וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצב הביטחוני הפך את אילת ליעד הכי חם הקיץ

14.7.2014 / 8:56

מבצע "צוק איתן", שתפס את הישראלים באמצע חופשת הקיץ, אמנם פגע בתיירות הנכנסת, אך הנהנית העיקרית היא עיר הקיט הדרומית, שאליה נוהרים כולם. "הם מעדיפים לבלות באילת מאשר בממ"ד", אומר בכיר בענף המלונאות

מלון אילת מלונות באילת. ShutterStock
הישראלים בורחים ונהנים. מלונות באילת/ShutterStock

חודש יולי אמור היה להיות שיא עונת התיירות. בתי המלון ברחבי הארץ נמצאים לרוב בתפוסה מלאה והתיירים מחו"ל נוהגים לבקר כאן בדיוק בתקופה הזאת. אך מאז החל מבצע "צוק איתן" נוצרה האטה משמעותית של 40-30 אחוזים בתיירות הפנים (ישראלים הנופשים בארץ) והתיירות הנכנסת (תיירים המגיעים לישראל מחו"ל).


עוד על המצב הביטחוני והתיירות:
בשל ההסלמה: הישראלים משנים את חופשת הקיץ
רק תבואו: אטרקציות חינם לתושבי הדרום


אולם, דווקא אל מול ההאטה בתיירות הנכנסת, ובזו העתידה לבוא במה שנשאר מ-2014, דווקא התיירות לעיר הקיט הדרומית, אילןת, פורחת. אלו שכן מנסים לנצל את חופשת הקיץ עם הילדים, מבקשים להעביר את מקום החופשה ליעד מרוחק יותר מטווח הרקטות, כגון טבריה ואילת. שבתאי שי, מנכ"ל התאחדות המלונות באילת, אמר לוואלה! תיירות, כי חלה עלייה בכמות הנופשים בבתי מלון באילת, שנתפסת כמקום הבטוח ביותר בארץ. "מגיעים לבתי המלון באילת תושבים רבים, שגרים באזורים שאליהם החמאס יורה רקטות", מסביר שבתאי. "האורחים נוטים להאריך את שהותם באילת, במידה והדבר מתאפשר להם מבחינה כספית. הם מעדיפים לבלות בעיר הדרומית ביותר בארץ מאשר בממ"ד".

גם מנכ"ל חברת גוליבר, זיו רוזן, מציין כי ישנם לא מעט אנשים הרוצים להתנתק מהמציאות הקשה ובוחרים לשהות בבתי המלון באילת ובצימרים בצפון.

לוח הטיסות המעוכבות בנתב"ג. מאי 2014. יותם רונן
מאז המבצע נוצרה האטה בתיירות הנכנסת. נוסעים בנתב"ג/יותם רונן

הכי בטוח - באילת

אין זה פלא שאילת הופכת לפופולרית, במיוחד בחודשי החופש הגדול, אולם המצב הביטחוני גרם לישראלים ולתיירים להדרים אל מה שנראה המקום הכי בטוח בארץ. מה שעוד טרם לביקוש למלונות באילת, הוא ירידה משמעותית בתפוסות של בתי המלון הנמצאים במעגל הראשון של קו העימות. כך למשל, מלון "לאונרדו נגב" בבאר שבע, "מלון לאונרדו" אשקלון ומלון "לאונרדו בוטיק" ברחובות, השייכים לרשת מלונות "פתאל" התרוקנו כמעט לגמרי מאורחים. לפי נשיא ההתאחדות של בתי המלון, אלי גונן, בתי המלון באשדוד ובאשקלון היו אמורים להיות בחודש זה בתפוסה של 90 אחוז אך בשל המצב התפוסה עומדת רק על 30 אחוז בלבד.


עוד כתבות בוואלה! תיירות:
השיטה החדשה לעשות עליכם כסף בשדה התעופה
רטוב שם בחוץ: פארקי המים הטובים בישראל
נמצא הפיתרון לשמירת מרווח הרגליים שלכם בטיסה


הירידה בכמות הנופשים בבתי המלון לא שמורה רק לאזור הדרום ועוטף עזה. ברשת מלונות "ישרוטל", בתי המלון שנפגעו הכי הרבה הם אלו הממוקמים בירושלים ובתל אביב. "לישראלים אין חשק לצאת לחופש ולנפוש בבתי המלון והם מעדיפים להישאר במרחב המוגן", אמר לוואלה! תיירות מנכ"ל ההתאחדות של סוכני הנסיעות, יוסי פתאל.

אז מה עושים אם הזמנתם נופש בבתי מלון בארץ וברצונכם לבטל את ההזמנה? מדינת ישראל לא הכריזה עדיין על מצב חירום, ולכן גביית קנס על דמי ביטול נתונה לשיקול דעתם של בתי המלון וחברות הטיסה, אך לרוב יש התחשבות במצב, במיוחד במקרה של גיוס למילואים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הים האדום ריף חופשה אילת. ShutterStock
האורחים נוטים להאריך את שהותם בעיר. חוף הים של אילת/ShutterStock

התיירות בישראל: לפחות חצי שנה של התאוששות

ומה קורה עם התיירות הנכנסת? לפי מנכ"ל ההתאחדות של סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, מחצית מהתיירים העצמאיים מחו"ל מבטלים את הטיסות וההזמנות לבתי המלון בארץ מתוך חשש לחייהם, ו-25 אחוזים מהתיירים מחו"ל קיצרו את שהותם בארץ בעקבות המצב.

רוב התיירים המגיעים לארץ הן קבוצות מאורגנות, ולשכת מארגני תיירות נכנסת, העוסקת בתיירות של קבוצות, מדווחת על ביטולים בשיעור של 15-10 אחוזים בשלב זה. מארגני תיירות נכנסת מנסים לשכנע את התיירים מחו"ל שלא לבטל, ושאם ירצו לבטל בהמשך, לא יגבו מהם דמי ביטול. כך שומרים על רמת ביטולים נמוכה באופן יחסי.

חלק מהתיירים מחו"ל מבקשים לשנות את מסלול הטיול, כדי להימנע משהות באזורים הנמצאים תחת סכנת מתקפת רקטות. סמנכ"ל שיווק ומכירות "ישרוטל", נחום קרה, לא אופטימי במיוחד: "התיירים בחו"ל שמעוניינים לנפוש בחודש אוגוסט לא יחכו שהמצב יירגע ויעדיפו לבחור יעד אחר. ברגע שתהיה הפסקת אש, הישראלים יחזרו לנפוש בבתי המלון בארץ אבל לתיירות הנכנסת ייקח לפחות חצי שנה להתאושש".

תיירים הנוחתים בארץ בימים אלה, מקבלים הנחיות לגבי המצב. ממשרד התיירות נמסר, כי בלשכת התיירות ובנתב"ג ובמלונות מחולקים פליירים עם הנחיות של פיקוד העורף ב-13 שפות שונות, כולל סינית, יפנית ויידיש. "בבתי מלון יש מרחבים מוגנים ומקלטים", אומר נשיא ההתאחדות בתי המלון, אלי גונן. "כשאורח בא אנחנו נותנים לו פרח ומסבירים לו איפה נמצא המרחב המוגן".

כשהתותחים רועמים, רבים מהתושבים בארץ בוחרים לנפוש בחו"ל. יוסי פתאל אומר, ישנה ירידה של 10 אחוזים בלבד בטיסות היוצאות, לרוב בשל צווי מילואים. חברות התעופה "אל על" ו"ישראייר" לא גובות בימים אלה דמי ביטול מתוך התחשבות במצב, וניתן לדחות את מועדי הטיסה לעד חצי שנה קדימה.

מי שעלול להיפגע מהשלכות האירועים הביטחוניים הם התיירנים ועובדי בתי המלון. בישראל מועסקים כ-200 אלף איש בתעשיית התיירות וכל פגיעה בתיירות היא פגיעה ישירה בפרנסתם של עשרות אלפי משפחות. בתי המלון בארץ מנסים לצמצם נזקים על ידי מבצעים והנחות.

גם במשרד התיירות נמסר, כי הם נערכים ליום שאחרי המבצע - מכינים תכנית כיצד לעודד תיירות לדרום ומתכננים, למשל, להאריך את פסטיבל "דרום אדום" שחל בפברואר כל שנה, וכן נבדקת אפשרות למתן פיצוי לעובדי ענף התיירות. כמו כן, מיד לאחר סיום המבצע צפויה פעולת יחסי ציבור גדולה במטרה לשכנע את התיירים הפוטנציאליים בחו"ל להגיע ולטייל בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully