וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רטוב וחם: כל מה שצריך לטיולי מים בקיץ

9.6.2014 / 14:27

כולם מחפשים אטרקציות רטובות בטבע בקיץ החם. אבל מה חשוב לקחת כדי לשמור על הילדים? איזה ביגוד כדאי ללבוש? ואיך נמנעים מיתושים - הדברים שכדאי לקחת לפני שטובלים את הראש במעיין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקיץ הגיע - אתם מוכנים לטיול מים שלכם? מטיילים בנחל שניר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין כמו טיול בנופיה המקסימים של הארץ, המשולבים בטבילה במקורות מים קרירים. למרות תדמיתה הצחיחה, ישראל מלאה במסלולי טיולים הכוללים מפלים, בריכות עמוקות וקרירות, פלגי מים זורמים וצמחיית נחלים ירוקה וצפופה. בכל מקרה, מומלץ לבדוק עם רשויות הטבע מה מצבם של הנחלים, בייחוד לאחר חורף יבש, כפי שהיה השנה. בעת תכנון המסלול חשוב להביא בחשבון שזרימתם של נחלים מסוימים, עלולה להיות מסוכנת, אלא אם נשמעים להנחיות ונמנעים מהסכנות.


עוד טיולים לקיץ בוואלה! תיירות:
טיולי מים בישראל: בדיוק מה שצריך בקיץ
דו-שיח בנחל שיח: לדבר אל המעיין
המג'רסה: הילדים שלכם יזכרו את הטיול הזה לעד


אם אתם מתכננים: הליכה בקניונים, חציית נחלים, טיולי קאנו וקיאקים וטיולי רפטינג במים גועשים - אנו ממליצים שציוד זה יתלווה לציוד המקצועי ולציוד האישי הסטנדרטי שלכם.

טיולי משפחות במים

למשפחות המטיילות עם ילדים קטנים בטיולי מים מומלץ להצטייד במצופים ו/או גלגלי ים לשחייה, ומזרן או סירה קטנה מתנפחת להעברת ציוד או ילדים. מניסיון, ילדים קטנים נוטים להתעייף מהר מאוד ולכן כדאי לקחת מנשא תינוקות (מתאים עד גיל חמש) עם גב מתכוונן ונוח, כדוגמת מנשא "Deuter", Vaude" או "Go Nature". המנשאים תורמים להליכה בטוחה בתנאים לא שגרתיים, כגון הליכה במים או על סלעים, ובוודאי בטוחים יותר מנשיאת הילדים על הכתפיים.

ביגוד לטיולי מים

בסביבה רטובה מומלץ ללבוש ביגוד סינתטי וקל שמתייבש בקלות או ביגוד תרמי שמנדף לחות ומתייבש מהר. ניתן לרכוש ביגוד מבד מיוחד, קל ואוורירי, כמו למשל ביגוד של חברת Desert Snow.

בטיולי קיאקים או רפטינג מאתגרים, שבהם קיים מגע רצוף עם מים קרים, יש הממליצים ללבוש חליפת גלישה ומתחת לה ביגוד תרמי למניעת איבוד חום (היפותרמיה).

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מנשא לתינוק לטיול. ריקושט,
תורם להליכה בטוחה בתנאים לא שגרתיים. מנשא לילדים של דויטר/ריקושט

שק חפצים אטום למים

השק מיוצר מ-PVC או מפלסטיק ומגיע בנפחים של בין חמישה ל-90 ליטר. שקים אלה מגיעים בדרך כלל עם אבזמים מיוחדים כדי לאבטח אותם ולקשור אותם אל הסירה או לגוף. השק מגן על הבגדים והציוד האישי מפני הרטבה, ובמקרי חירום ניתן להשתמש בו כשק ציפה.

סנדלים או נעליים למים

בהליכה במים חובה להשתמש בסנדלים בעלי סוליה מיוחדת המונעת החלקה ומאפשרת הליכה על סלעים רטובים. לדוגמא ניתן להשתמש גם בנעלי הליכה במים כגון "River Side" של חברת Jack Wolfskin. אם בחרתם ללכת עם סנדלים, יש לוודא שהרצועות תפוסות עם סוגרן "ולקרו" שלא נפתח בקלות, או להשתמש בסנדלים כגון "River Crosser" של חברת שורש, הנסגרים על ידי מתיחת רצועה אחת דרך האבזם.

הגנה מפני השמש

השתקפות השמש במים יוצרת קרינה רבה, העלולה להזיק לעיניים ולעור. כדי למנוע נזקים אפשריים מומלץ להשתמש בשני פריטים חיוניים:

משקפי שמש - כדאי להקפיד על משקפי שמש איכותיים המסננים קרינת UV, ועם אפשרות לכיסויים בצדי המשקפיים. חובה להשתמש במחזיקי משקפיים, המאפשרים צמצום הרצועה מסביב לראש ומונעים את נפילתם. את המחזיקים כדאי לאבטח לחולצה בעזרת סיכת ביטחון.

קרם הגנה - כדי להימנע מנזק לעור יש למרוח קרם הגנה בעל מקדם הגנה גבוה, בכל האזורים החשופים לשמש, כגון הידיים והפנים. חשוב להקפיד ולקרוא את הוראות השימוש המתייחסות למשך היעילות של הקרם במים.

אחסון הציוד

מומלץ לרכוש שקיות וקופסאות קטנות אטומות למים, המשמשות לשמירה על חפצים קטנים בהישג יד, כמו מצלמות, מפות, GPS או טלפונים סלולרים. באמצעות טבעות או רצועות קשירה ניתן לחבר את הציוד לתרמיל או לסירה.

קופסא אטומה למים. ריקושט,
איך תצלמו סלפי בנחל מבלי שיירטב? קופסא אטומה למים/ריקושט

ניטרול יתושים

אזורים עם מאגרי מים עומדים, כמו קניונים, אגמים וביצות, שורצים בדרך כלל מיני יתושים שעוקצים ומטרידים. חשוב לארוז ולהשתמש בתכשירים הקיימים בשוק נגד יתושים, ובמקרים קיצוניים אפשר להשתמש בכילה המכסה את הראש והצוואר.

היגיינה בטבע

לשמירה על ההיגיינה האישית ועל הסביבה עדיף להשתמש בסבון על בסיס אלכוהול מתנדף. לניקוי הידיים לדוגמא ניתן להשתמש בסדרת סבוני דפים של חברת Sea To Summit, שארוזים בצורה קומפקטית ונוחה.

טיהור מים

רוב מקורות המים בעולם מזוהמים כיום בידי האדם או בידי טפילים מזיקים, והם אינם ראויים לשתייה. מומלץ להשתמש במכשירי טיהור מים עם מסנן, או בכדורי טיהור המכילים יוד, כלור או כספית.

השימוש בכדורים יוצר טעם לוואי, אך יש כדורים נוספים המנטרלים אותו. במקרי חירום כאשר הכדורים אינם בהישג יד, ניתן להרתיח את המים לפני השתייה למשך כעשר דקות.

דפי סבון. ריקושט,
לשמור על היגיינה גם בטיול. דפי סבון/ריקושט

חבל עזר

בטיולים בקניונים חשוב לקחת חבל עזר, המאפשר מעבר מכשולים והעברת ציוד. במהלך תכנון הטיול כדאי לברר מהו סוג המכשולים באותו מסלול, כדי להתאים את סוג החבל. במקרה שלא ניתן לתכנן מראש מומלץ להצטייד בחבל בקוטר של 5-7 מ"מ ובאורך של 15-10 מטר.

ציוד להישרדות עמיד במים

כדי להימנע מעגמת נפש בעת ניסיון הדלקת גזייה או מדורה, מומלץ להצטייד בגפרורים עמידים במים. גם פנס היד ופנס הראש, שיהוו מקור האור היחיד שלכם בלילות, צריכים להיות אטומים לחדירת מים, ולא, הסוללות ייפגעו.

הטיפים באדיבות צוות מומחי ריקושט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully