:00 - כניסת השבת, שבת 16:00-10:00.

איך מגיעים: נוסעים צפונה על כביש 808 (כביש המפלים) וכ-3.5 ק"מ אחרי הפנייה לישוב יונתן, פונים שמאלה לפי השילוט לאניעם.

כפר האמנים אניעם. צילום: תיירות גולן,
כמו לשוטט במדרחוב אירופי קטן. כפר האמנים באניעם/צילום: תיירות גולן

4. מקום לחמם את הבטן

ללא קשר ליין המצוין שמייצרים ביקב אסף שבמושב קדמת צבי, בית הקפה Adika הוא פנינה של מקום, שבו מכינה השפית עדי קדם אלון ארוחות בוקר עשירות, קישים ובמיוחד לחורף - מרקים נפלאים.

בית הקפה נמצא במרכז המבקרים של היקב ושוכן על חורבות בית ספר צ'רקסי ישן. תוכלו לשבת בכורסאות הנוחות ולהזמין מתוך תפריט, ולפגוש באורן, אחיה של עדי, שאחראי על כל מה שקשור ביין ואולי גם לקיים סיור טעימות (בתשלום).

שעות פתיחה: שני-חמישי ושבת 17:00-10:00, שישי 16:00-10:00, ראשון סגור. טלפון: 054-7790494, 054-4774667.

איך מגיעים: מצומת קצרין דרום נוסעים צפונה דרך צומת קצרין עד לכביש 91 ולוקחים בו ימינה ונוסעים כמה מאות מטרים. היקב נמצא על כביש 91 מול הכניסה לנחל הג'ילבון ומפל דבורה, לפי השילוט ל"יקב אסף".

יקב אסף עדיקה קדמת צבי. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
כאן תוכלו לחמם עצמכם עם מרק. Adika ביקב אסף, קדמת צבי/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

5. מקום לחמם את הגוף

מושב נווה אטי"ב כבר הפך שם נרדף לשלג והחרמון. אמנם האתר בבעלות של המושב והוא זה שמפעיל אותו במחירים לא זולים בכלל, אבל אם כבר הגעתם עד לכאן, תמצאו פה צימר או בקתה ללילה, שמצוידים בכל מה שצריך לחורף. החל מאח בוערת, בריכות מחוממות, סאונה לגברים ולנשים ועד חדר טיפולים ועיסויים אחרי יום גלישה מפרך.

לא מעט צימרים יש בנווה אטי"ב, מושב שנוסד ב-1972 ונקרא על-שם 4 חיילים שנפלו בגולן ב-1968 (אברהם המאירי, טוביה שרקינגר, יאיר אלגרנטי ובנימין חדד), ויש גם כפר נופש שלו כמה עשרות בקתות נופש. פרטים לגבי מחירים וזמינות של חדרים ניתן לקבל באתר האינטרנט של המושב, או בטלפון: 04-6981333.

איך מגיעים: מצומת ווסט נוסעים צפונה על כביש 978 עד שמתחברים לכביש 98 ליד מסעדה. משם פונים שמאלה על כביש 98 עד למפגש עם כביש 989 ובו פונים שמאלה על הכביש לכיוון נווה אטי"ב.

שלג בכפר נופש רימונים, נווה אטי"ב. בן פרידמן,
מצימרים ועד מלון. כפר הנופש רימונים בנווה אטי"ב/בן פרידמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully