וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד שיודע: הישראלי שנותן כללי זהירות לישראלים בחו"ל

פלג כהן

24.7.2016 / 13:07

אחרי שטייל ב-118 מדינות, פלג כהן יודע דבר או שניים על איך להיזהר מכייסים ולשמור על הדברים שלכם בחו"ל. אז איך תשמרו על עצמכם בחופשה? הנה טיפים חשובים שיעזרו לכם להישאר בטוחים גם בדרכים

צלמים זמניים מורשים

אנחנו הישראלים אוהבים לטייל בעולם, להגיע למקומות קסומים ובעיקר ליהנות מהחיים. אני מטייל בעולם כבר יותר מ-11 שנים, בהן בקרתי ב-118 מדינות. התנדבתי באוקראינה בזמן המלחמה, חציתי את מערב אפריקה בטרמפים, ברכבת הטראנס סיבירית נסעתי במחלקה שלישית, טיילתי בדרום אמריקה (פעמיים) ולאחרונה חייתי חמישה שבועות באחת הפאבלות של ריו. בחיים לא נשדדתי, בחיים לא פגעו בי, בחיים לא נגנב ממני כלום.


עוד טיפים של פלג לפני שאתם טסים:
כך תאריכו את החופשה שלכם בחו"ל מבלי לשלם יותר
הישראלי שטייל ב-115 מדינות מגלה: כך תמצאו טיסות זולות
הישראלי שחרש את העולם מגלה: כך תלונו בחו"ל בחינם


אחרי כל כך הרבה אנשים שפגשתי לאורך השנים, אני באמת מאמין שרוב האנשים הם אנשים טובים שישמחו לעזור לכם, אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שיש אחוז קטן של אנשים שינסו לשדוד אתכם, פשוט מאוד בגלל העובדה שאתם תיירים. אותם שודדים רואים בנו, התיירים, מטרה קלה כי אנחנו לא מכירים את הסביבה ובדרך כלל יש לנו הרבה כסף מזומן, ציוד אלקטרוני וכרטיסי אשראי.

בחודשים האחרונים בדרום אמריקה פגשתי לא מעט אנשים שגנבו להם דברים ואפילו נשדדו. חוויה רעה אחת יכולה להרוס לנו את כל הטיול ולהשאיר טעם מר לכל החופשה.

לא מזמן פגשתי זוג קנדיים שרק נחתו בפרו, וחשבו שזה יותר בטוח ללכת לסיבוב על החוף עם כל הדברים שלהם מאשר להשאיר אותם נעולים בהוסטל. כשאתם מסתובבים עם אלפי דולרים במזומן, כרטיסי אשראי, מצלמות, סלולר, מחשב נייד ודרכונים - הדבר היחידי שאתם משדרים זה פחד. לא עברו 20 דקות וניגשו אליהם שלושה בחורים עם אקדחים לקחו להם את הארנקים, את תיק הגב ולאחר מכן אחד השודדים ניגש אל הבחורה, הוריד לה את המכנס ולקח ממה את חגורת הכסף שהייתה עליה. השודדים לא טיפשים והם מכירים את רוב הטריקים ובוחנים טוב-טוב את התיירים ואיך, ובעיקר עם מה, הם מסתובבים בחו"ל.

לונלי פלג כהן טיפים למטיילים בחו"ל פרק 5. פלג כהן, מערכת וואלה! NEWS
לקחת איתכם ליום טיול רק מה שאתם צריכים. פלג כהן/מערכת וואלה! NEWS, פלג כהן

המטרה של הכתבה הזאת היא לא להפחיד, או גרוע מכך לגרום למישהו לא לנסוע למקומות מסוימים (אני טיילתי באפריקה במשך ארבע שנים ותמיד הרגשתי בטוח), אלא פשוט מאוד לתת לכם טיפים שיעזרו לכם להישאר בטוחים גם בדרכים.

1. הכי חשוב להראות ביטחון! תרגישו בנוח, תאמצו שפת גוף של אדם שיודע איפה הוא נמצא ולאן הוא הולך, אל תהיו שאננים, תסמכו על האינסטינקטים שלכם והכי חשוב אם זה לא מרגיש לכם נכון אל תעשו את זה.

2. טיילו צנוע: אני תמיד משאיר את כל דברי הערך שלי נעולים בהוסטל וכאשר אני יוצא להסתובב אני לוקח עלי רק מעט כסף מזומן ואולי מצלמה. ככל שיהיה עליכם פחות רכוש בעל ערך - ככה תרגישו יותר בטוחים להסתובב והסיכוי שישדדו אתכם יהיה קטן. בטיול ארוך כדאי למשוך כסף בכספומט בתחילת השבוע לפרק הזמן של כמה ימים עד שבוע. מקסימום תמשכו שוב.

3. רק כיסים מקדימה: אל תשימו כלום בכיס האחורי! רק בכיסים הקדמיים. כאשר אני עומדים במקום צפוף: מטרו, אוטובוס או אפילו סתם בתור, יש לשים תמיד את הדברים החשובים בכיס הקדמי הימני, ואז ניתן "לחוסם" את הכיס עם היד, ככה שגם אם כייס נתקע בכם כדי שתהיה לו גישה לכיסים - אתם מגינים מגן על הרכוש שלכם. בנוסף, אם אתם מסתובבים עם תיק, מומלץ לשים אותו מקדימה ולא מאחורה.

4. הלילה עלול להיות אויב: הימנעו ללכת לבד בלילה במקומות חשוכים או סמטאות צדדיות.

5. מוניות: תמיד מומלץ לקחת מונית רשמית. אם אין כזו בנמצא, עדיף לקחת מונית שנוסעת בכביש מאשר אחת שמחכה לצד הדרך. בנוסף, ניתן לקחת צילום של הרישיון של הנהג ולעלות את זה לענן (גם אם אין לכם אינטרנט הוא יחשוב פעמיים לפני שהוא שודד אתכם).

6. מפה: תמיד כדאי להוריד מפה ב"גוגל maps" ולסמן לאיפה אתם רוצים להגיע. כך אתם יכולים לראות אם נהג המונית לוקח את הדרך הקצרה, או מנסה לקחת אתכם בדרך ארוכה, או גרוע מכך למקום שקט שבו יוכל לשדוד אתכם.

7. מחבוא אישי: תפרו כיס פנימי במכנס וגלגלו לתוכו שטר של 100 דולרים, על כל מקרה.

והכי חשוב: פשוט מאוד להיות עירנים ותשמרו על עצמכם!

עקבו אחר המסע של "לונלי פלג" בדף הפייסבוק שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully