וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויוה מכבי: מדריך מילאנו לאוהד הצהוב

15.5.2014 / 15:40

עלייתה של מכבי ת"א לפיינל פור במילאנו, שלחה אלפי ישראלים לסופ"ש איטלקי בבירת האופנה של אירופה. אז מה יש לעשות שם חוץ מכדורסל? קבלו את המדריך השלם למכביסט המטייל

אוהד מכבי ת"א בפנייל פור באיטליה. זיו ריינשטיין,
האם הוא יחזור עם הגביע? אוהד מכבי ת"א באיטליה/זיו ריינשטיין

בירת האופנה של אירופה תארח בסוף השבוע הקרוב אלפי ישראלים "צהובים" - סיבה מספיק טובה לבדוק את האטרקציות והמקומות המומלצים לביקור בין משחק למשחק.

מילאנו, העיר השנייה בגודלה באיטליה, הפכה למבוקשת מאוד בשבועיים האחרונים, תודות למכבי ת"א והעפלתה לפיינל פור האירופי. על פי הערכות "איסתא ספורט", חברת תיירות הספורט שהטיסה לא מעט אוהדים לטורניר, קרוב ל-5,500 ישראלים ייבקרו במילאנו בסוף השבוע הקרוב. עידו ווג, סמנכ"ל תפעול "איסתא ספורט", מספר כי לאור הנתון המספרי המרשים, חילקה החברה דף המלצות וטיפים לבילוי בעיר, כדי שהאוהדים הרבים יוכלו להנעים את זמנם בין המשחקים.

מילאנו ממוקמת במחוז לומברדיה, שבצפון איטליה, ומשמשת כבירת המחוז. בעיר מתגוררים קרוב ל-1.7 מיליון אזרחים, ובמטרופולין סביבה חיים כ-4.5 מיליון אזרחים נוספים, והוא מהגדולים ביותר ביבשת אירופה. כיום נחשבת מילאנו לעיר תיירותית מובילה באירופה, ובעיני רבים, היא נתפסת כבירת האופנה העולמית.

מוקדי התיירות השונים במילאנו הם שילוב של חדשנות אופנתיות לצד יצירות אומנות ומונומנטים היסטוריים. העיר מאכלסת מספר רב של גלריות, מוזיאונים ואת בית האופרה המפורסם ביותר בעולם - ה"לה סקאלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ואפשר גם להתפנק. מלון במילאנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שופינג, כבר אמרנו?

הרבה נאמר על מילאנו כיעד אופנתי ואכן, מי שיגיע בסוף השבוע הקרוב יוכל לנצל את הזמן בין המשחקים עם ביקור במספר גלריות וחנויות מומלצות.

גלריה ויטורי עמנואל השני: גלריה אלגנטית אשר היוותה מודל עבור קניונים סגורים בכל העולם שהפכו לסימן ההיכר של תרבות הצריכה במאה ה-20. העיצוב הוא פלא עירוני, והמעצב הראשי שלה גוזפה מנגוני, לא זכה לראות את יצירתו מפני שמעד ונפל מאחת הקורות כמה ימים לפני שהגלריה נפתחה בשנת 1878. הקניון מציע מבחר עצום של אפשרויות לקניות אך שווה לבקר בו גם כדי לחזות בפלא התרבותי.
כתובת: Piazza del Duomo, Milan.

ארמאני מגה סטור: המרכז הבלתי מעורער של האופנה האיטלקית. החנות היא ספינת הדגל של ארמני והיא ראויה לביקור. החנות תופסת שטח שקרוב ל-1,000מ"ר ומוכרת את כל מה שיש לארמאני להציע: ארמני גינס, ארמאני ריהוט לבית, אייפונים ואייפדים מעוצבים, ספרים ואומנות. המתחם ענקי ויש בו בית קפה ובר סושי וגם מלון בוטיק ארמאני בקומות העליונות ביותר.
כתובת: Via Manzoni 31, Milan

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

סע חביבי, סע!

מבחינת אמצעי גישה תחבורתיים, במילאנו פועלים רכבת תחתית, (מטרו), חשמליות וקווי אוטובוסים רבים. רוב אמצעי התחבורה פועלים החל מהשעה 6 בבוקר ועד חצות, וכרטיסי נסיעה נמכרים ברוב חנויות העיתונים הפזורים ברחובות הראשיים, בבתי קפה, ובאמצעות מכונות אוטומטיות בתחנות השונות. לחצו כאן למפת המטרו.

איך מגיעים לאולם בו ייערכו המשחקים?
הפורום ד'אסאגו (באיטלקית: Forum d'Assago) שוכן בעיירה אסאגו הסמוכה למילאנו. האולם ממוקם כ-10 ק"מ ממרכז העיר וניתן להגיע אליו בקלות באמצעות רכב או מונית דרך הכביש המהיר A7 , למי שמתנייד עם רכב. ניתן להגיע גם באמצעות הקו הירוק של המטרו לתחנת Assago - Milanofiori Forum".

גלריית ויטוריו עימנואל שופינג מילאנו. ShutterStock
ה-מקום לעשות בו שופינג. גלרייה ויטוריו עימנואל במילאנו/ShutterStock

מה כדאי לראות בעיר?

אצטדיון הכדורגל סן סירו: חובבי הספורט ייהנו לבקר במגרשן הביתי של שתי הקבוצות הגדולות במילאנו - מילאן ואינטר. מרכז המבקרים באצטדיון מהווה מוקד משיכה לאוהדים מושבעים מקומיים ולתיירים, מוזיאון המפאר את שתי הקבוצות גם יחד. אפשר להצטרף לסיור באצטדיון הכולל את חדרי ההלבשה ושאר המתקנים, המשמשים את שני מועדוני הכדורגל.
כתובת: Via Piccolomini 5, Milan.

דואומו: קתדרלת מילאנו היא קתדרלה נוצרית גותית, הגדולה מסוגה בעולם. במבנה העצום הזה תומכות מערכת מורכבת של קשתות, נישאים אל האוויר כ-135 צריחים ויש בה מספר מדהים של כ-3,200 פסלים. בקתדרלה יש מקום לכ-40 אלף איש - מספר השווה לגודל אוכלוסייתה של העיר מילאנו במאה ה-14.
כתובת: Piazza del Duomo, Milan.

אופרה לה סקאלה: תיאטרון לה סקאלה במילאנו, אשר הוקם בשנת 177, הוא אחד מבתי האופרה המפורסמים ביותר בעולם. גם אם אתם לא חובבי אופרה מושבעים, מומלץ לבקר בו, שכן המבנה שלו מרשים במיוחד ומתארחות בו להקות ותזמורות מהטובות בעולם.
כתובת: Via dei Filodrammatici, 2, 20121 Milano, Italy.
בין לבין ניתן להתפנק באתר ספא יוקרתי במרכז העיר, בשם QC Termemilano. כתובת: Piazza Medaglie d'Oro, 2 Angolo Via Filippetti, 20135

הסעודה האחרונה: ציורו המפורסם של ליאונרדו דה וינצי הוא אחת היצירות המפורסמות והאייקוניות בעולם המערבי, הציור מתאר את ישו וחבריו יושבים לארוחת ערב אשר מתועדת בכתבים הנוצריים. צריך להזמין כרטיסים מראש - בין שבועיים לכמה חודשים - תלוי בעונה. ניתן גם להירשם לסיור כולל לעיר מילאנו אשר כולל את "הסעודה האחרונה" אך הוא יקר בהרבה. אפשר עם הרבה מזל להגיע ולנצל מקומות פנויים של הזמנות אשר בוטלו, אך אל תבנו על זה. שימו לב שזמן הצפייה שמקבל כל מבקר הוא 15 דקות בלבד.
כתובת: Piazza San Maria delle Grazie, Milan

המוזיאון הארכיאולוגי: הממצאים המרתקים ביותר באוסף האדיר הזה של תרבויות העבר הם פריטים יומיומיים מהתקופה הרומית של מילאנו - כלי עבודה, כלי אוכל, תכשיטים וכלי זכוכית השמורים היטב. יש כאן ממצאים ארכיאולוגיים כמעט מכל תקופה ומכל תרבות - אפילו מהודו. הכניסה למוזיאון היא זולה מאוד בהשוואה למוזיאונים אחרים במילאנו, אשר מחזיקים אוספים בסדר גודל אדיר שכזה.
כתובת: Corso Magenta 15, Milan

קתדרלת מילאנו הדומו דומו הדואומו. ShutterStock
האם הכיכר תיצבע בצהוב? קתדרלת הדואומו במילאנו/ShutterStock

הוליווד: מועדון שבדרך כלל מבקרים בו שחקני כדורגל ודוגמניות, והמקומיים באים בעיקר כדי לראות אותם. אם תצליחו להיכנס אתם עשויים לראות את השערורייה הבאה בעולם הזוהר האיטלקי, או לחילופין לא תבינו בכלל ממה המקומיים מתלהבים מהמקום הזה.
כתובת: Corso Como 15, Milan, פרטים באתר האינטרנט.

ועוד קצת אטרקציות

פארק סמפיונה: כמעט כל מה שאפשר לצפות ממילאנו נמצא כאן: הטירה קסטלו ספורצסקו (Castello Sforzesco) המפורסמת, ברים אופנתיים, מוזיאון העיצוב (Triennale di Milano), בניינים בסגנונות מיוחדים ועוד ועוד. בנוסף לכל זה, יש בפארק דשא רחב ידיים, שבילים מפותלים, אנשים רגועים והמון שלווה.
כתובת: Parco Sempione, Milan

גני פובליצי: הליכה בין שבילי גני פאבליצי מהווה הפסקה נעימה מההמולה ומההתרחשות של העיר מילאנו. יש כאן גני שעשועים, שבילי ריצה, בר בירה בחוץ, ספסלים מוצלים ואווירה רומנטית. אפשר פשוט לקפוץ לזמן קצר וליהנות מריח הצמחייה והפרחים וכמובן מהאוויר הנקי. בימים שבהם מזג האוויר יותר מעונן, ניתן ליהנות מביקור במוזיאון לטבע ומאובנים המצוי בפארק (Museo di Civico Storia Naturale). המוזיאון ממוקם בתוך מבנה ענקי בסגנון האדריכלות הניאו-רומנסקית של המאה ה-19 אשר שאב את השראתו מאדריכלות ימי הביניים. המוזיאון הזה מפורסם במאובני הדינוזאורים הנדירים, כמו גם באוסף הגיאולוגי הגדול ביותר באירופה כולה.
כתובת: Giardini, Milan

פינאקוטקה די בררה: אמנות דתית שנאספה על ידי נפוליון (למעשה נשדדה על ידיו), הן היצירות אשר היוו את הבסיס לאוסף העצום הזה, הממוקם במבנה של האקדמיה לאומנות המפורסמת מהמאה ה-17 (Palazzo di Brera’s Pinacoteca di Brera). חפשו את יצירת המופת המפורסמות של אנדריאה מאנטנה, "ישו המת", כמו גם את "הסעודה האחרונה" של ורונזה - אשר שונה מאוד מהסגנון של דה וינצי לסעודה האחרונה. בנוסף, מוצגים פה גם יצירות של רפאל, בליני, רמברנדט, גויה, ואן דייק וקרוואגיו.
כתובת: Via Brera 28, Milan

פיקולו טאטרו: תיאטרון זה מחזיק ברפרטואר הצגות צנוע. הוא נפתח בשנת 1947 על ידי פאולו גראסי ובמאי תיאטרון מפורסם בשם גורגיו סטרהלר, לארח מכן, התחיל תנועה ארצית של הפקות אוונגרד וקומדיה. כמו כן, מציג התיאטרון הניסיוני הזה גם מופעי בלט.
כתובת: Via Rovello 2, Milan

חנות הספרים בינלאומית הואפלי: נות הספרים הגדולה ביותר של איטליה, יש בה שש קומות וכחצי מליון כותרים וספרים, ביניהם גם ספרים עתיקים ונדירים. כמו כן, יש בחנות מחלקות לספרים בשפה האנגלית והגרמנית. מומלץ לעבור גם על המדפים של הספרים האיטלקיים, הספרים המקומיים מפורסמים בעיצוב הכריכה היפה והמיוחדת שלהם.
כתובת: Via Ulrico Hoepli 5, Milan

רינאסצנטה: חנות הכל בו היוקרתית ביותר באיטליה כיאה לבירת אופנה. למרות שמדובר בכלבו נוח המכיל הכול תחת קורת גג אחת, המחיר כאן לא זול בכלל. במרתף מסתתרת מחלקת כלי בית איטלקית איכותית. יש כאן משרד של רשויות המס אשר מחזירות את המס על הקניות לתיירים מחוץ לאיחוד האירופי. בקומה השביעית יש שוק מזון מגוון שמבטיח להשביע כל אחד.
כתובת: Piazza Duomo, Milan

פארק סמפיונה מילאנו. ShutterStock
לתפוס קצת רילקס לפני החצי גמר. פארק סמפיונה/ShutterStock

קולניריה איטלקית מומלצת

בין לבין האנרגיות והמתח שתוציאו לפני, תוך כדי ואחרי המשחקים, רצוי ומומלץ ליהנות מהקולינריה האיטלקית הידועה.

מסעדת בוטינרו (Botinero), מסעדה השייכת לשני שחקני כדורגל איטלקים ובה חוץ מאוכל טוב ואווירה, ניתן למצוא שורת נעלי כדורגל מרשימה של שחקני כדורגל ידועים.
כתובת: Via San Marco, 3 Milano.

Jazz Cafe: מסעדה שהופכת לבר שמח לקראת השעה 23:00 ומקבלת את הנכנסים בברכת ברוכים הבאים למילאנו. כתובת: Corso Sempione 8, 20154 Milano.

קונדוטוריה Pasticceria Castelnuovo: מקום נוסף שמומלץ לבקר בו היא הקונדיטוריה המומלצת במילאנו לדעת רבים, ששמה Pasticceria Castelnuovo.
כתובת: Via dei Tulipani 18, 20146.

Pizza Am: את הפיצה האיטלקית שלכם תוכלו לאכול ב כתובת: Corso di Porta Romana, 83 / Fermata Crocetta Metro Gialla, 20122.

ללקק ב-La Gelateria della Musica: ואחרי כל האוכל השופע, תמיד רצוי לקנח בגלידה טובה. המקום המומלץ הוא: La Gelateria della Musica
כתובת: Via Giovanni Enrico Pestalozzi 4, 20143

והעיקר, שיהיה למכבי בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully