וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאיזו עיר בעולם באים הכי הרבה תיירים; ואיפה י-ם ות"א?

31.1.2016 / 1:04

27 מיליון תיירים ביקרו ב-2014 בהונג קונג, שנחשבת לעיר הכי פופולרית בעולם, כך לפי דו"ח של מכון המחקר והסטטיסטיקה יורומוניתור. לונדון רק במקום השני, וגם: תל אביב וירושלים בין מאה הערים עם הכי הרבה מבקרים

הונג קונג. ShutterStock
העיר הכי פופולרית מזה 6 שנים. הונג קונג/ShutterStock

לונדון נתפסת בעיניי רבים כמקום הכי פופולרי לתיירים בעולם, אבל דירוג של חברת יורומוניטור (Euromonitor) שדירגה את 100 הערים הפופולריות עבור תיירים בעולם מיקם אותה רק במקום השני.


עוד על ערים בוואלה! תיירות:
פאן לי: נבחרה העיר הכיפית ביותר בעולם
עוד באירופה: הערים המקסימות שלא הכרתם
סידני נבחרה לעיר הכי ידידותית בעולם; ומי הכי לא?


אז מי במקום הראשון? הונג קונג, השייכת לסין, כובשת את הדירוג זו השנה השישית ברציפות עם מספר של 27.77 מיליון מבקרים בינלאומיים בשנה - עלייה של 8.2 אחוזים מ-2013. לונדון, כאמור, דורגה אחריה עם 17.38 מיליון תיירים ב-2014 - עלייה של 3.6 אחוזים בלבד - ובמקום השלישי נמצאת סינגפור עם 17.09 מיליון תיירים בשנה.

המידע על-אודות הערים נאסף על-ידי יורומוניטור מנתונים שמספקות 57 מדינות עיקריות בעולם, הנתמכות מסטטיסטיקות של שדות תעופה, מלונות ושאר מקורות תיירותיים במדינה. לפי ממצאי החברה, מתיחות גיאופוליטית ושיווק מוצלח הם הגורמים שמחליטים לאן יטוסו תיירים בעולם. לא פלא, שלישראל באים מיליונים בודדים בכל שנה. ב-2014 הגיעו לארץ כמעט שלושה מיליון תיירים בלבד, כששנת 2013 היתה שנת תיירות השיא עם 3.5 מיליון מבקרים בישראל.

את המקום הרביעי בין הערים שהתיירים הכי פוקדים אותן תופסת בנגקוק בתאילנד (עם 16.2 מיליון תיירים) ופריז (עם 15 מיליון תיירים), עוד לפני אירועי המתקפה הרצחנית של דאעש ב-2015.

מלונות תל אביב חוף הים חופשה מלון. ShutterStock
נמצאת במקום ה-85 בעולם מבחינת אטרקטיביות מבקרים. תל אביב/ShutterStock

הקפיצה הגדולה ביותר: ריו דה ז'ניירו

במקום השישי נמצא האי מקאו, המשוייך לסין, עם 15 מיליון מבקרים, שאנזן בסין עם 13.1 מיליון מבקרים, ניו יורק עם 12.2 מיליון תיירים, איסטנבול עם 11. 8 מיליון תיירים ואת העשירייה הראשונה של הערים המתויירות בעולם סוגרת קואלה לומפור במלזיה עם 11.6 מיליון תיירים.

תל אביב וירושלים נמצאות בין מאה הערים האטרקטיביות לתיירים בעולם, כשבירת ישראל נמצאת במקום ה-59 עם שלושה מיליון מבקרים ב-2014, ואילו העיר הלבנה ממוקמת במקום ה-85 וזוכה ל-2.7 מיליון מבקרים בשנה זו.

העיר ריו דה ז'ניירו עשתה את הקפיצה הגדולה ביותר בתיירות, עם זינוק של 46.6 אחוזים במבקרים - 2.4 מיליון מבקרים ב-2014 לעומת 1.6 ב-2013 - בעקבות המונדיאל שנערך בה באותה שנה. לפי ההערכות, ייתכן וקפיצה גדולה בעיר תתרחש גם בשנה הנוכחית בעקבות משחקי האולימפיאדה שצפויים להתקיים במדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • ערים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully