וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך המלונות בצפון עושים עלינו כסף ב"צוק איתן"

3.8.2014 / 11:46

מי שחשב לנצל את המצב הבטחוני ואי הגעת התיירים לנופש זול בארץ - כדאי שיחשוב שוב. מספרים לנו שמחירי המלונות בצפון ירדו הקיץ, אז איך זה ש-3 לילות באוגוסט במלון בגליל עולים יותר מ-8,000 שקלים? בדרום סופגים, בצפון סופרים

מלון הגושרים, מלון בטבע. רוני בלחסן,
לדברי המנכ"ל, "יש אבדן הכנסות של מיליון שקל באוגוסט". מלון הגושרים/רוני בלחסן

חשבתם לנצל את המצב הביטחוני כדי להוזיל את החופשה המשפחתית בצפון הארץ? כדאי שתחשבו שוב. הקמפיין החדש שהעלה משרד התיירות בשיתוף התאחדות המלונות בישראל בסופ"ש האחרון, קורא לישראלים לצאת בימים אלה לנופש בישראל, כדי לתמוך בתעשיית התיירות המקומית שספגה מכה קשה בשל מבצע 'צוק איתן'.

* כך הישראלי המכוער מנצל הטבות לתושבי הדרום

הטילים שנורו מעזה לכיוון ישראל הגיעו עד אזור צפון-השרון ואף מעבר לו, והבריחו מאות אלפי תיירים שתכננו להגיע ארצה בחודשי הקיץ. צווי החירום שחילק צה"ל ומצב הרוח השפל במדינה כולה, גרם גם לישראלים לבטל או לדחות את הנופש שקבעו מבעוד מועד.


עוד על התיירות בצל "צוק איתן":
ישראלים גורשו מהמלדיביים בשל המבצע בעזה
בשל המבצע: דילים במחירי רצפה גם באוגוסט
החלופות של טורקיה: "בטן-גב" ב-30% פחות


התוצאה: הפסקה כמעט מוחלטת של פעילות תיירותית בדרום הארץ וצניחה משמעותית בתפוסת המלונות במרכז הארץ. אלא שבצפון הארץ העניינים נראים אחרת. נכון לימים הקרובים, מחירי הלינות במלונות הגליל והגולן ובתי ההארחה ירדו רק במעט, למרות היעדרותם של התיירים. תושבי הדרום שהצפינו בניסיון להתנתק מהאירועים ליד ביתם עוד נהנו במהלך חודש יולי ממחירים מיוחדים, אך משהגיע אוגוסט אפילו הם הפכו לתיירים של ממש, לפחות מבחינת רמות המחיר.

ח' מאזור המרכז וארבעה בני משפחתו ניסו להשיג חדר לשלושה לילות במלון כפר גלעדי בין 14-11 באוגוסט והתבקשו לשלם לא פחות מ-8,302 שקלים עבור סוויטת בוטיק לחצי פנסיון - מחיר המופיע גם באתר האינטרנט של המלון. "אני אורח קבוע של המלון הזה בתאריכים האלה ושנה שעברה שילמנו מחיר נמוך יותר", אמר. "זה לא נקרא מחיר מלחמה זה נקרא מחיר מופקע. באוגוסט, הילדים בחופש וגם ההורים והרוב מעדיפים לנפוש באמצ"ש. משפחה ישראלית לא אמורה לשלם אלפיים שקלים ללילה - מחיר של סוויטה במלון באירופה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה לא נקרא מחיר מלחמה זה נקרא מחיר מופקע". סוויטה במלון כפר גלעדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעדיפים לתת צ'ופר במקום הנחות

מלון כפר גלעדי כמובן, לא לבד. גם החדרים האחרונים במלון פסטורל בכפר בלום לסוף השבוע הקרוב (9-7 באוגוסט) נמכרים במחירי הקיץ הרגילים, שמתחילים ב-1,600 שקלים. "בנינו על זה שנחזור לעסקים באוגוסט", אומר מנכ"ל המלון, דובי בנארי. "ביולי, במהלך מבצע 'צוק איתן', נתנו מחירי מבצע מיוחדים לדרום, אבל לאוגוסט נזהרנו מלרדת במחיר. אני מקווה שמהיום (א') יתחדשו ההזמנות. בין יום חמישי לשישי האחרון, היתה עלייה בהזמנות ב-100 אלף שקל. אני מקווה שאחרי ט' באב ואם תהיה הפסקת האש, אנשים ירגישו שוב משוחררים לצאת לחופשה".

עם זאת לדברי בנארי, ביולי הפסיד המלון עסקאות בכ-800 אלף שקלים ובאוגוסט, עוד לפני שהחל, הוא נמצא במינוס של עומד על 1.5 מיליון שקלים. "בסך הכל מדובר על אובדן הכנסה של כ-2.2-2.3 מיליון שקלים. אני מקווה שאוגוסט יתאושש בחצי מיליון עד מיליון שקלים. שאנשים יתחילו לחפש מקום לנפוש וגם מקווה שיסעו לדרום. אנחנו היינו בתפוסה סבירה של 66 אחוזים ביולי במקום 76 אחוזים בזכות הלקוחות המוסדיים, שהמשיכו להגיע. ירידה ב-10 אחוזים זו לא התמוטטות והיא נבעה מביטולים של משפחות. לא הכבדנו על מי שרצה לבטל ולא לקחנו מהם דמי ביטול".

בנארי אומר שהוא לא הצטרף למבצע של התאחדות המלונות למכור חדר ב-700 שקל עד סוף אוגוסט. "העדפתי שיזמינו במחיר שלי. מי שמתקשר אני מציע לו ארוחת ערב בחינם בזמן ההזמנה. זו טכניקה של לסגור הזמנה בעזרת צ'ופר. אני לא נותן הנחות", הוא אומר.

איתי אשל היה עד תחילת השבוע מנכ"ל מלון כפר גלעדי. לדבריו, ההכנסות ביולי ירדו לרמות נמוכות מאד ובהתאם לכך ירדו גם המחירים, אך בחלק מהמקרים זה לא עזר ומי שחשב לנצל את המצב כדי לקבל הנחות, התבדה. "היו הרבה מבצעים לטובת תושבי הדרום. היו גם חברות הייטק שהזמינו חדרים ונתנו אותם לתושבי הדרום במחירים מיוחדים. לכן לא היו הרבה חדרים פנויים".

בימים אלה נכנס אשל לתפקיד מנכ"ל מלון חוף נחשולים. במלון נפתח לפני חודשים אחדים אגף בוטיק בהשקעה של 22 מיליון שקל, שנבנה על תשתיות קיימות במתחם התיירות, השוכן בסמוך למלון נחשולים. לדברי אשל, גם בנחשולים היו ביולי ביטולים במאות אלפי שקלים ואילו אוגוסט לא מתרומם. "התחלנו למכור במחירי מבצע של משרד התיירות עוד לפני הקמפיין, אבל החדרים מתמלאים בקושי".

בדיקה שערך אתר Monitour מצאה שמחיר לילה באחד מחדרי המשפחה במלון עבור ארבע נפשות, מסתכם בקצת יותר מ-4,400 שקלים במהלך אוגוסט על בסיס ארוחת בוקר.

.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חוף נחשולים. תקשורות-יעל שביט,
החדרים מתמלאים בקושי. חוף נחשולים, בסמוך למלון נחשולים/תקשורות-יעל שביט

" רואים ביטולים אפילו עד חודש נובמבר"

גם מלון הגושרים בגליל נפגע מביטולים ומעצירת הזמנות. מנכ"ל המלון, איתן רחימי, מעריך את הפגיעה ביולי בכ-15 אחוזים מהפעילות המצופה, שמייצגים אובדן הכנסה של 600 אלף שקל. "באוגוסט הפגיעה בשלב זה יותר משמעותית. בהנחה שייווצרו הזמנות חדשות, ההזמנות במערכת אמורות לספק תפוסה של 65 אחוזים, כאשר בדרך כלל התפוסה באוגוסט מתקרבת ל-90 אחוזים", הוא אומר.

לדבריו, יש אבדן הכנסות של מיליון שקל באוגוסט, כשכל יום שעובר משפיע עוד יותר על הפגיעה. בכל זה אנחנו סופרים את הביטולים ולא את העצירה הכמעט טוטלית של הזמנות חדשות. "נכון לעכשיו", מציין רחימי, "אנחנו עומדים על רמה של 35 אחוזים בתיירות הנכנסת ואם האירועים לא יירגעו, אני מניח שהביטולים של התיירות הנכנסת יימשכו. בתיירות הנכנסת אנחנו רואים ביטולים אפילו עד חודש נובמבר ואילו הישראלים מגיבים יותר לחודשים ספטמבר-נובמבר בעצירת הזמנות".

בדיקה באתר האינטרנט של מלון הגושרים מעלה שמחיר שלושה לילות ב-11 באוגוסט מוצע במחיר 6,698 שקלים לחדר של שני מבוגרים ושני ילדים, מחיר לא זול בכלל. רחימי: "לאורך ימי המבצע התארחו בהגושרים משפחות מהדרום ללא תמורה וקבוצות שהיו באיזור זכו לארוחות במלון. עשינו מחיר מיוחד למי שרצה להגיע בתקופה הזו. "מחירי סוף השבוע באוגוסט נמוכים ב-20-10 אחוזים ממחירי אוגוסט בדרך כלל וממה שהיו לפני מבצע צוק איתן. לכך נוספה גמישות בהזמנת מספר הלילות: בדרך כלל הם מאפשרים באוגוסט רק הזמנה של 4-3 לילות לפחות. עכשיו אנחנו מאפשרים גם לילה אחד או שני לילות. שרק יתנו לנו שקט. את כל השאר כבר נעשה כמו שצריך", מסכם רחימי.

בכפר הנופש נופי גונן מודים שמחירי אוגוסט אינם זולים, אך המצב הביטחוני בדרום ובמרכז עשוי להביא לשינויים של הרגע האחרון. דירה משפחתית לשני מבוגרים ושני ילדים ב-11 באוגוסט מוצעת בלא פחות מ-1,170 שקלים ללילה על בסיס ארוחת בוקר - מחיר גבוה למי שטוען שהתיירות הנכנסת אצלו נמחקה לחלוטין. "במקום התיירים - הבאנו אורחים מהדרום והענקנו להם 50 אחוזים הנחה", הסביר הבעלים מאיר (כושי) לוי. פקיד ההזמנות בכפר מסר, שבכל שבוע מתקיימת הערכת מצב של תפוסת החדרים וכדאי להיות עם היד על הדופק למקרה שהמחירים יירדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully