וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהכי יפה ועד הכי משפחתי: 19 האיים היווניים הטובים ביותר

21.5.2017 / 9:09

גם אתם מתכננים להיות הקיץ ביוון? בואו לגלות היכן מסתתרים החופים היפים ביותר, איפה ממתינים לכם חיי לילה הכי שוקקים, איזה אי נחשב לרומנטי ביותר ומהו המקום הכי מומלץ לבריחה מהעולם - איי יוון, הנה הטובים ביותר

חופשה בסנטוריני/צילום: ליהי שורש

בווידאו: צפו באי סנטוריני, שלו הנופים הכי יפים ביוון

חשבתם שאתם מכירים את איי יוון? חשבו שוב. פרויקט מיוחד של ה"טלגרף" הבריטי ממפה את 19 האיים הטובים ביותר של יוון במספר קטגוריות נחשקות במיוחד.


עוד על חופשה ביוון בוואלה! תיירות:
יוון "פותחת" איים חדשים לישראלים: טיסות ישירות וזולות מהקיץ
סנטוריני: אחד מהאיים היפים בעולם נמצא במרחק שעתיים מכם
בדקנו: כמה נשלם על חופשה ביוון לעומת חופשה בטורקיה?

seperator

זקינתוס: החופים הכי טובים

נראה כי בכל הקשור לרצועות חוף חוליות בעלות מראה דרמטי במיוחד, שום אי יווני אחר אינו משתווה לזקינתוס (Zakynthos). מפרץ Shipwreck, שאליו ניתן להגיע רק באמצעות כלי שיט, הוא המנצח הגדול, גם אם לוקחים בחשבון שהוא עשוי להיות לפעמים עמוס יתר על המידה. כך או אחרת מומלץ לדגום את חופיו הצפוניים והמערביים של האי, המתוירים פחות.

גלעד פישר. גלעד פישר, צילום מסך
זקינתוס/צילום מסך, גלעד פישר
seperator

קורפו: הכי טוב למשפחות

גם באי המוכר הזה, ניתן למצוא נקודות חן מנומנמות ונעימות, בעיקר אם נוטשים את החופים הפופולריים לטובת טיולים בפנים האי. למעשה, מי שמכיר היטב את חופי קורפו (Corfu), יתפלא לגלות כי פנים האי נראה כמקום שונה לחלוטין. עוד כדאי לדעת כי אתרי הלינה כאן ידידותיים במיוחד למשפחות.

האי קורפו ביוון. דורון סרי, אשת טורס,
קורפו/דורון סרי, אשת טורס
seperator

דלוס: בזכות התרבות וההיסטוריה

על פי המיתולוגיה היוונית, זהו המקום שבו נולד האל אפולו. כיאה למעמדו, מאכלס דלוס (Delos) שפע של ממצאים ארכאולוגיים ושרידים קדומים, והאי כולו הוכרז על ידי אונסקו "אתר מורשת עולמית". יש בו שרידי מקדשים, פסלים, פסיפסים ואמפיתיאטרון. כדאי לדעת כי הלינה באי אינה אפשרית. פשוט שטים אליו ממיקונוס (Mykonos) וחוזרים לאחר שחוקרים אותו לעומק.

בית קליאופטרה האי דלוס יוון. ShutterStock
בית קליאופטרה באי דלוס, יוון/ShutterStock
seperator

מיקונוס: המלונות המומלצים ביותר

המלונות ביוון אינם נחשבים למשובחים ביותר, אך המצב משתנה כאשר מגיעים אל האי מיקונוס (Mykonos), שבו מלונות בוטיק מהמעלה הראשונה. אחד המומלצים שבהם הוא קאבו טאגו (Cavo Tagoo), ליד הורה (Hora) המתנוסס מעל מחצבה נטושה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלון קאבו טאגו במיקונוס/מערכת וואלה!, צילום מסך
seperator

כרתים: בזכות האוכל

מיקומו הדרומי של כרתים (Crete), מספק לו ימים שטופי שמש למשך תקופה ממושכת בשנה, והוא מתאפיין בגידולי שדה משובחים, בהם אבוקדות ובננות. אך מעבר לכל אלו, כרתים מסמל בעבור רבים את המטבח היווני במיטבו, והוא כולל מאכלים אותנטיים ייחודיים, כמו גם שפע של משקאות מקומיים כגון משקה האניס המפורסם ראקי.

הרקליון. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
סועדים בהרקליון, כרתים/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור
seperator

עולם היין: קפלוניה

כרתים וסנטוריני מפיקים יינות נהדרים, אך נראה כי בבכורה זוכה האי קפלוניה (Kefalonia), שבו ממוקם יקב רובולה (Robola) הידוע. נוסף על כך, האי מתהדר בחופים מדהימים, הנחשבים ליפים ביוון כולה.

הכפר אסוס באי קפלוניה יוון. ShutterStock
הכפר אסוס באי קפלוניה, יוון/ShutterStock
seperator

קופוניסיה: בשביל השלווה

האי קופוניסיה (Koufonisia) הוא המקום שאליו אתם רוצים להגיע אם אתם כמהים לחופשה שכל-כולה שקט ושלווה. למעשה, מדובר שני איונים סמוכים שביניהם תעלה. האוכלוסייה הזעירה, כמה מאות בלבד, חיה בעיקר מדגה, ויש מי שסבורים שיש כאן יותר סירות מאשר תושבים. גם כבישים אין פה ומעט מאוד מכוניות, כך שיש לנוע ממקום למקום ברגל או באופניים.

האי קופוניסיה יוון. ShutterStock
האי קופוניסיה, יוון/ShutterStock
seperator

הידרה: לחובבי האקו-שיק

נדמה כי האי הידרה (Hydra), ש"התגלה" לעולם בזכות צילומי סרט ב-1957 בכיכובה של סופיה לורן, נשאר "תקוע" בקפסולת זמן. האי כולו הוא מעין שמורה ארכיטקטונית וחל איסור לבנות בו מבנים חדשים. גם התחבורה הממונעת בו מוגבלת מאוד. הפתרון: רכיבה על חמורים ופרדות בנופי האי.

נמל האי הידרה יוון. ShutterStock
נמל האי הידרה, יוון/ShutterStock
seperator

אנדרוס: מסלולי ההליכה היפים ביותר

ההרים שבאי אנדרוס (Andros) מציעים למבקריהם מסלולי טיול רגליים נהדרים. חלק מהדרכים נחשבות עתיקות למדי, ולצדן חומות. הן חולפות לצד פרדסי תפוזים ומעיינות זכים, שמהם נשמעים קרקורי צפרדעים.

העיירה חורה באי אנדרוס יוון. ShutterStock
העיירה חורה באי אנדרוס, יוון/ShutterStock
seperator

סימי: הכי רומנטי

סנטוריני אמנם נושף בעורפו, אבל האי סימי (Symi) לוקח את הבכורה בכל מה שקשור ליעד היווני המושלם לזוגות. יש בו מפרצים ציוריים, בתים בצבעי פסטל רכים, ברים, טברנות, בוטיקים קטנים ועשרות חופים נהדרים שאליהם ניתן להגיע אך ורק בכלי שיט.

האי סימי יוון. ShutterStock
האי סימי, יוון/ShutterStock
seperator

סקירוס: הכי אלטרנטיבי

סקירוס (Skyros) נחשב לאי המבודד ביותר מבין האיים הספורדיים, שבצפון הים האגאי. גם הפיתוח שבו מינימלי להפליא, מה שהופך אותו ליעד מצוין לחובבי חופשות אלטרנטיביות. מומלץ לבקר במפרץ Atsitsa, שבו מוצעות סדנאות יוגה, שייט, מוזיקה, ציור, שירה, ריקוד ועוד.

האי סקירוס יוון. ShutterStock
האי סקירוס, יוון/ShutterStock
seperator

קרפאטוס: בגלל המורשת

קרפאטוס (Karpathos), הממוקם בין רודוס לכרתים, לא זכה לעדנה של ממש כיעד תיירותי. אך בזכות עובדה זו, הוא מהווה יעד אחר מי שמחפשים חופשה פסטורלית, עם חופים ומפרצים יפים, שאל חלקם ניתן להגיע רק בשייט. יש פה גם כפרים ציוריים ומסלולי הליכה החולפים בנופים דרמטיים.

חופשה באי קרפאטוס יוון. רן ברגמן, מערכת וואלה! NEWS
קרפאטוס/מערכת וואלה! NEWS, רן ברגמן
seperator

סקופלוס: בתי האבן, המנזרים ומה שביניהם

באי סקופלוס (Skopelos), בתי אבן רבים הפכו לבתי מלון, בזכות הסצנות היפות המופיעות מכל עבר. אבל מעבר לחוויית המגורים הנהדרת, האי ידוע גם בזכות עשרות המנזרים המצויים בו. בהר פאלוקי (Palouki) לבדו מצויים לא פחות מעשרה מנזרים.

האי סקופלוס יוון. ShutterStock
האי סקופלוס יוון/ShutterStock
seperator

סנטוריני: הנופים הכי יפים

אל האי סנטוריני (Santorini) מומלץ להגיע דרך הים, ובכך להתענג על ההגעה – המלווה מצד אחד בים כחול-עמוק ומצד שני במצוקי בזלת אדירים, המתנוססים מעל. והכל מעוטר בבתי האבן הלבנים-צחורים. מומלץ אף לטפס אל ראשי המצוקים, וליהנות מנופים דרמטיים לא פחות.

עוד באותו נושא

סנטוריני: אחד מהאיים היפים בעולם נמצא במרחק שעתיים מכם

לכתבה המלאה
סנטוריני , יוון. ShutterStock
סנטוריני/ShutterStock
seperator

ניסירוס: לחובבי ג'יימס בונד

לא מעט איים יווניים התגלו לעולם בזכות סרטים מפורסמים שצולמו בהם, אך חובבי ג'יימס בונד יבואו על סיפוקם אם יגיעו אל האי ניסירוס (Nisyros), שנופיו המרהיבים הופיעו בסרט "מונרייקר", שצולם בשנת 1979.

העיירה מנדראקי באי ניסירוס יוון. ShutterStock
העיירה מנדראקי באי ניסירוס, יוון/ShutterStock
seperator

לסבוס: הכי חופשות גייז

זהו המקום שבו נולדה המילה "לסבית". הסיבה: כאן נולדה בעת העתיקה המשוררת סאפפו, שידועה גם בזכות שירי האהבה לנשים. ובאופן לא מפתיע, זהו גם יעד מבוקש לחופשות גייז. כך או אחרת, כדאי לדעת כי באי לסבוס (Lesbos) יש חופים נהדרים ומסעדות טובות.

האי לסבוס יוון. ShutterStock
האי לסבוס, יוון/ShutterStock
seperator

רודוס: חיי הלילה השוקקים ביותר

בדומה לקוס, קורפו ומיקונוס, גם האי רודוס (Rhodes) מתהדר בחיי לילה שוקקי חיים, אך הוא בהחלט מתעלה מעליהם. מומלץ מאוד להגיע אל הברים בעיר העתיקה של רודוס, שלחלקם יש מוניטין ידועים לשמצה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קזינו ברודוס/מערכת וואלה!, צילום מסך
seperator

לפקדה: ספורט מים זה כאן

מפרצים רחבי ידיים ורוחות דומיננטיות מושכים אל האי לפקדה (Lefkada) לא מעט חובבי שיט וגלישת רוח וגלים. בערי החוף וסיליקי (Vassiliki) ונדרי (Nydri) ניתן לשכור ציוד מגוון של ספורט ימי, אך מעבר לאלו, כדאי לדעת כי האי טומן בחובו חופים יפהפיים.

האי לפקדה יוון. ShutterStock
לפקדה/ShutterStock
seperator

פטמוס: בזכות ההיסטוריה הדתית

מוקד העניין הידוע ביותר באי פטמוס (Patmos) הוא מנזר כבן אלף שנים, ששמו "מנזר יוחנן הקדוש תאולוגוס". הוא גדוש באווירת קדושה שקשה להתעלם ממנה. אך כדאי לזכור כי גם במקום זה, אליו הגיעה הנצרות כבר בשנת 95 לספירה, תמצאו חופים מצוינים, גלריות אמנות ונופים נהדרים.

מנזר סנט ג'ון באי פטמוס יוון. ShutterStock
מנזר סנט ג'ון באי פטמוס, יוון/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully