וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריינאייר ומהפכת הלואו קוסט: המדריך המלא

15.3.2017 / 0:08

כמה תעלה לכם טיסה עם ובלי מזוודה, מהו ההבדל המהותי בין נתב"ג לעובדה, אילו עוד עלויות חבויות במחיר ומדוע אתם עשויים להרגיש תיירים סוג ב' בנחיתה (רמז: זה קשור לנמל התעופה)? הנה כל מה שמסתתר מאחורי הכותרות שמספרות לכם על "אירופה החל מ-20 יורו"

חברות תעופה ריינאייר איזיג'ט. ShutterStock
תתחילו להילחם ביניכם, חבר'ה. מטוסי איזיג'ט וריינאייר/ShutterStock

הכניסה של ענקית הלואו-קוסט ריינאייר לנמלי התעופה בישראל משנה את חוקי המשחק בכל הקשור לטיסות לאירופה. המחירים שנזרקים לאוויר – החל מ-20 יורו לכיוון – נשמעו עד לפני שנתיים דמיוניים לנוסע הישראלי. ריינאייר לא רק מספקת אופציות זולות, אלא גם יוצרת אפקט חיובי עבור הצרכן, כשהיא צפויה לגרום לחברות אחרות להוריד את המחירים. רק לאחרונה הודיעה לוט הפולנית כי תטיס ליעדים שונים במחירים נמוכים מ-150 יורו, וזו, כזכור, חברה סדירה, כזו שבה אתה מקבל מה שאתה רואה ולא מחויב על תוספות מושב ומזוודות.

הפיל הזה ששמו "תוספות" תמיד יושב במרכז החדר כשאתם מגיעים לבצע את ההזמנה. הכותרות המסנוורות מספרות לכם על מחירים "החל מ...", אבל אם אתם נוסעים לשבוע, רוב הסיכויים שתשלמו יותר ממחיר הפתיחה, מה גם שהדרך חזור עולה, בדרך כלל, יותר.

לכן, הכנו עבורכם מדריך קצר ובו עיקרי הדברים שאתם צריכים לדעת כשאתם ניגשים לאפליקציה של ריינאייר (החברה החלה להפיץ בימים האחרונים מספר יעדים גם באתר האינטרנט, אבל הרשימה המלאה של היעדים נמצאת באפליקציה בלבד). חשוב לנו לציין: המחירים המובאים כאן מתבססים על חיפוש רנדומלי שלנו ביום נתון. ייתכן שהם יעלו או יירדו, יכול להיות שתמצאו דיל טוב יותר – על זה אנחנו כבר לא יכולים לקחת אחריות.

ריינאייר מציגה: מחירים נמוכים במיוחד לאירופה
סאנדור הבטיחה מחירים נמוכים - ולא ממש קיימה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחירי ריינאייר שמצאנו מתל אביב. המחירים - הלוך-חזור נכון לתחילת מרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחיר הטיסות

קל להסתנוור מטיסה של 33 יורו לכיוון אחד מעובדה לברלין, אבל אם אתם גרים בירושלים, אל תשקלו אפילו את האופציה הזאת. הדרך הארוכה, הנסיעה, הדלק וגם האפקט הפסיכולוגי (למי יש כוח לנחות בטיסה ולנסוע עוד שלוש שעות לאחר מכן?) הופכים את העסקה למאוד לא כדאית. קחו בחשבון את כל העלויות הנלוות לנסיעה לפני שאתם מזמינים כרטיס.

הביטוי "החל מ..." הוא אחד הפחות-אמינים בעולם המסחר, אבל לזכות ריינאייר ייאמר כי לפחות כרגע, יותר מחצי שנה לפני השקת רוב הקווים, יש הרבה אמת בפרסום. בניגוד ללא מעט מקרי עבר והווה שבהם לסכומים שפורסמו לא היה קשר למציאות, המחירים בריינאייר באמת מאוד, מאוד זולים. עם זאת, עדיין טיסה של "החל מ-40 יורו" צפויה לעלות לכם הרבה יותר בשקלול גורמים כמו כרטיס חזור, מזוודה ומקום ישיבה. אה, כן - אל תבואו רעבים. גם זה, כמובן, עולה כסף.

יש לזכור גם שהעובדה שקניתם בריינאייר כרטיס טיסה בכיוון אחד אינה מחייבת אתכם לטוס עמה בכיוון ההפוך. האפשרויות שלכם רבות, ודרך אתרים כמו skyscanner.co.il או Kayak.com תוכלו להגיע למחירים זולים יחסית מיעדים שונים. עם זאת, בבדיקה ראשונית שערכנו, עדיין קשה לחברות ללואו-קוסט אחרות לנצח גם בקטגוריה הזאת את ריינאייר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחירים מעובדה ליעדים שונים באירופה. שימו לב להבדלים עם ובלי מזוודות/מערכת וואלה!, צילום מסך

האותיות הקטנות

אם מעולם לא נסעתם בלואו-קוסט, אתם צריכים לדעת כלל ברזל אחד: על כל דבר עלולים לחייב אתכם. אם החברה קבעה שנעילת סנדלים תנ"כיות מחויבת בתוספת, תגיעו עם נעליים סגורות. זו כמובן הגזמה, אבל את העיקרון הבנתם – קראו טוב-טוב את האותיות הקטנות. לא עשיתם צ'ק אין 24 שעות לפני? תשלמו כסף. לא הדפסתם את הכרטיס? תיפרדו מכמה שטרות טובים של יורו. לא שריינתם מראש מקומות בתשלום? אתה תהיה בקדמת המטוס והיא עלולה להיות מאחור. זכרו, בלואו קוסט אין כמעט שום דבר בחינם, מלבד האוויר שאתם נושמים. תהיו חיילים ממושמעים, כי ברגע האמת בלגן מול הדיילים לא ממש יעזור לכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה שאתם רואים הוא לא מה שתשלמו לבסוף - אבל עדיין מאוד זול/מערכת וואלה!, צילום מסך

התחרות

המשמעות של לואו קוסט פשוטה - ככל שהתחרות גדולה יותר, כך המחיר נמוך יותר. זה עדיין לא אומר שאם תמתינו לרגע האחרון תצליחו לשים יד על כרטיס מוזל. בקיץ כרטיסים ליעדים פופולריים כמו בודפשט או בוקרשט נמכרים במחירים גבוהים בעשרות ולעתים מאות אחוזים מהפרסומים הראשוניים שלהם. אין לבוא בטענות לחברות התעופה, כמו בכל דבר בשוק החופשי, זה עניין של היצע וביקוש.

במקרה של ריינאייר צריך לשים עין שבעתיים. אף שחברות אחרות כמו וויז ההונגרית, מונארך הבריטית, טרנסאביה ועוד כמה נוחתות גם הן, ריינאייר במיוחד סימנה את עובדה כשדה אסטרטגי. אם ביולי 2015 הציעה החברה את הכרטיסים הנמוכים ביותר מבודפשט ב-30 יורו, היום הם עולים 42. זה לא נראה משמעותי, אבל זו עליה של 40 אחוז. אם אתם אופורטוניסטים שרוצים לטוס בכל שנה, כדאי לעקוב אחרי ההתפתחויות בשוק, כמו גם לקוות לביקוש ער של עוד חברות להצטרף לחגיגה, מה שישאיר את המחירים המוצעים עכשיו בעינם.

תיירות לשדה התעופה בעובדה. מערכת וואלה!
המחיר לבודפשט גבוה ב-40 אחוז משהיה לפני קצת יותר משנה. ריינאייר בשדה בעובדה/מערכת וואלה!

מרחק מהשדה

מרבית השדות שבהם ריינאייר נוחתת הם שדות משניים. לכן, עליכם לעשות את חישובי הזמן והמרחק שלכם, מאחר ששדה רחוק יותר פירושו עלות נסיעה גבוהה יותר למרכז העיר. המרחק מוורשה-מודלין למרכז הוא כ-35 ק"מ, בעוד המרחק מהשדה המרכזי פרדריק שופן הוא כ-9 ק"מ. אבל זה הבדל זניח, במיוחד כשמחירי המוניות בפולין זולים. מה שקורה בפרנקפורט-האן בגרמניה כבר משמעותי בהרבה. השדה הזה כלל אינו נמצא בפרנקפורט, הוא ממוקם 126 ק"מ ממנה. במקרה הזה, החיסכון שלכם עלול לעלות ביוקר, במיוחד אם הרכבתם מפרנקפורט, אחת הערים המרכזיות באירופה, טיסת קונקשן. מחירי המוניות במערב אירופה לא זולים ותחבורה ציבורית עלולה להיות מאוד מעיקה.

נמל התעופה פרנקפורט האן. וויקיפדיה, אתר רשמי
רחוק 126 ק"מ ממרכז העיר. נמל התעופה פרנקפורט-האן/אתר רשמי, וויקיפדיה

סיכום

אין כלל שאלה מבחינה כלכלית: טיסות לואו קוסט אכן זולות בהרבה גם לאחר התוספות ושאר מרעין בישין, במיוחד אם מזמינים אותן כמה חודשים מראש. עם זאת, אתם צפויים למצוא את עצמכם מתפשרים על נוחות בטיסה ואחריה. לכן, יש לעשות את כל החישובים. על "40 יורו לאירופה" תשלמו תמיד יותר. כמה יותר? זה כבר תלוי בכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully