וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספרדים עצמם קבעו: אלה העיירות היפות ביותר בספרד

23.10.2018 / 9:24

לספרד אין ספור מקומות וערים יפהפיות. אבל מבין כולן, מהן הערים שהכי כדאי לבקר בהן? אז העיתון הגדול במדינה, "אל פאיס", ביקש מקוראיו לבחור את 5 העיירות היפות ביותר בספרד, שבהן פחות מעשרת אלפים תושבים. התוצאות לפניכם

העיירה קודילרו Cudillero ספרד. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
העיירה קודילרו/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

דבר ידוע הוא שספרד עמוסה באינסוף עיירות פסטורליות וכפרים יפהפיים, אבל כיוון שאי אפשר לראות את כולם, אין ברירה אלא להחליט - מהם המקומות הכי יפים בכל רחבי חצי האי האיברי?

כדי לענות על השאלה הקשה, נקרא העם הספרדי בעצמו להצביע ולהכריע: העיתון הגדול ביותר בספרד, "אל פאיס", ביקש לאחרונה מקוראיו לבחור את חמש העיירות היפות ביותר בכל ספרד. המצביעים התבקשו לבחור מתוך רשימה של 250 עיירות ספרדיות, כאשר הקריטריון היחיד הוא שמתגוררים בהן פחות מעשרת אלפים תושבים. במהלך חמשת ימי ההצבעה, קיבל "אל פאיס" כמעט 5,000 תשובות, והתוצאות לפניכם.

למקום הגבוה ביותר ברשימה ואת מספר ההצבעות הגבוה ביותר של הספרדים גרף הכפר אלבראסין (Albarracín) השוכן בחלקו הדרומי של חבל אראגון (Aragón)‬. הכפר יוצא הדופן מפורסם בחומת האבן העתיקה שלו והוא נמצא בתוך עמק מוקף ברכס הרי מונטס אוניברסאל. למבקרים מציע אלבראסין כמה וכמה נקודות מעניינות לביקור: הקתדרלה המרכזית, חומות ומגדלים עתיקים עשויים לבנים אדומות, מרכז העיר ההיסטורית ואתר ארכיאולוגי של הריסות אלקסאר, מבצר שנבנה על ידי המורים.

מספר ההצבעות לעיירה קודילרו (Cudillero) המשתייכת לנסיכות אסטוריאס (Asturias) שעל החוף הצפוני, מיקם אותה במקום השני. העיירה מאופיינת בכבישים צרים ובתים צבעוניים, והיא שוכנת בין רכס ההרים מרשים. תושביה ידועים כדייגים מעולים, מה שהופך אותה לגן עדן לחובבי דגים ומאכלי ים. מלבד סעודות, מומלץ למבקרים בה להשקיע זמן גם בביקור באמפיתיאטרון העתיק ובארמון המקומי, זאת כדי לספוג גם מעט מההיסטוריה העשירה של המקום.

למקום השלישי הגיעה העיירה סנטיאנה דל מאר (Santillana del Mar) ששייכת לאחד האזורים הקטנים ביותר במדינה, אזור קנטבריה (Cantabria). סנטיאנה דל מאר מפורסמת באווירת ימי הביניים שלה ובארכיטקטורה העתיקה שנשתמרה היטב. אבל יש משהו נוסף בסמוך אליה שהעלה אותה על המפה העולמית: הקרבה למערת אלטאמירה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. במערה העתיקה הזו נמצאים שרטוטים וציורים של בני אדם וחיות מתקופת האבן הקדומה, לפני יותר מ-30 אלף שנים. המערה מושכת תיירים מכל רחבי העולם, ולמי שמגיע לראות אותה מומלץ בחום שלא להחמיץ ביקור ברחובות סנטיאנה דל מאר.

העיירה הקטנה איינסה (Ainsa) נמצאת במקום הרביעי, גם היא במחוז אראגון. המרכז ההיסטורי שלה שבו שוכנת כנסייה מהמאה ה-12 וטירה מהמאה ה-11 הוא אחד המרכזים ההיסטוריים המעניינים והיפים ביותר של המחוז. את רשימת חמשת המקומות היפים בספרד סוגרת לה אלברקה (La Alberca) שבאוטונומיית קסטיליה ולאון (Castilla y León) שבצפון ספרד. גם העיירה הזו ידועה באריטקטורה יוצאת דופן שהשתמרה היטב, והיא עצמה שוכנת בתוך תוכו של פארק לאומי ענק בגובה של 1000 מטרים מעל פני הים.

ואלו עשר העיירות היפות ביותר בספרד

אלבראסין (Albarracín), אראגון
קודילרו (Cudillero), אסטוריאס
סנטיאנה דל מאר (Santillana del Mar), קנטבריה
איינסה (Ainsa), אראגון
לה אלברקה (La Alberca), קסטיליה ולאון
טרוחיו (Trujillo), אקסטרמדורה
לסטרס (Llastres), אסטוריאס
קדקס (Cadaques), קטלוניה
פניסקולה (Peñíscola), ולנסיה
לוארקה (Luarca), אסטוריאס

את הרשימה המלאה, אפשר למצוא כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully