וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליטליה עוברת לידיים ערביות: מוכרת מניותיה לאבו-דאבי

25.6.2014 / 13:16

חברת התעופה האיטלקית, שטסה לתל אביב 26 פעמים בשבוע, הסכימה למכור 49% ממניותיה לחברת התעופה אתיחד, שבאבו-דאבי, שכבר מחזקיה במניות של חברות תעופה אירופיות אחרות. איך זה ישפיע על הנוסעים הישראלים?

מטוס בואינג 767 אליטליה. ShutterStock
האם זהו המהלך שיציל אותה מפשיטת רגל? אליטליה/ShutterStock

לידיעת הנוסעים: חברת התעופה אתיחד החליטה רשמית לרכוש 49% ממניות אליטליה, שעמדה בחודשים האחרונים בפני פשיטת רגל שנייה בתולדותיה.

סכום הרכישה מוערך ב-600 מיליון אירו, שיועברו לחברת התעופה האיטלקית לכיסוי חובותיה והמשך פעילותה השוטפת. הסכם המכירה כולל גם הליך התייעלות נרחב שיביא לצמצום דרמטי במספר עובדי אליטליה ברחבי העולם.


עוד על חברות תעופה בוואלה! תיירות:
חברות התעופה שחייבים לראות בישראל
מחלקת תיירים פלוס: באיזו חברה עדיף לטוס?
אל-טעם וריח: למה האוכל בטיסות כל כך גרוע?


בהודעה משותפת שפרסמו שתי החברות היום (ד'), נמסר כי הליך המכירה יושלם בתקופה הקרובה בכפוף לאישורי הרגלוציה של האיחוד האירופי. יצוין כי אתיחד מחזיקה ב-49% ממניות חברת אייר ברלין, 100% ממניות אייר סרביה ו-33% ממניות דרווין איירליינס השוויצרית. באחרונה פתחה הנציבות האירופית חקירה נגד החברה מחשש לעבירה על חוקי הבעלות, לפיהם לא תתאפשר בעלות צולבת על חברות תעופה שאינן שייכות לאיחוד האירופי.

הרכישה האחרונה של אתיחד זכתה לגינויים גם מצד קבוצת לופטהנזה, שטוענת לפגיעה בתחרות בתעופה האירופית בנימוק שאתיחד לא שייכת לאיחוד וממומנת מכספי ממשלת אבו-דאבי - הליך שלא תואם את חוקי הנציבות.

אליטליה מפעילה 26 טיסות שבועיות בקו רומא-תל אביב והצטרפותה של אתיחד לגרעין השליטה לא צפויה להשפיע על פעילות הקו. אתיחד אינה מורשית לפעול בישראל וברוב המקרים אינה מעלה בעלי דרכון ישראלי בלבד על טיסותיה. שיתוף הפעולה בינה לאליטליה ייחזק את תנועת הנוסעים בין אירופה לאסיה ואפריקה דרך נמל הבית המתקדם באבו-דאבי ונועד לקדם את כלכלת הנסיכות השוכנת במפרץ הפרסי.

אתיחד היא חברת התעופה של נסיכות אבו-דאבי ונחשבת לאחת מחברות התעופה המובילות בעולם. היא מפעילה מעל אלף טיסות שבועיות למאה יעדים באירופה, אסיה, אפריקה וצפון אמריקה. בשנים הקרובות היא צפויה לקבל לידיה לא פחות מ-200 מטוסי נוסעים, שאותם הזמינה מאיירבוס ובואינג בעלות של עשרות מיליארד דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully