וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אתם נעזרים בחוות דעת ברשת לפני הזמנת חופשה?

26.7.2014 / 10:12

מכון מחקר מברלין ערך סקר נרחב, שבו ביקש לבדוק את אמינות חוות הדעת ואת השפעתן האמיתית על תיירים בבואם לבחור חופשה או מלון. מתברר, ש-96 אחוזים מהנשאלים נעזרים בהמלצות לפני שהם בוחרים מלון או חופשה. ומה איתכם?

תיירת עם ביקיני לפ טופ מחשב נייד. ShutterStock
לא יוצאת לנופש מבלי לבדוק קודם ברשת. תיירת על החוף/ShutterStock

כיום קשה להעלות על הדעת שמישהו ברחבי העולם יכול לצאת לטיול בעולם או חופשה בארץ, מבלי שהוא בודק לפני כן חוות דעת באתרי האינטרנט השונים. עם זאת, עדיין התחום נגוע בתחושה קלה של חוסר אמינות. ישנה הבעיה המעיקה של תנודתיות וחוסר יציבות בחוות הדעת, ותמיד קיים חשש מביקורות מזויפות.

על מנת לשפוך קצת אור על הנושא, ערך מכון מחקר מברלין סקר נרחב שבו ביקש לבדוק את אמינות חוות הדעת ואת השפעתן האמיתית. לשם כך הוא בדק מעל ל-1,000 משתמשים ומבקרים, 17 אתרי אינטרנט שמספקים חוות דעת וביקורות ו-1,500 מנהלי מלון. הנתונים הוצגו בכנס מיוחד לאנשי תיירות.


עוד על החופשה שלכם:
אילו חברות תעופה גוזרות עלינו קופון?
8 צעדים להגנה על המזוודות בפני אובדן
באמת כדאי לשדרג את הפוליסה? הכל על ביטוח לחו"ל


ובכן, מתברר כי 96 אחוזים מהנשאלים אמרו שהפורטלים השונים, שמספקים את חוות הדעת, חשובים עבורם לפני כל נסיעה וכל הזמנה, והם תמיד נעזרים בהם על מנת לבחור מלון. האתרים הללו קיבלו ציונים טובים ו-82 אחוז מהנשאלים סבורים שהם אמינים.

המשתמשים ציינו שהם חיפשו ואף זיהו ביקורות זהות וחופפות, ושחוות הדעת נראו אמיתיות. 70 אחוז טענו שהמלון שבו בחרו היה טוב כמו הביקורות. 20 אחוז אף טענו שהוא היה אפילו טוב יותר מהציון בחוות הדעת ברשת.

עם זאת, כשעלתה שאלה הביקורות המזויפות, התגלו חילוקי דעות: בעוד שמפעילי הפורטלים טוענים שבין 1 ל-5 אחוזים מחוות הדעת הן מזויפות - 30 אחוזים מהגולשים מעריכים כי חלק גדול מאוד מהביקורות הן לא אמיתיות.

חופשה סוכן נסיעות. ShutterStock
כל אחד מאיתנו יכול לבדוק את איכות המלון שלו בחופשה/ShutterStock

לחוות הדעת באינטרנט - השפעה קריטית על דימוי המלון

בנוסף, מתברר שיש מי שלוקח ברצינות את ההערות והביקורות - מנהלי המלון. בסקר עמם התברר, כי 94 אחוזים ממנהלי המלונות מאמינים שלחוות הדעת באינטרנט יש חלק מכריע בבחירת המלון, 83 אחוזים מהם מאמינים שחוות הדעת משכו קהל חדש, ו-81 אחוזים מהם סבורים שיש להם השפעה קריטית על הדימוי של המלון.

כמו כן, 71 אחוזים מהמנהלים טוענים שהם מתייחסים לביקורות בשיא הרצינות, לקחו את ההערות לתשומת לבם והשתמשו בהן על מנת לתקן ולשפר. 60 אחוז מהמנהלים אף הגיבו לביקורות של הלקוחות.

על פי פרופסור רולנד קונרדי, מעורכי הסקר, כדאי לגולשים לבדוק את הביקורות בכמה פורטלים לפני שהם מבצעים הזמנה: "על מנת לזהות חוות דעת מזויפות, כדאי לבחון את כמות התגובות - ככל שיש יותר, כך עדיף. כדאי למנהלי המלונות להשתמש בביקורות לשיווק המלון, וללמוד מהביקורות. אם הם מאמינים שיש חוות דעת מזויפות, עליהם לדרוש מהאתר להסיר אותן".

דעת קהל: גם אתם נעזרים בחוות דעת לפני הזמנת נופש/מלון? טקבקו לנו!

  • עוד באותו נושא:
  • מלונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully