וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה 10: הנופש הטוב ביותר שתוכלו לחוות

7.10.2011 / 9:00

בכל הנוגע לגן עדן בעולם הנוכחי, אפשר כנראה להשיג אותו בצורת חופשה מדהימה עם הפתעה קטנה מעל. מי שזה קרה לו, לא ישכח את החוויה לעד. ככה זה כשיש מזל

ניסים קורים לפעמים, והם הופכים לניסיים יותר ככל שמה שקורה לפני הופעתם סתמי יותר. בהתאמה, חופשת גן עדן היא כזאת שנולדת כחופשה רגילה, עם המון כוונות טובות מצד המתכנן לקצת שבירת שגרה, ולפתע, משום מקום, בלי שום סיבה מובנת, נופלת עליו מתנה שגורמת לו להרגיש כמו מלך העולם.

יש חופשות שנגמרות... שלא נדע

מערכת וואלה! בפרויקט מיוחד: הדברים שתמצאו בגן עדן

מערכת וואלה! בפרויקט מיוחד: הדברים שתמצאו בגיהנום

אילוסטרציה. ShutterStock
אם יש גן עדן, הוא חופשה מדהימה שנופלת בהפתעה/ShutterStock

"התלבטנו אם בכלל שווה לצאת מהמלון"

הפתעה כזאת נפלה לפני כמה שנים על אדר ובן זוגה מגבעתיים. "החלטנו לפנק את עצמנו לכבוד סיום הטיול הארוך שעשינו בהודו", היא מספרת, "וליום האחרון של הטיול הזמנו חדר סטנדרטי, הזול ביותר שמצאנו, במלון הכי מדהים במומביי - ארמון הטאג' מאהל. זה מלון מפואר ועצום ממדים, שיש בו המון אזורים, וכולו נראה כאילו נלקח מסרט, פשוט חלום. כשהגענו לקבלה, נאמר לנו שהועברנו לאזור אחר של המלון. הבל בוי לקח מאיתנו את המזוודות וליווה אותנו לחדר.

התברר ששודרגנו לסוויטה ענקית, עם שבעה חדרים - חדר שינה עם מיטת דאבל קינג סייז בלתי נגמרת, חדר אוכל, חדר אורחים, סלון עם מסך טלוויזיה אימתני, שנכון ללפני שמונה שנים וגם נכון לעכשיו, היה עצום. זה היה חלום כל כך טוב, שממש התלבטנו אם את יומנו האחרון בהודו נבלה בסוויטה, ונתענג על כל האפשרויות שלה, או נצא לטייל. זה היה ממש בזבוז לצאת מהמלון".

מלון טאג' מאהל מתכונן לביקור של ברק אובמה בהודו. רויטרס
ככה פתאום להשתדרג הסוויטה הכי יוקרתית במלון הכי יוקרתי במומביי. מלון טאג' מאהל מתכונן לביקורו של הנשיא בראק אובמה ב-2010/רויטרס

מי מחליט לשדרג?

השאלה "למה זה קרה דווקא לנו?" נשארה בגדר תעלומה. שדרוג הוא דבר שנופל עליך מהשמיים, ואל לך לנבור בסיבות ובפרטים, כמו שנאמר "אל תדרוש במופלא ממך", וגם "אם נותנים לך, תיקח". אדר ובן זוגה רוצים להאמין שלא מדובר במזל: "סיפרנו לעצמנו שנראינו להם זוג חמוד, והם רצו למצוא חן בעינינו ולגרום לנו לספר עליו לכל חברינו, או שהם ידעו שזהו יומנו האחרון במדינה, ועשו לנו הפתעה. אתה מתקשה להאמין שתזכה בכזה דבר ככה פתאום".

אבל מסתבר שההחלטה לשדרג אף פעם לא מתרחשת בגלל העיניים היפות של האורח. מוטי, מנהל הקבלה במלון הילטון תל אביב, מסביר כי בעדיפות ראשונה לשדרוג נמצאים חברי המועדון, אם קיים במלון חדר פנוי ברמה גבוהה יותר מזה שהוזמן: "זה המקרה הנפוץ, אבל יש מקרים שבהם אורחים שאינם חברי מועדון זוכים לשדרוג. בדרך כלל זה קורה משיקולים פנימיים - תקלה בחדר המוזמן, מחסור בחדרים פנויים. מה שעוזר לקבל שדרוג היא שהייה קצרה, ליום או יומיים".

חלומו של כל ישראלי - מחלקה ראשונה

השדרוג האולטימטיבי, מושא תשוקתו של כל ישראלי, הוא כמובן כיסא במחלקה ראשונה. שתי המילים הללו - "מחלקה" ו"ראשונה" מהלכות קסם על כל מי שנאלץ לטוס במחלקת תיירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רציתי שהטיסה לא תיגמר לעולם. מחלקה ראשונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדרכו חזרה לארץ, עבר אלישע מתל אביב טיסה גרועה במיוחד מלאס וגאס לניו יורק, טיסה עליה כמעט ולא עלה בגלל אובר בוקינג ושבה הוא הצטופף ליד החלון ברגליים מקופלות בשל גובהו הרב - 1.97 מטר. גם כשהגיע לדלפק אל על בנמל התעופה JFK בניו יורק, גילה כי התלאות לא הסתיימו. בגלל אובר בוקינג התבשר חברו שנסע עמו כי למרות שהיה מדובר בטיסה סדירה אותה הזמין זמן רב מראש, אין לו מקום עליה.

"החבר שלי השתולל, כי הוא היה חייב להגיע למחרת לישראל", מספר אלישע, "הוא הפעיל קשרים, ובסוף, ממש בשנייה האחרונה, לא רק שנמצא לו מקום על הטיסה, הוא גם שודרג כפיצוי למחלקת עסקים. הוא הרגיש רע עם זה שהוא משאיר אותי במחלקת התיירים, אבל פרגנתי לו. העיקר שקיבלתי מקום במעבר, חשבתי לעצמי. אבל ממש בכניסה לגייט, עצרו אותי ושלחו אותי לקבל כרטיס עלייה חלופי, עם מושב אחר. העצבים כבר היו רופפים. כבר הייתי מיואש. מה פתאום מזיזים אותי? עשר שעות במטוס בכל מקום שהוא לא מושב מעבר זה עינוי מבחינתי. בכניסה למטוס הודעתי שלא מקובל עלי שהחליפו לי מקום, וניסיתי להישמע אסרטיבי. הדיילת העיפה מבט בכרטיס העלייה החדש שקיבלתי זה עתה, חייכה אלי ואמרה 'אתה תודה לנו'. דייל ליווה אותי לקומה השנייה של מטוס הבואינג, וההרפתקה האמיתית של הטיול החלה באותו רגע".

אילוסטרציה. ShutterStock
כאן מתרחש הקסם, אם יש לכם מזל. שדה תעופה/ShutterStock

נאוה, דיילת קרקע לשעבר באל על, מגלה איך זה עובד: "הסיבות הנפוצות לשדרוג הן פרוטקציה וצ'יפור של חברים ומשפחה של טייסים, חברים של דיילים, אחר כך מגיעים הנוסעים המתמידים שרוצים ביקרם. אם אתה לא אחד מאלה, כנראה מדובר במקרה של אובר בוקינג. המטרה היא למלא את מחלקת התיירים, ואם יש מקום במחלקת העסקים או במחלקה הראשונה, בוחרים ממחלקת התיירים נוסע שנראה נחמד, שקט ונורמלי, בלי ילדים ובלי חיות, ועושים לו את היום, ואז יש מקום לעוד נוסע במחלקת התיירים. לפעמים, בטיסות לחוצות עם הרבה ילדים והרבה תלונות, הכלכל מבקש 'לאוורר' את הטיסה, ולשדרג נוסעים בודדים".

אין ספק שלאלישע עשו את היום: "מבחינתי הגעתי לגן עדן של האנשים הגבוהים - המושב היה רחב, ובלחיצת כפתור הפך למיטה נוחה, דייל לקח ממני את המעילים שנסחבתי איתם, התיקים, ישר הביא לי שתייה, תפריט של אוכל מעולה עם סכו"ם אמיתי. נרדמתי כמו תינוק לשעתיים, התעוררתי לי בכיף, אכלתי, ראיתי סרט בנוחות, קראתי, שוב נרדמתי, שוב אכלתי, ומבחינתי הייתי מוכן שהטיסה תימשך לעד. אני יכול להבין למה אנשים מוכנים לשלם כל כך הרבה לטיסה לא במחלקת תיירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully