וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך אל החופש: המדריך לתרמילאי בחו"ל

5.6.2014 / 9:30

עונת התרמילאות שנפתחת בקרוב מספקת יעדים חדשים למוצ'ילרים ההרפתקנים. אז מהו היעד החם של השנה ואיזה ציוד אתם חייבים לקחת לטרק הקרוב שלכם?

תרמילאים מוצ'ילרים דרום פטגוניה פיץ רוי. עומר זיו,
הסוד הוא בציוד הנוח שאתם לוקחים איתכם. תרמילאים בדרום אמריקה/עומר זיו

לא פעם נאמר "אם אתה רוצה להיות 100% בטוח, תישאר בבית". אולם אם אתם מחפשים חוויה שונה, משהו מעניין, אתגרי ומרענן, אז החלום עומד להתגשם. אורזים את "הפקלאות" על הגב ו... יש לכם את כל הסיבות לקרוא את הכתבה הבאה. לכבוד עונת התרמילאות, קבלו את המדריך לתרמילאי.


עוד על תרמילאות בוואלה! תיירות:
לכאן הם עוד לא הגיעו: המקומות הסודיים של מזרח אסיה
טיול ירוק: 10 הדיברות לתיירות אקולוגית
מחוץ למסלול הקבוע: הסודות כמוסים של דרום אמריקה


לפני הכול, המפתח בבחירת ציוד טיולים הוא התאמה מדויקת של הציוד לצרכי המטייל, לאופי ותנאי הטיול (אקלים, סוג טיול). חשוב להצטייד בציוד קל, אמין ובמקביל נוח ופשוט להפעלה. המטרה היא לקחת ציוד שיספק פתרונות אידיאליים למספר רב של פעילויות ושיותאם לתקציבך.

אמנון פרנקו מצוות ההדרכה בסניפי "למטייל", ממליץ על הפריטים שבלעדיהם לא יוצאים לשבילים הצרים, וכן כמה אביזרים שהופכים מסע טוב למסע מושלם.

נוחות, נוחות, נוחות

נעליים: ה"פורטרים" הנפאלים עולים לכפרי האנפורנה בכפכפי אצבע לרגליהם. זה אפשרי! אבל זה כנראה פחות כיף. מה גם שאתם לא מורגלים לכך. נעליים לא נוחות, יכולות להמיט חורבן על הטיול. מומלץ לקנות את הנעליים כחודש לפני הטיול, על מנת להתרגל אליהן ולהתאים את תכונות הנעל לסוג הטיול המתוכנן. לא לוותר על גרבי טיולים, שנחשבו בעבר כמותרות, אולם מניסיון רב מדובר במוצר המשפר פלאים את נוחות ההליכה.

תרמיל: אי אפשר להיקרא תרמילאי, ולהסתובב עם מזוודה. אז אתה "עוד תייר". התרמיל הגדול יהיה ביתך במשך חודשי הטיול. תרמיל איכותי ומתאים יהיה כזה שמערכת הגב, רוכסניו והבדים שממנו הוא ארוג, יתאימו ויעמדו בעומס הפעילות המתוכנן. לכל מטייל מתאים תרמיל אחר, בהתאם לאופי הטיול והמטייל. התרמילים היום משלבים פרמטרים של נוחות אריזה וחלוקה לתאים, מערכת גב איכותית וקלת משקל. יחד עם התרמיל, מומלץ לרכוש גם כיסוי, כבל ומנעול לקשירת ולנעילת התרמיל.

תרמיל יום: יוצאים לטרק קצר או לטיול של יום-יומיים, ברוב המקרים אין בעיה להשאיר את המוצ'ילה באחסון בגסט-האוס. תרמיל יום הוא מוצר חובה לכל טיול.

נעל הליכה לטרקים נורת' פייס. צילום: למטייל,
חשוב מאוד שתתאימו לעצמכם נעליים נוחות לטיולים/צילום: למטייל

פנס ראש: הטיול הגדול משלב נסיעות ארוכות ברכבות, מקומות ללא חשמל, לילות רבים נעביר באוהלים, באכסניות זולות או בחלק האחורי של הרכב. בכל המקומות הללו, אין למטייל ידיד טוב יותר מאשר פנס הראש. לקרוא ספר טוב, לתכנן את יום המחר בעזרת מדריך הטיולים, ללכת לשירותים ואפילו לחפש בתרמיל משהו בלילה חשוך.

מכנסי מטיילים: מכנסיים מתקצרים - שניים באחד! הם מנדפי זיעה, חוסכים מקום באריזה ומתאימים לכל נסיעה. מעדויות של מכורים, מדובר באחד מהפריטים הנוחים ביותר. מה הקטע במכנסיים? יש בהם קיים רוכסן, המאפשר להפוך אותם ממכנסיים ארוכים - לקצרים. כל סדרת המכנסיים עשויה אריג נושם ומנדף זיעה, עם הגנה מקרינת השמש בדרגת 30 UPF. המכנסיים מתכבסים בקלות ומתייבשים במהירות. הם מתאימים למגוון פעילויות שטח ופנאי, למרחב האורבני וליום-יום.

ביגוד חכם: ביגוד מטיילים עשוי בטכנולגיית טקסטיל מתקדמות. בטיול תפגשו מזג אוויר משתנה, ולכן מומלץ להצטייד בביגוד חכם. הרעיון העומד בפיתוח הוא לייצר בגדים המצטיינים בנוחות, שיאפשרו חופש תנועה ותחושה נעימה לאורך כל היום, היישומיים הטכנולוגיים באים לידי ביטוי בביצועים מושלמים שהבגד נותן לנו.

תרמילאים מוצ'ילרים דרום פטגוניה פיץ רוי. עומר זיו,
תרמילאים בהר פיץ רוי שבדרום פטגוניה, ארגנטינה/עומר זיו

עוד כמה קטנות בשביל הפינוק

נוסף על מוצרים אלו, שהם בגדר חובה עבור כל תרמילאי המכבד את עצמו, ישנם מוצרים נוספים שמומלץ להצטייד בהם על מנת שהחיים "על התרמיל" יהיו טובים נוחים וקלים יותר:

מגבת טיולים: מגבות שמתייבשות מהר ואת חלקן אף ניתן לארוז, כשהן מעט לחות ללא החשש בהיווצרות חיידקים או ריח רע. כל זה בלי לתפוס מקום ולהכביד על התרמיל.

תיק כלי רחצה: ואם כבר הלכנו להתקלח, תיק כלי רחצה איכותי, נדמה כמובן מאליו, אך שווה לתת עליו את הדעת. בשטח, בנסיעות ובאכסניות, תיק כלי רחצה טוב הוא נכס של ממש. מראה בלתי שבירה, וו תלייה חזק וגדול ויכולת להתקפל ולהידחס, למרות הקיבולת הגבוהה, יאפשרו לנו להישאר נקיים בכל מקום.

בטנה פנימית לשק שינה: הבטנה, שמכונה ליינר, היא אחד הפינוקים של הלילה. בין אם הבאנו שק שינה מהבית, בין אם נשכור לפני טיול מסוים ואפילו כשנישן במיטה בכפרים ובאכסניות, ישנם ליינרים קיציים מנדפי זיעה ללינה בלילות חמים. מאידך, ישנם ליינרים ללילות קרים המשמשים כבידוד. אפשר להשתמש בליינר כשק שינה קל ברכבות לילה ובמקומות שבהם אנו לא סומכים על ניקיון המצעים. הליינרים קלי משקל ונארזים בשק קטן מידות.

פנס ראש בלק דיימונד. ילום: למטייל,
אין למטייל ידיד טוב יותר מאשר פנס הראש/ילום: למטייל

ועכשיו: לאן נוסעים?

להתפנן במזרח, לתפוס ראש בדרום אמריקה, לעוף על ניו-זילנד או אולי לצאת ליעדים חדשים - לאן כדאי לנסוע?

כמעט כולם עדיין נוסעים למזרח הרחוק או לדרום אמריקה, והוויכוח הנצחי על מה יותר שווה כנראה לא יגמר לעולם. מה שבטוח - בשניהם פוטנציאל הכיף הוא בלתי מוגבל! בין אם זה הנופים של נפאל, סין או פרו, המסיבות של תאילנד או קולומביה, הבשרים של ארגנטינה או הקארי של הודו, האפשרויות הן באמת בלתי מוגבלות.

למי שרוצה לברוח קצת מהמסלול השחוק, שווה להזכיר שהעולם ממש לא נגמר בדרום אמריקה ובמזרח. יותר ויותר ישראלים יוצאים בשנים האחרונות לטייל בנופים המדהימים של ניו-זילנד ובחופים המדליקים של אוסטרליה, למרות המחירים הגבוהים, ומרכז אמריקה כבר בדרך להחליף את תאילנד, בתור יעד החופים האולטימטיבי.

אבל מיהן המדינות החדשות שמככבות על מפת התרמילאות הישראלית? חלק מהתרמילאים שמחפשים יעדים קשוחים יותר וחווייה אותנטית, מתחילים לגלות יעדים מרתקים כמו גיאורגיה, אתיופיה או מונגוליה. החופים הבתוליים והמדהימים של סרי לנקה והפיליפינים מקבלים אליהם יותר ויותר ישראלים בשנים האחרונות, וההזדמנות להיחשף לתרבות מקומית מרתקת שולחת צעירים ליעדים כמו יפן או קובה.

חשוב לנסות להגיע בעונה, כי אם יש משהו שיכול להרוס טיול זה מזג אוויר גרוע, או מקרה שאתם המטיילים היחידים בסביבה והכל סגור. למזלכם, בכל תקופה בשנה יש מקומות שאפשר לנסוע אליהם, ויש גם מקומות כמו אוסטרליה, הודו או קולומביה שבהם אפשר לעשות חיים לאורך כל ימות השנה.

ומה היעד החם של הקיץ הזה? ללא ספק ברזיל. מדינת החופים והסמבה מארחת הקיץ את האירוע הגדול ביותר בעולם - המונדיאל, והמוני ישראלים צפויים למלא את החופים ואצטדיוני הכדורגל ולזכות לחוויה בלתי נשכחת במדינה, שבה הכדורגל הוא הדת הלא רשמית.

אז כשמתכננים טיול תרמילאות, כדאי לבוא בראש פתוח. הטיול זו ההזדמנות הכי טובה לניסוי וטעיה, וזה ה-מקום להתנסות בחוויות חדשות שמי יודע אם תהיה לכם עוד הזדמנות לחוות. תנו לזרם והקצב הפנימי של הטיול לסחוף אתכם.

ברשת "למטייל" יערכו ב-21-5 ביוני הפנינג תרמילאות חגיגי, הכולל הרצאות, הסברים והנחות על ציוד תרמילאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully